تقاضای ایران برای همکاری فائو در احیای جنگل‌های زاگرس


تقاضای ایران برای همکاری فائو در احیای جنگل‌های زاگرس

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط نامطلوب جنگل‌های زاگرس به دلیل کمبود آب و آفاتی که به این جنگل هجوم آورده‌اند، از فائو انتظار داریم که در این رابطه به ما کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با عبدالحکیم الوائر، دستیار مدیر کل فائو دیدار و گفت‌وگو کردند.

سلاجقه در این دیدار اظهار کرد: حفظ محیط زیست حفظ حیات است و ما امنیت غذایی و امنیت حیات را جدای از یکدیگر نمی‌دانیم.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم، شرایط برای تهیه غذا دشوارتر شده و امیدواریم غذای سالم در اختیار همه قرار بگیرد و تعداد بیشتری از جمعیت بشر زیر خط فقر نروند. از فائو انتظار داریم تا با تدبیر مناسب از طریق کشاورزی، صنعت و … کمک کند غذای مورد نیاز مردم جهان تأمین شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط نامطلوب جنگل‌های زاگرس به دلیل کمبود آب و آفاتی که به این جنگل هجوم آورده‌اند، گفت: از فائو انتظار داریم که در این رابطه به ما کمک کند چرا که تغییر اقلیم در جنگل‌های زاگرس ما به شدت مشکل ساز شده و پوشش گیاهی این منطقه در حال دگریسی است.

سلاجقه همچنین از فائو خواست تا با برای کاهش استفاده از سموم و کودها و حمایت بیشتر از ائتلاف گرد و غبار، تلاش کند.

در ادامه دیدار، الوائر ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری این اجلاس بسیار مهم گفت: زمان بسیار خوبی برای جمع‌آوری همه کشورها بود و از شما بابت اینکه اهمیت زیادی به مسئله گرد و غبار می‌دهید، متشکرم. از نظر

من این نشست فرصت بسیار خوبی برای اتحاد همه کشورها بود و انتظار دارم که از این به بعد بازدیدهای بیشتری را از کشور شما داشته باشم.

وی تأکید کرد: ایران فرهنگ غنی و تجربیات خوبی در خصوص کشاورزی، صنعت و … دارد که می‌تواند کشورهای جهان را از تجربیات خود بهره‌مند کند و امیدواریم که این همکاری‌ها در ایران و سایر کشورها شکل بگیرد.

وی با اشاره به درخواست‌های سلاجقه برای کمک به ائتلاف گرد و غبار و کاهش استفاده از سموم و کودها در تولید غذا گفت: فائو تمام تلاش خود را در جهت این دو خواسته شما می‌کند و به شما قول می‌دهم که در دو سال آینده فائو بهتری را خواهید دید.

وی همچنین بر اهمیت اجرای استراتژی و برنامه اقدام ائتلاف برای بسیج منابع و اراده سیاسی و تقویت همکاری‌های جهانی تاکید کرد و همکاری‌های بین‌المللی را لازمه کاهش منشأ و تأثیر این توفان‌ها بر مردم، جوامع و اقتصادها دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان