خسارت تندباد به منازل و خودرو‌ها در گیلان/ سقوط 43 اصله درخت


خسارت تندباد به منازل و خودرو‌ها در گیلان/ سقوط 43 اصله درخت

سرپرست مدیریت بحران گیلان، از آسیب دیدن دو دستگاه خودرو در اثر تندباد عصر امروز، ۲۹ آبان در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین شاهد خسارت دیدن سقف دو منزل مسکونی به دلیل تندباد بودیم.

محمدرضا حق بین در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در راستای هشدارهای سطح زرد و نارنجی هواشناسی طی امروز و فردا، اظهار کرد: حسب دستور استاندار گیلان، همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با بیان اینکه شاهد وزش تندباد از صبح امروز در اکثر شهرستان ها بودیم، افزود: در رشت ۱۷ اصله درخت سقوط کرد که سقوط یک اصله درخت در بلوار امام رضا(ع) بر روی منازل مسکونی خسارت‌هایی را ایجاد کرده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران گیلان از آسیب دیدن دو دستگاه خودرو در اثر سقوط این درخت‌ها در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین شاهد خسارت دیدن سقف دو منزل مسکونی به دلیل تندباد عصر امروز بودیم.

حق بین با بیان اینکه در شهرستان فومن ۲۲ اصله درخت سقوط کرد و موجب خسارت دیدن سیم‌های برق معابر و گاردریل ها شد، عنوان کرد: شاهد سقوط یک تابلوی تبلیغاتی بودیم؛ در شهرستان صومعه نیز علاوه بر سقوط چهار اصله نهال، یک بیلبورد بزرگ سقوط کرد.

وی با اشاره به سقوط یک دکل مخابراتی در شهرستان انزلی، یادآور شد: خوشبختانه خسارت‌ها مادی بوده و تلفات جانی ناشی از تندباد در گیلان نداشتیم.

سرپرست مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه وزش باد شدید و خیلی شدید تا فردا در استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حضور در مکان‌های امن و سرپوشیده و محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و فضاهای گلخانه‌ای و عدم استقرار در محدوده درختان و پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و اجتناب از کوهنوردی الزامی است.

وی با اشاره به آغاز وزش تندباد در مناطق شرق استان، گفت: در حال برآورد خسارت‌های ایجاد شده هستیم که طی روزهای آتی اعلام می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان سرعت باد در برخی مناطق بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت محاسبه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه