هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص 2 منطقه در وضعیت پاک


هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص 2 منطقه در وضعیت پاک

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز سی‌ام بهمن ماه براساس داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با ۶۷ میانگین ثبت شد.‌

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه سی‌ام بهمن ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۰ ایستگاه شهرداری در وضعیت پاک ثبت شد.

جمشید لقایی با اشاره به قطعی ایستگاه پایش هوای محله کردآباد ادامه داد: امروز شاخص هوا در ۲ ایستگاه پایش در محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۴۶ و فیض با ۴۴ AQI در وضعیت پاک است.

وی اضافه کرد: همچنین شاخص ایستگاه هوا در دانشگاه صنعتی با ۹۷، سپاهان شهر با ۷۵، رهنان با ۷۳، میدان انقلاب با ۷۰، بلوار کاوه با ۶۸، میدان باهنر با ۶۱، میرزا طاهر با ۵۵ و خیابان فرشادی با ۵۳ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۸۳، خیابان استانداری با ۷۴، بزرگراه خرازی با ۹۲ و خیابان رودکی با ۶۰ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد.‌

امروز ایستگاه‌های پایش هوا سجزی با ۶۷ و مبارکه با ۵۴ AQI در وضعیت قابل قبول و شاخص ایستگاه هوای شاهین شهر با ۱۱ AQI پاک بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی