روسیه برای صلح آماده می‌شود؟


روسیه برای صلح آماده می‌شود؟

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه آماده مذاکرات صلح در مورد اوکراین از اوایل سال ۲۰۲۲ بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چند ساعت پس از گفته‌های آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد احتمال آغاز مذاکرات با مسکو، در تلگرام نوشت: همه چیز گیج‌کننده است. بیایید همه چیز را مرتب کنیم. بلینکن ظاهراً فراموش کرده بود که این ایالات متحده بود که زلنسکی را مجبور کرد اوکراین را از مذاکره با روسیه منع کند.

به نقل از راشاتودی، بلینکن در مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، عربستان سعودی برگزار شد، اظهار داشت: «لحظه‌ای که روس‌ها تمایل واقعی برای مذاکره نشان دهند، ما آنجا خواهیم بود و من فکر می‌کنم اوکراینی‌ها هم آنجا خواهند بود.»

رئیس‌جمهور اوکراین در واقع در اکتبر ۲۰۲۲ فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن هرگونه مذاکره با مسکو تا زمانی که ولادیمیر پوتین در قدرت به سر می‌برد، ممنوع است.

خبر مرتبط
بروکسل؛ میزبان نشست آتی وزرای دفاع ناتو در حمایت از اوکراین

اقتصادنیوز: در بیانیه‌ دفتر مطبوعاتی ناتو آمده است: نشست آتی وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روز ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) با تمرکز بر موضوع حمایت از اوکراین در بروکسل برگزار خواهد شد.

ماریا زاخارووا با یادآوری اینکه مذاکرات در ماه مارس همان سال، یک ماه پس از آغاز درگیری، در استانبول برگزار شد، ادامه داد: مسکو نیز تمایل خود را برای پاسخ سازنده به پیشنهاد مذاکرات از سال ۲۰۲۲ تأیید کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: بلینکن همچنین نمی‌خواهد به یاد بیاورد که متحدان ایالات متحده، فرانسه و آلمان بودند که عمداً راه‌حل حقوقی بین‌المللی برای بحران اوکراین را نادیده گرفتند. آنگلا مرکل و فرانسوآ اولاند به آن اعتراف کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین