راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما


چگونه بهترین رژلب را برای خودمان انتخاب کنیم در بین انواع مختلف برندهای روژلب که هرکدام به نوعی میتوان گفت که مدل مناسبی برای انتخاب هستند یکسری از گزینه ها و مواردی هست که باید در انتخاب رژ لب باید به آنها دقت کنیم تا در انتخاب خودمان به اشتباه نیفتیم. در این مطلب یکسری راهنمایی ها و پیشنهادهایی برای انتخاب رژ لب مناسب...

چگونه بهترین رژلب را برای خودمان انتخاب کنیم

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

در بین انواع مختلف برندهای روژلب که هرکدام به نوعی میتوان گفت که مدل مناسبی برای انتخاب هستند یکسری از گزینه ها و مواردی هست که باید در انتخاب رژ لب باید به آنها دقت کنیم تا در انتخاب خودمان به اشتباه نیفتیم.

در این مطلب یکسری راهنمایی ها و پیشنهادهایی برای انتخاب رژ لب مناسب برای شما قرار داده ایم که امیدوارم بکارتون بیاد. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

انتخاب رژلب مناسب رنگ پوست

همانطور که میدانید رژلب ها تنوع رنگی نامحدودی دارند و این تنوع رنگ خرید رژلب را برای خانم ها سخت تر میکند، اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که در انتخاب رژلب سردرگم میشوید و نمیدانید چه رنگی بهتون میاد بهتر است رژلب بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید که چگونگی آن را در ادامه به شما میگوییم.راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

اگر رگ های داخل مچ دست تان بنفش یا آبی بود یعنی ته رنگ پوست تان سرد است اما اگر این رگ ها سبز بودند نشان میدهد ته رنگ پوست شما گرم است.

وقتی رژلب متناسب رنگ پوست تان انتخاب میکنید مطمئن هستید که رنگ آن به رنگ پوست تان می آید و زیبایی شما را دوبرابر میکند پس بدون تردید میتوانید رژلب مناسبی برای خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

رژلب برای پوست های روشن و سفید

خانم هایی که پوست روشنی دارند معمولا احساس رنگ پریدگی میکنند از این رو بهتر است رژلب های صورتی و هلویی که ملایم هستند استفاده کنند، اگر رژلب های پررنگ تر دوست داشته باشید میتوانید از رژلب قرمز هم استفاده کنید.رژ به رنگ صورتی روشن، صدفی، بژ یا کالباسی مناسب است. اگر رنگ پوستتان سرد است، گوشتی یا موکا به شما می‌آید. برای پوست‌های با رنگ گرم صورتی رنگ‌پریده یا گوشتی مایل به هلویی مناسب‌تر است.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

رژلب برای پست های گندمی و معمولی

اگر پوست گندمی دارید رژلب های شرابی، نارنجی، بنفش و مسی برای شما مناسب اند و زیبایی پوست تان را بیشتر میکنند. رژلب هاب ارغوانی و تمیشکی نیز زیبایی شگفت انگیزی به شما میبخشند.خب سعی کنید در انتخاب این رنگ ها به مناسبت و مکانی که قرار است بروید نیز دقت کنید. ولی باز هم اگر رنگ پوست تان تیره است، رنگ قهوه‌ای، بنفش، فندقی، کاراملی و شرابی مناسب است. اگر پوست سردی دارید، بیشتر شرابی یا یاقوتی را امتحان کنید. اگر پوست گرمی دارید، مسی و برنز به شما می‌آید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

نکته: آیا باید رنگ رژ را با رنگ مو هماهنگ کرد؟

در صورتی که رنگ موی شما بلوند طبیعی است و رنگ پوست پریده‌ای دارید، بهتر است از رژ لب‌ هایی به رنگ هلویی یا گیلاسی استفاده کنید، اما اگر رنگ‌پریده نیستید و رنگ پوستتان تیره‌تر است می‌توانید از قرمز تیره یا بنفش پررنگ هم استفاده کنید.

امروزه بیشتر خانم‌ها موهایشان را رنگ می‌کنند و اغلب خانم‌هایی که رنگ موی بلوند یا مش روشن دارند، رنگ موی طبیعی‌شان تیره است بنابراین بهتر است به جای هماهنگ کردن رژ با رنگ موی طبیعی، رژ را با رنگ لباس هماهنگ کنید اما در این میان هم توصیه‌هایی را باید مدنظر داشت. مثلا اگر لباس شما قهوه‌ای است، رژ لب آلویی به لب نزنید، اما اگر لباس مشکی دارید می توانید از رژ لب قرمز یا صورتی استفاده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

مواد اصلی برای ساخت رژلب

رژ لب، به عنوان اولین و مهمترین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا امروز مورد استفاده بانوان قرار می گیرد. سابقه استفاده از رژ لب به مصر باستان برمی گردد، زمانی که قرمزی رژها را از حنا و یا له کردن سوسک ها، مورچه ها و یا حشرات کوچکی به نام Cochineal و Carmine بدست می آورده اند.

یشتر رژلب ها حاوی لوسیون، ویتامین های مختلف، مواد حفاظتی UV (که از فساد رژ جلوگیری می کنند)، روغن، الکل، رنگدانه و موم هستند. در رژهای مختلف مواد شیمیایی و مواد طبیعی به کار می رود اما مساله اصلی میزان استاندارد بودن هرکدام از آنهاست.

صرف نظر از مواد تشکیل دهنده مشترک، رژ لب ها بسته به نام تجاری شان از مواد طبیعی و یا شیمیایی متفاوتی ساخته می شوند.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

اگرچه مقدار هر یک از این مواد در ساخت رژهای لب متفاوت است، اما مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژ لب به شرح زیر است:

موم: موم بخاطر حالت پذیری زیادی که دارد، بعنوان عنصری شکل دهنده در رژهای لب مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبی از سه موم را در رژهای لب می توان یافت. موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگهای نخل برزیلی گرفته می شود و گرانتر از بقیه موم ها است. رژهای لبی که حاوی مقادیر بیشتری از موم کارنابا باشد، نسبت به بقیه رژهای لب گرانتر هستند.

روغن: روغن کرچک، نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژهای لب استفاده می شوند. همچنین کره کاکائو نیز از اجزای تشکیل دهنده رژها است.
موم و روغن از مهمترین اجزای تشکیل دهنده رژ لب هستند و حدود 60 درصد وزن آنها را شامل می شوند.

رنگها و رنگدانه ها: بسته به رنگ رژها متفاوت می باشند و از مواد گیاهی یا صنعتی تهیه می شوند.

خوشبو کننده ها: برای انتقال عطر و بوی دلپذیر، به میزان کم مورد استفاده قرار می گیرند.

الکل: بعنوان حلال موم و روغن بکار گرفته می شود.

نگهدارنده ها و آنتی اکسیدان ها: بمنظور تازه نگه داشتن و جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام استفاده می شوند.

غیر از مواد نامبرده در ساخت رژها ممکن است از مواد طبیعی مانند ویتامین E، روغن جوجوبا، روغن آفتاب گردان، بابونه و یا رنگدانه هایی مانند زردچوبه، چغندر و … استفاده گردد.

رژلب و مسمومیت های آن
یکی از جنجالی ترین بحث ها درباره رژ لب، وجود سرب در این محصول آرایشی حساس است. گروهی معتقدند این ماده که در بعضی رژ لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، باعث ابتلا به سرطان در خانم ها می شود! گروهی دیگر هم می گویند این فقط یک شایعه بی اساس است و سرب اندک به کاررفته در رژلب نمی تواند باعث ابتلا به سرطان خانم ها شود.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

جالب است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا هم تا به حال هیچ گزارشی در مورد رژلب هایی که سرب در ساخت آنها به کار رفته، منتشر نکرده است. بهتر است هنگام خرید رژلب، محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب کنید تا از سلامت آنها مطمئن باشید.
در اینجا باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرد، آن هم کاربرد رژهای براق است که با نام تجاری lip gloss در بازار وجود دارند و به دلیل خاصیت درخشندگی، بین خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

تحقیقات نشان داده که استفاده مستمر از این محصولات خطرهای زیادی برای سلامت و طراوت لب و پوست صورت شما دارد و بلعیدن مواد شیمیایی آنها همراه غذا ممکن است مشکلاتی برای سیستم گوارشی شما ایجاد کند.

نحوه رژ زدن برای انواع لب ها

لب بالایی بزرگ: لب پایینی رژلب روشن بزنید و لب بالایی کمی تیره تر.

لب پایینی بزرگ: هر رژلبی که مناسب ته رنگ پوست صورت تان است بزنید سپس مقداری رژلب روشن به مرکز لب بالایی بزنید تا کمی حجیم تر نشان داده شود.

لب های متقارن: برای این فرم لب ها باید از خط لب هم رنگ رژلب استفاده کنید.

لب های باریک: رنگ های جیغ و تیره استفاده نکنید چون لب ها را باریک تر نشان می دهند. بهتر است از رژلب های براق و کرمی استفاده کنید.

لب های برجسته: رژلب های روشن، براق و اکلیلی استفاده نکنید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

رژلب مناسب برای انواع رنگ چشم

چشم قهوه ای: قرمز روشن، قهوه ای، صورتی روشن.

چشم آبی: رنگ های آلبالویی و قرمز مایل به نارنجی.

چشم سبز: قرمز مایل به قهوه ای، صورتی.

چشم طوسی: رنگ های خنثی و آلویی.

بهترین برندهای رژلب کدامند ؟

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

Gabriel Cosmetics

این مارک از رژلب طرفدارای بسیار زیادی دارد. این رژلب از روغن‌های جوجویا، آلوئه ورا و بیزابولول تشکیل شده است و دارای ماندگاری بالایی است و همیشه لب‌های شما را مرطوب و براق نگه می دارد. به علت روغن‌های طبیعی استفاده شده در آن این مارک از رژلب دارای خواص ضدالتهابی، آرام کننده پوست لب و ضدباکتریایی است و از ترک خوردگی و خشکی لب‌های شما محافظت می‌کند.

ZuZu Luxe

این مارک از رژلب جزو مارک Gabriel Cosmetics به شمار می‌آید و مانند آن ۱۰۰% بدون سرب است و کاملا از مواد طبیعی تشکیل شده است. همیشه لب‌های شما را صاف و نرم نگه می‌دارد و رنگ آن به مدت طولانی روی لب‌های شما باقی می‌ماند. سایه‌های این مارک نیز طرفداران زیادی دارد.

HUDA BEAUTY

یکی دیگر از پرطرفدارترین محصولات آرایشی هدی بیوتی رژلب‌های مایع این برند است که سابقه فروش بسیار بالایی در سرتاسر جهان داشته است. علاوه بر این در کنار رژلب‌های مایع استفاده از سایه‌های چشم هدی بیوتی با ترکیب رنگی فوق‌العاده و ماتی که دارد می‌تواند آرایش شما را بسیار زیبا جلوه دهد.

Mineral Fusion

این مارک نیز ۱۰۰% گیاهی است و روغن دانه‌های آفتابگردان، کرچک، کنجد، نارگیل و بسیاری از روغن‌های دیگر در آن بکاربرده شده است. تنوع رنگی بالایی دارد و همیشه لب‌های شما را نرم و صاف نگه می‌دارد. همینطور دارای ماندگای فوق العاده‌ای است.

۱۰۰% Pure

یک رژلب مرطوب‌کننده عالی است که با روغن انار،کره درخت روغن قلم ترکیب شده و از رنگدانه‌های میوه‌ای برای رنگ آن استفاه شده است که برای نرمی و جوان‌سازی پوست لب شما فوق العاده است. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و مواد تشکیل‌دهنده آن ویتامین‌های مورد نیاز لب را تامین می‌کند. این برند بدون هیچ اغراقی واقعا صددرصد خالص و بدون مواد شیمیایی و رنگ‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده شیمیایی و یا هر سموم دیگر است و در حد فوق العاده از لب‌ها محافظت می‌کند.

lavera lipstick

این مارک رژ لب بسیار دوست داشتنی تولید کشور آلمان است. در کنار زیبا کردن لب‌های شما به فکر سلامتی‌تان نیز است و کاملا از مواد طبیعی تشکیل شده است. این رژلب برای مرطوب کردن ‌های شما بسیار مفید است. عموما مواد اولیه آن روغن‌های جوجویا، شیا، نارگیل، بادام و زیتوناست که هر یک از آن‌ها خاصیت‌های فوق العاده‌ای را برای لب‌های شما به ارمغان می‌آورد. اضافه کردن گل خطمی و شکوفه آهک نرمی و تسکین‌دهندگی خاصی را به لب‌های شما خواهد داد. رنگ دانه‌های بکار رفته در آن نیز کاملا از مواد معدنی طبیعی تشکیل شده است.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژلب برای شما

-------------------------------------

همچنین دیدن فرمایید

.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه