جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان


جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

شنیدن شدن صدای انفجار در اصفهان و ادعای برخی از رسانه درباره حمله اسرائیل به خاک ایران واکنش مقامات نظامی اصفهان را در پی شد: «شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.»

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۰

آمریکا سفر پرسنل سفارت خود در اسرائیل و اعضای خانواده‌شان را «از روی احتیاط» محدود کرده است.

سفارت آمریکا به کارکنانش گفته است که تا اطلاع ثانوی به خارج از منطقه تل آویو از جمله هرتزلیا، نتانیا و ایون یهودا و همچنین مناطق بیت‌المقدس و بئرشبع سفر نکنند.

در بیانیه سفارت آمریکا که امروز منتشر شد آمده: «وضعیت امنیتی پیچیده است و بسته به وضعیت سیاسی و رویدادهای اخیر می‌تواند به سرعت تغییر کند».

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران اعلام کرد که هیچکدام از تاسیسات هسته‌ای ایران آسیب ندیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز این نهاد در ادامه گفته است که به «نظارت بسیار دقیق اوضاع» ادامه خواهد داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس همچنین تاکید کرده که «تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید یک هدف نظامی» باشند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۱۴

پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

این در حالی است که ایران در روزهای اخیر بارها درباره ماجراجویی دوباره رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

در همین حال خبرهای مربوط به نفوذ این ریزپرنده‌ها در آسمان کشور با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.

خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.

یکی از مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.

وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.

وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.

شرکت امنیتی انگلیسی امبری گفته است به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی توصیه شده هوشیار باشند.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.

وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.

بنابر آنچه ایسنا گزارش کرده است، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

بنا به گزارش ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.

ایرنا نیز نوشت؛ در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد، پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.

هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۵

بامداد امروز ۳۱ فروردین، چند ریزپرنده ناشناس وارد حریم هوایی اصفهان و تبریز شدند و بلافاصله منهدم شدند؛ پس از انتشار خبر نفوذ ریزپرنده‌ها، برخی مقامات و رسانه‌های غربی تلاش کردند با جوسازی این حادثه را به اقدام اسرائیل علیه ایران ربط دهند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳

هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

به گزارش ایسنا از اصفهان، صبح امروز، جمعه، ۳۱ فروردین‌ماه، چند ریزپرنده مشکوک در حریم هوایی اصفهان توسط پدافند هوایی این استان مورد انهدام پدافند هوایی قرار گرفت و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.
رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان و در این زمینه اقدام به نشر اخبار و گزارش‌های کذب و غیرواقعی کردند.
امیر سرتیپ میهن‌دوست، ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد: صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.
هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

امروز بعد از نماز جمعه اصفهان نیز قرار است راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین عملیات موفق وعده صادق از حد فاصل مصلی امام‌ خمینی(ره) تا خیابان فرایبورگ این شهر برگزار شود.

پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حالت عادی برگشت.

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴

ساعاتی پس از پخش تصاویر ویدیویی از آسمان اصفهان، خبرگزاری های مختلف درحال انتشار جزئیاتی از این موضوع هستند.

ابتدا فارس، مهر و صدا و سیما از شنیده شدن انفجارها خبر دادند و سپس خبرگزاری ایرنا از به کار افتادن سامانه پدافند هوایی خبر داد. برهمین اساس شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است.

همزمان رسانه‌های آمریکایی اخبار عادی خود را قطع و گمانه زنی درباره علت انفجارها در اصفهان پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش سهام عدالت امروز 12 اردیبهشت 1403 چقدر شد؟ +جدول