روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اهمیت حفظ حاکمیت سوریه تاکید کردند


روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اهمیت حفظ حاکمیت سوریه تاکید کردند

روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس در بیانیه ای با تصویب برنامه اقدام مشترک برای گفتگوی راهبردی میان روسیه و کشورهای خلیج فارس بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترکی که پس از نشست وزیران خارجه روز دوشنبه در مسکو به عنوان بخشی از گفتگوی راهبردی میان روسیه و شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، آمده است:" وزیران امور خارجه بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی، استقلال، وحدت و حاکمیت سوریه تاکید کردند و از تلاش‌های "گیر پدرسن"، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای سوریه حمایت کردند".
همچنین وزرای امور خارجه روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس در این نشست طرح اقدام مشترکی را تصویب کردند که بر تقویت گفتگوهای سیاسی و تداوم تماس های منظم تاکید دارد.
در ادامه این بیانیه آمده است:" وزرا یک برنامه اقدام مشترک برای گفتگوی راهبردی بین شورای همکاری و فدراسیون روسیه در دوره 2023 تا 2028 تصویب کردند. برنامه اقدام مشترک اهدافی را که انتظار می رود در دوره آتی محقق شود و نیز سازوکارها، برنامه ها و اقدامات عملی ملموس برای اجرای آنها را مشخص می کند".
بر اساس این بیانیه، این ابتکار با هدف تقویت گفت‌وگوهای سیاسی و همچنین تداوم تماس‌های منظم بین وزرای خارجه و سایر نمایندگان بلندپایه روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای تبادل نظر منظم در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نابودی هفت پهپاد بر فراز روسیه