فیلم بریدن درختان پارکی در تهران توسط یک خانواده / این زمین مال ماست ! !


فیلم بریدن درختان پارکی در تهران توسط یک خانواده  / این زمین مال ماست ! !

رکنا: یک خانواده با ادعای اینکه زمینی که در شهرک نفت به بوستانی کوچک تبدیل شده است متعلق به آنهاست برای بازپس گرفتن آن زمین شروع به قطع و تخریب درختان کردند که با گزارش به موقع شهروندان مسئولان برای جلوگیری از این تخریب ورود کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهروندان در شهرک نفت منطقه یک تهران، طی یک گزارش به موقع به سامانه 137 ، جلوی قطع درختان توسط یک فرد با کمک همراهانش را گرفتند.

چند وقتی می شد که اهالی، متوجه شده بودند که در فضای سبز حدودا 200 متری در محله شان، درختان یا آسیب دیده اند یا قطع شده اند. به گفته آنها، در این فضا، حدود 40 درخت سرو چندین ساله وجود دارد. آنها متوجه شدند که شبانه به این درختان توسط فردی که خود را مالک زمین عنوان می کند، آسیب وارد می شود. اقدام به موقع شهروندان در گزارش این اتفاق، موجب پیگیری شهرداری منطقه یک شد. خبرنگار رکنا در پیگیری این موضوع با احسان خیراتیان صفایی، معاون خدمات شهری منطقه یک تهران به گفت و گو نشست.

او در ابتدا گفت: این ملک، مالک شخصی دارد و طبق تحقیقات، این مالک مقیم شهرستان است و از مقررات حاکم بر شهرداری تهران مطلع نبوده است. با گزارش به موقع شهروندان عزیز و همسایه های این ملک به سامانه 137، همکاران ما به موقع خودشان را به محل رساندند و با حضور مردم و همکاران ناحیه 6 منطقه یک، از قطع بیشتر درختان جلوگیری کردند. لازم به ذکر است مالک نیز توجیه شد که خارج از ضوابط عمل کرده است؛ چراکه حتی اگر مالک زمین هم باشد به هیچ عنوان بدون مجوز، اجازه قطع درختان را ندارد.

وی تاکید کرد: با این وجود از دیروز یک اکیپ از شهرداری منطقه در آن نقطه به صورت شبانه روزی مستقر شده است تا جلوی قطع مجدد درختان را بگیرد. تا الان یک درخت را قطع کرده اند و به دو درخت دیگر هم آسیب رسانده اند که البته قابل ترمیم است و جای نگرانی نیست.

صفایی در ادامه افزود: اگر این مالک قصد ساخت و ساز در زمین خود را دارد، درابتدا باید مشخص شود که آن زمین در چه پهنه ای قرار گرفته است. اگر پهنه جی باشد، آنجا محیطی با کاربری فضای سبز خواهد بود و امکان ساخت و ساز نخواهند داشت؛ اما اگر مسکونی باشد، کمیسیون ماده هفت، بر اساس پوشش درختان و اینکه آیا درختان قابلیت جا به جایی دارند یا خیر نظر می دهد و بر اساس آن هم مجوز صادر می شود.

معاون خدمات شهری منطقه یک تهران در پایان گفت: معاونت حقوقی شهرداری منطقه به خاطر این قطع غیر قانونی وارد عمل شده است و شکایت خود را علیه این مالک ثبت کرده است.


فیلم بریدن درختان پارکی در تهران توسط یک خانواده  / این زمین مال ماست ! !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق