چگونه از شر شوره ریش خلاص شویم؟


اگر شما جز کسانی هستید که به ریش بلند علاقه دارید باید از نحوه نگهداری آن نیز مطلع باشید چرا که اگر آن را به حال خود رها کنید، مطمئنا مشکلات بسیاری شما را آزار خواهد داد که یکی از آن ها شوره ریش است. نگه داشتن ریش به مراقبت بسیاری نیازمند است. بدون مراقبت و رسیدگی احتمال اینکه ریش‌های پرپشت و بلندی داشته باشید کم است. اگر به ریش رسیدگی نکنید مشکلات زیادی بوجود میاورد مثل خارش ریش‌ها و شوره .

شوره ریش یک دردسر بزرگ است چون به سادگی نمی‌توان آن را از بین برد و هرچه وسواس بیشتر به خرج بدهید وضع شوره‌ها بدتر و بدتر خواهد شد. حال اگر می‌خواهید بدانید چگونه باید از شر شوره ریش خلاص شویم، این مقاله را بخوانید تا با بهترین روش های خانگی ممکن هم ریش بلند و زیبایی داشته باشید و هم شوره ریش خود را درمان کنید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه با چندین سال سابقه درخشان و دارای اساتید مجرب و حرفه‌ای با ۲ شعبه فعال

از کجا بدانیم شوره ریش داریم ؟

از نظر علمی شوره‌ها عفونت‌هایی هستند که نشانه‌هایی دارند. از اصلی‌ترین علائم شوره ریش خارش پوست، سفیدک زدن پوست سر، مو، ابرو و گاهی ریش و سبیل و در بعضی مواقع پولکی شدن پوست است.البته نگران نشوید زیرا شوره هیچ ضرری ندارد و واگیردار نیز نیست و انتقال پیدا نمی کند با درمان های مختلف خانگی و غیر خانگی، با نسخه و بدون نسخه می‌توان آن را درمان کرد. در ضمن شوره ربطی به بهداشت ندارد اما درمان شوره برای داشتن ظاهری بهتر و پاکیزه‌تر موثر و مفید است.

چرا شوره ریش می‌گیریم؟

در مرحله اول برای رهایی از شوره باید علت آن را پیدا کنید. اگر شوره ریش را کنترل نکنید در دراز مدت وضعیتتان بدتر خواهد شد.دلایل زیر می‌تواند عامل بروز شوره ریش باشد.

  • داشتن بیماری درماتیت سبورئیک از اصلی‌ترین علل ایجاد شوره ریش است.
  • شستن زیاد ریش خود با مواد شوینده
  • داشتن پوستی خشک
  • داشتن حساسیت به محصولات مراقبتی
  • داشتن بیماری‌های پوستی مثل اگزما وپسوریازیس. این دو بیماری ویژگی پوست‌های خشک را دارند که اغلب اوقات بسیار شدید و اذیت کننده است.
  • داشتن بیماری های عصبی مثل پارکینسون

آشنایی با ۱۸ مدل موی جذاب با بهترین مدل موی جذاب بپردازید.

چگونه از شر شوره ریش خلاص شویم؟

نکات مهم پیشگیری از شوره زدن ریش

اگر که می‌خواهید برای پیشگیری و مراقبت از ریش خود کاری بکنید، موارد زیر بهترین راهکار‌های ممکن هستند و نتیجه خوبی از آن ها خواهید گرفت. در ادامه با ما همراه باشید:

نوشیدن آب

آب بسیار مفید است . حداقل روزی هشت لیوان آب بنوشید چرا که به هیدراته کردن و آبرسانی پوست شما بسیار کمک می کند. نوشیدن آب کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین کاری است که شما می‌توانید با انجام آن سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب

برای متوقف کردن و پیشگیری از شوره ریش می‌توانید از غذاهای سالم استفاده کنید و هرگز ورزش را فراموش نکنید.همچنین مصرف ویتامین‌ها را در اولویت زندگی خود قرار دهید. شما با رساندن مواد غدایی و ویتامین‌های لازم به پوست خود می‌توانید پوست شفاف و مویی سلامت را داشته باشید و از خشک شدن پوست و موی خود جلوگیری کنید. مواد غذایی نظیر شیر، تخم مرغ، سیب زمینی دارای ویتامین A هستند و مو‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کنند و به شما کمک می‌کند که از شر شوره ریش خود خلاص شوید.

مدیریت استرس

استرس یک سمی است که باعث بیماری‌های زیادی می شود که یکی از آن‌ها ریزش موی سر و ریختن ریش‌ها و بروز شوره ریش است. با کنترل استرس خود علاوه بر شوره ریش می‌توانید ریزش ریش خود را نیز درمان کنید.

چگونه از شر شوره ریش خلاص شویم؟

شست و شوی ریش

روزانه حداقل یک بار ریش خود را با آب و صابون بشویید و به صورت منظم این روند را ادامه دهید. البته دقت کنید که در صورت کثیف بودن دست به ریش خود دست نزنید.

استفاده از شانه ریش

شانه ریش می‌تواند آلودگی‌های سطحی را از بین ببرد و موها را نرم کند. شانه ریش را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید و مانع از ایجاد شوره ریش‌های خود شوید.

شیو کردن ریش

گاهی اوقات نگه داشتن طولانی مدت ریش باعث می‌شود مو آسیب دیده ظاهر خوبی نداشته باشد و کوتاه کردن و یا شیو کردن ریش‌ها به صورت مرتب می‌تواند در سلامت موی ریش شما تاثیر داشته باشد.

وش گرفتن

عدم بهداشت فردی یکی از دلایل شوره است. بدن ما در طول شبانه روز در معرض میلیون‌ها باکتری قرار می‌گیرد. این باکتری‌ها روی پوست و لباس و دیگر قسمت‌ها قرار می‌گیرند و سبب ایجاد بیماری در انسان می‌شوند که همه این‌ها از عوامل اینجا شوره هستند پس حداقل دوبار در روز دوش بگیرید که برای کنترل شوره‌ها روش موثری است.

عدم خارش پوست

خاراندن پوست باعث ایجاد زخم ‌عفونت می‌شود.در صورت بروز خارش از پماد هیدروکورتیزن استفاده کنید.در ضمن برای درمان خارش شبانه از آنتی هیستامین که باعث تسکین درد است استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پارچه‌ای که در آب یخ خیس خورده برای کاهش خارش استفاده کنید.

بهترین راهکارهای طبیعی برای از بین بردن شوره چیست؟

درمان شوره ریش با آسپیرین:

برای خلاص شدن از شر شوره ، درمان شوره با آسپیرین نیز پیشنهاد می‌شود.آسپیری حاوی اسید سالیسیلک است که برای درمان شوره مناسب است. برای انجام اینکار باید دو عدد قرص آسپیرین پودر کنید و به شامپوی خود اضافه کنید و سپس ریش خود را با آن بشویید

درمان شوره ریش با جوش شیرین

یک قاشق غذا خوری جوش شیرینی را با آب ترکیب کنید و ریش خود را با آن بشویید .معجزه آن را در چند روز خواهید دید.

درمان شوره ریش با دهان شویه

اگر شوره ریش شما زیاد بود، ریش خود را با دهن شویه بشویید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

درمان شوره ریش با نمک دریا

نمک دریا سرشار از فواید درمانی برای انواع مشکلات پوستی است .نمک دریا با نمک معمولی تفاوت بسیاری دارد که مهم‌ترین تفاوت آن این است که نمک دریا حاوی مواد معدنی بسیاری است.یک قاشق غذا خوری نمک دریا را در یک فنجان آب گرم حل کنید.چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید و سپس به ریش خود بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.

درمان شوره ریش با آلوئه ورا

آلوئه ورا عاملی تسکین دهنده است و برای کاهش خشکی پوست و خارش ریش نیز استفاده می شود. آلوئه ورا از مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی تشکیل شده است که به حفظ رنگ طبیعی پوست کمک می‌کند.

درمان شوره ریش با مکمل های روغن ماهی

ماهی به دلیل دارا بودن روغن‌های امگا سه می‌تواند بر روی ریش شما تاثیر مثبت بگذارد. شما می‌توانید با کمک روغن‌های ماهی از شر شوره ریش خلاص شوید.

درمان شوره ریش با روغن

روغن‌های طبیعی باعث می‌شوند که پوست از خشکی نجات پیدا کند و ضد میکروب‌های خوبی هستند.روغن درخت چای در مبارزه با قارچی که باعث شوره ریش می‌شود بسیار کارآمد است.روغن نارگیل ، روغن جوجوبا، روغن گلرنگ، روغن مغربی، روغن کنف جز روغن‌های طبیعی هستند که برای پوست هیچ ضرری ندارند .اغلب مردان ریش‌دار از روغن جوجوبا و روغن نارگیل به خوبی یاد می‌کنند. توجه کنید که هنگام استفاده از روغن‌ها حتما قبل از استفاده مطمئن شوید که زیر ریش خشک است.سپس مقداری از روغن مناسب پوست خود ر ابه دست خود بزنید و سپس به ریش و با برس شانه ریش ،شانه کنید. دقت کنید که برای دیدن نتیجه این کار باید آن را به صورت روزانه تکرار کنید.

استفاده از لیمو و یا روغن زیتون

لیموی تازه به صورت دائم روی ریش نیز روش خانگی خوبی است. روغن زیتون نیز باعث از بین رفتن شوره ها می شود و همچنین برای رشد سریع ریش ها نیز موثر است.

روش‌های غیر طبیعی برای از بین بردن شوره ریش چیست؟

اگر به دنبال راهی سریع برای درمان شوره ریش هستید، استفاده از شامپوی ریش، لایه برداری با اسکراب، استفاده از نرم کننده‌های ریش که موجب افزایش لطافت و نرمی پوست شما می شود. دقت کنید نرم کننده ریش حتما باید توسط دکتر متخصص و مناسب با پوست شما شود.

برای کاهش شوره ریش می‌توانید از بالم ریش هم استفاده کنید. بالم ریش ها با تامین رطوبت مورد نیاز، در طولانی مدت از شوره و عفونت های موجود روی پوست جلوگیری می‌کند.توجه داشته باشید که بعد از استفاده از بالم ریش حتما ریش‌های خود را شانه کنید.

استفاده از پاک کننده‌های اسید لاکتیک نیز می توانند راهکارهای خوبی برای درمان سریع شوره ریش باشد. اسید لاکتیک از شیر،میوه وگیاهان گرفته می‌شود. این پاک کننده یک لایه بردارملایمی است که سلول‌های مرده روی پوست را برمی‌دارد و نسبت به لایه بردارهای دیگر تحریک کمتری دارد. برای استفاده از اسید لاکتیک ،آن را به ریش خود بزنید و بشویید .در کمترین زمان متوجه تغییر خود خواهید شد.

البته اگر شوره ریش شما با خارش و سوزش و قرمزی همراه است، برای تسکین و درمان آن می‌توانید از کرم هیدروکورتیزن استفاده کنید. استفاده از کرم هیدروکورتیزن بر روی ناحیه آسیب داده باعث احیا پوست و جلوگیری از آسیب شدیدتر می‌شود. این کرم را حداقل دوبار در روز استفاده کنید. شما می‌توانید بدون نسخه این کرم را از تمامی دارخانه ها تهیه کنید.

شغل آرایشگری شغل خیلی حساسی می‌باشد که باید اول آموزش ببینید برای آموزش میتوانید به سایت عصر مو مراجعه کنید. عصر مو یک آموزشگاه آموزش آرایشگری میباشد که همراه با آموزش به کاربران خود مدرک فنی حرفه ای می‌دهد .


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدار امیرعبداللهیان با خانواده شهروند ایرانی زندانی در عراق