تثبیت اشتغال 21 هزار کردستانی با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید


تثبیت اشتغال 21 هزار کردستانی با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید

کامیاران- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی سه شنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان کامیاران اظهار داشت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده و در این جلسات یک هزار و ۷۴۱ پرونده مطرح شده و ۳ هزار و ۶۳ مصوبه هم به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۹۳ مصوبه به عبارتی ۷۲ درصد مصوبات محقق شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۶ مصوبه بانکی، ۵۷ مصوبه مالیاتی و ۴۸۰ مصوبه هم مربوط به سایر بخش‌ها و مباحث بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: ۸۷۰ مصوبه این کارگروه شامل ۴۷۱ مصوبه مربوط به مسائل بانکی، ۲۷ مصوبه مالیاتی و ۳۷۲ مصوبه مربوط به سایر موارد در دست اقدام و پیگیری است.

خلیقی یادآور شد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات شاهد حفظ اشتغال ۲۳ هزار و ۴۶۴ نفر در استان خواهیم بود.

فرماندار کامیاران در این نشست به اهمیت رفع مسائل و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها جهت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان بهره گیری خواهد شد.

کیانوش ثقفی نیا افزود: بخش‌های مختلف شهرستان از جمله کشاورزی، معدن و گردشگری و صنایع وابسته به آنها فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند.

فرماندار کامیاران در ادامه به اهمیت تعامل و همکاری ادارات در جهت فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در شهرستان اشاره کرد و گفت: در هر جا مانعی پیش روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران وجود داشته باشد نهایت پیگیری برای رفع مشکل به عمل خواهد آمد.

در این جلسه مشکلات پیش روی بیش از ۹ طرح تولیدی در کامیاران مطرح و تصمیم‌هایی در خصوص رفع موانع پیش روی این واحدهای تولیدی به تصویب اعضا رسید.

این واحدها با مشکل صدور سند، نامناسب بودن مسیر دسترسی، مشکل تأمین برق و هزینه‌های آن و خدمات مخابراتی، کمبود زمین، کمبود نقدینگی و درخواست امهال دوران مشارکت تسهیلات پرداختی مواجه بودند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی حتماً بخوانند؛ منتظر این پیامک ویژه باشید