1200 تن پسماند در همدان پردازش می شود


1200 تن پسماند در همدان پردازش می شود

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: یک هزار و 200 تن پسماند در 2 سایت شمالی و جنوبی این استان مدیریت و پردازش می شود.

عادل عربی روز شنبه در نشست مشترک شورای اداری استان همدان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: محیط زیست به علت مشکلات انباشته از سالهای گذشته اولویت هایی را تدوین و به زیر مجموعه در استان ها اعلام کردند که شامل مدیریت پسماند، احیا و حفاظت از تالاب ها، کنترل گرد و غبار، کنترل آلودگی کلان شهرها است.

وی اضافه کرد: در استان همدان طرح جامع پسماند مصوب شده و مقرر شد که یک هزار و ۲۰۰ تن پسماند استان در ۲ سایت ملایر و همدان مدیریت و پردازش شود.

مدیرکل حفاطت محیط زیست همدان ببان کرد: همدان برای احیای تالاب ها برنامه دارد و در زمینه تالاب آق گل قدم های مثبتی برای گرفتن حق آبه این تالاب برداشته شده است.

عربی ادامه داد: درباره پدیده نوظهور گرد و غبار مطالعه کانون های مولد شروع شد و معاونت عمرانی اعتبار لازم را به محیط زیست اختصاص دادند که تا پایان شهریور امسال این مطالعه نهایی می شود.

وی اظهار داشت: آمار ثبت شده از میزان آلودگی سال ۹۷ نشان می دهد آمار آلودگی نسبت به ۹۶، ۵۰ درصد کاهش داشته همچنین امسال نیز ۲ روز ۲۴ ساعته آلودگی هوا ثبت شده است.

عربی گفت: همدان از منظر آلایندگی هوا وضعیت مناسب دارد اما در فصل زمستان وارونگی هوا موجب بروز آلودگی شد و این امر موجب شد که شهرداری نسبت به آینده نگاری اقدام کند.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟