آغاز حریم گذاری تالاب بین المللی زریبار


آغاز حریم گذاری تالاب بین المللی زریبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از آغاز حریم گذاری  پناه گاه حیات وحش و تالاب بین المللی زریبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اقبال حمیدی در بازدید از پناه گاه حیات وحش زریبار بیان کرد: در راستای مدیریت جامع تالاب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تالاب با نیوجرسی های پیش ساخته در منطقه تعیین شده جدا سازی می شود.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته افراد به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت ساز کرده بودند که طبق نقشه حریم و جلوگیری از اقدامات این سوداگران جدا سازی آغاز شده است و با هرگونه تعرض طبق قانون مناطق تحت مدیریت و تالاب های بین المللی برخورد خواهد شد.

وی افزود: این اقدام در حاشیه جنوب شرقی تالاب و در محدوده نزدیک حریم شهری و تعارض ساخت ساز غیر مجاز و کمربندی در دست احداث تا میدان بیسارانی انجام می شود که متاسفانه در سنوات گذشته این وظیفه قانونی و تکلیف سازمانی مغفول مانده و موجبات ساخت و ساز غیرقانونی در داخل مرز قانونی پناهگاه حیات وحش زریبار را سبب گردیده است.

تالاب بین المللی زریبار در سال ۱۳۸۸ بعنوان پناهگاه حیات وحش اعلام شد و سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان متولی اصلی آن معرفی گردید. همچنین پس از پیگیری های جدی در راستای حفاظت از اکوسیستم ارزشمند تالاب زریبار در بهمن ماه ۹۷ برابر شماره ۲۳۶۹ به عنوان بیست و پنجمین تالاب بین الملی ایران در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !