کربکندی: پرسپولیس باانگیزه‌تر از سایر تیم‌ها بازی می‌کند/ ترمز سرمربی عصبی استقلال را کشیده اند


کربکندی: پرسپولیس باانگیزه‌تر از سایر تیم‌ها بازی می‌کند/ ترمز سرمربی عصبی استقلال را کشیده اند

کارشناس فوتبال گفت: تیم پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها باانگیزه‌تر و روان‌تر بازی می‌کند و قهرمانی نیم فصل هم در افزایش روحیه اش موثر است.

رسول کربکندی کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: مسابقات به وقفه افتاد و تماشای جام جهانی و دیدار فینال باعث شد که بازی‌های لیگ برتر ارضا کننده نباشد و به دل ننشست. همچنین کیفیت مسابقات بالا نبود و غیبت تماشاگران در این باره موثر است. در مجموع بازی‌های خوبی به علت وقفه لیگ ندیدیم.

او ادامه داد: اشکالات و ایرادات زیادی مسابقات لیگ دارد و اشتباهات داوری باعث شد که حرف و حدیث زیادی به وجود آید. همچنین زمان زیادی در جریان بازی به خاطر اعتراض‌ها صرف می‌شود که اگر وقت‌های اضافی را همانند مسابقات جام جهانی محاسبه کنند ۱۵ دقیقه باید وقت اضافه بگیرند.

وقفه مسابقات باعث شکل نگرفتن تاکتیک تیم ها شده است

کربکندی درباره علت پایین بودن آمار گلزنی در لیگ برتر فوتبال گفت: گلزنی در مسابقات به شرایط تیم‌ها هم بستگی دارد. همچنین وقفه در مسابقات نمی‌گذارد تا کار‌های تاکتیکی تیم‌ها شکل بگیرد. البته مسابقات جهانی باعث شد که برخی تیم‌ها فرصت پیدا کنند تا بیشتر تمرین کنند. در مجموع شاید در نیم فصل دوم شرایط بازی‌ها بهتر شود، اما کسب امتیاز هم سخت‌تر می‌شود.

قهرمانی در نیم فصل عنوانی نیست

کارشناس فوتبال درباره قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: تیم پرسپولیس روان تر، هماهنگ‌تر و با انگیزه‌تر از سایر تیم‌ها بازی می‌کند. همچنین فضا دادن به جوانان باعث شده که شرایط بهتری سرخپوشان پیدا کنند و در بازی با گل گهر کار گروهی بهتری داشتند. به هر حال قهرمانی در نیم فصل عنوانی نیست، اما پرسپولیس روحیه اش بهتر شد.

باید شهامت استفاده از بازیکنان جوان بیشتر شود

او درباره استفاده از بازیکنان جوان در لیگ برتر فوتبال را چطور می‌بیند، گفت: باشگاه ها، مدیران و مربیان ما باید شهامت پیدا کرده و اعتماد به جوانان کنند تا انگیزه بازیکنان جوان بیشتر شود.

اعتماد به جوانان در لیگ برتر فوتبال کم است

کربکندی درباره اینکه پدیده‌ای در لیگ برتر فوتبال معرفی شد، بیان کرد: عمری بازیکن جوان برای پرسپولیس خوب بازی می‌کند. جوانان دنیایی از انگیزه هستند و اعتماد کردن به آن‌ها جواب داده است. امیدوارم جوان بیشتری در لیگ ببینیم و آن‌ها سرمایه‌های آینده فوتبال هستند. البته اعتماد به جوانان کم است چرا که تیم‌ها نتیجه گرا هستند و برد برایشان اهمیت دارد.

بازیکن آزاد خوب در لیگ برتر فوتبال وجود ندارد

کارشناس فوتبال درباره عملکرد نقل و انتقالاتی تیم‌ها گفت: به هر حال بازیکن خوب و آزاد نیست که تیم‌ها جذب کنند. البته چاره کار این است که تیم‌ها مبادله بازیکن کرده تا نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

سپاهان برای قهرمانی بسته شده است

او درباره عملکرد تیم سپاهان در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: این تیم از لحاظ بازیکن و سخت افزاری در حد قهرمانی بسته شده است، اما هنوز قدرتی که باید داشته باشد را ندارد. همچنین سپاهانی‌ها در بیرون از خانه نتایج خوبی نگرفتند، اما آن‌ها مهره‌های زیادی دارند که می‌توانند در نیم فصل دوم جبران کنند.

بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال کیفیت بالایی ندارند

کربکندی درباره اینکه عملکرد مربیان و بازیکنان خارجی را چطور دیده است، گفت: بازیکنان خوب خارجی تاثیرگذار هستند و انگیزه به بازیکنان داخلی می‌دهند. در دورانی که من مربی سپاهان بودم پتروسیان و استپانیان به سپاهان آمدند و فضای رو ز اول تمرین ما عوض شد و بازیکنان داخلی پرانگیزه شدند و نمی‌خواستند از این ۲ بازیکن کم بیاورند و کیفیت تمرینات بهتر شد. البته بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال کیفیت بالایی ندارند و فقط برخی از بازیکنان از جمله یامگا و ولسیانی خوب هستند.

تیم تراکتور با حضور سرمربی اسپانیایی شخصیت پیدا کرده است

او افزود: مواریس سرمربی سپاهان با ساپینتو سرمربی استقلال فرق می‌کند و مواریس آرامش بیشتری دارد و ساپینتو عصبی است و تمرکز لازم را ندارد. البته این مربی نسبت به روز‌های اول بهتر شده و به نظر می‌رسد ترمزش را کشیده اند. تیم تراکتور هم با حضور خمز مربی اسپانیایی شخصیت پیدا کرده و او انگیزه بازیکنان را بالا برده است. دانش مربیان خارجی خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. نقش مترجم هم خیلی مهم است و انتقال صحبت‌های مربیان از سوی مترجم می‌تواند برای بازیکنان خسته کننده باشد.

کارشناس فوتبال درباره مدعیان قهرمانی گفت: تیم‌های پرسپولیس، استقلال، گل گهر و سپاهان مدعیان قهرمانی هستند، اما تیم‌های استقلال و گل گهر هنوز شرایط ایده آل خودر ا پیدا نکردند تا خودشان را نشان بدهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازگشت رفیق حامدی‌فر به ترکیب ذوب آهن! (عکس)