زنگ خطر سرخک در رفسنجان به صدا در آمد


زنگ خطر سرخک در رفسنجان به صدا در آمد

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام سومین مرد ابتلا به سرخک در این شهرستان اعلام کرد: با مشاهده سومین مبتلا به سرخک، کمیته دانشگاهی جلوگیری از طغیان این بیماری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا عرب علیدوستی، با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌ اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌ اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌ پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌ موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌ اندازد؛ از شهروندان تقاضا می کنیم؛ اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

عرب دوستی خاطرنشان ساخت: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌ گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) مراجعه کنند.

در پی شیوع این بیماری؛ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام کرد: با مشاهده سومین مبتلا به سرخک در این شهرستان، کمیته دانشگاهی جلوگیری از طغیان این بیماری تشکیل شد.

این کمیته با حضور مسئولان، متخصصان و کارشناسان معاونت درمان و بهداشت دانشگاه در حوزه معاونت بهداشتی برگزار شد.

بررسی موارد ابتلا به سرخک و ارائه راهکارها و پیشنهادها با هدف پیشگیری و تقویت بیماریابی سرخک در منطقه از مهم‌ ترین مباحث و اهداف این جلسه بود./ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور کلاه سبزهای نوهد در عملیات تجسس بالگرد رئیس جمهور