وزیر صنعت گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را افتتاح شد


گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، عصر چهارشنبه با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

صنعت و معدن | ایرنا | 11 ساعت پیش |8/29/2018 6:28:49 PM 69 بازدید

وزیر صنعت گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را افتتاح شد
مدیرکل گمرک استان سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی در وهله اول می بایست، بخش گمرک به پایان می رسید که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
علی سعدالدین اظهارداشت: راه اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با هدف ورود و خروج کالا برنامه ریزی شد تا زمینه ارتباط با دیگر گمرکات کشور از طریق اینترنت پرسرعت فراهم شود.
وی تصریح کرد: برای راه اندازی این طرح بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است و تسریع در روند جابه جایی کالا از از ورودی و خروجی در این طرح برنامه ریزی شده است.
منطقۀ ویژه اقتصادی گرمسار در دهستان لجران، بخش مرکزی شهرستان گرمسار قرار دارد، سامانه منطقه در فاصله حدود 90 کیلومتری شرق پایتخت قرار گرفته است، محدوده این منطقه با حدود 2 هزار هکتار مساحت در داخل دشت گرمسار قرار دارد.
شهر گرمسار در 10 کیلومتری شرقی و شهر ایوانکی در 20 کیلومتری شمال غربی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار قرار دارد.
وجود انواع مسیرهای ارتباطی زمینی مانند راه‌های اصلی چهارخطه، راه اصلی عریض، راه اصلی معمولی، آزادراه، راه فرعی و خط آهن سراسری در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، شرایط ویژه‌ای را برای توسعه بهینه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فراهم آورده است.
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در هفته دولت سال 1395 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت کلنگ زنی شد.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، افتتاح طرح صنعتی و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و نشست با صنعتگران و کارآفرینان را در گرمسار و همچنین و در شهرستان سمنان افتتاح 2 طرح صنعتی و بازدید از یک واحد تولیدی را در برنامه دارد.
امسال درهفته دولت 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.
بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان سمنان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد و برای بیش از 28 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
6103/7339
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام