دیواری کوتاه تر از رئیس جمهوری پیدا نکردند


دیواری کوتاه تر از رئیس جمهوری پیدا نکردند

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب توسعه ملی ایران اسلامی در واکنش به قانع نشدن نمایندگان از پاسخهای رئیس جمهوری گفت: نمایندگان چون نمی توانند از نهادهایی که نقشی در اداره مملکت دارند سوال کنند، دیواری کوتاه تر از رئیس جمهوری پیدا نکردند.

«صادق نوروزی» دبیرکل حزب توسعه ملی ایران اسلامی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص پاسخ های رئیس جمهوری به سوال های نمایندگان گفت: همانطوری که رئیس جمهوری امروز گفت «معصوم نیستیم و اشتباهاتی داشته ایم» دولت در اجرای وظایف خود ضعف های داشته است اما مشکل اصلی این است که سیاست واحدی بر کشور حاکم نیست و دولت پنهان کار خودش را می کند. همین امر باعث شده است که در سیاست داخلی و خارجی یک سیاست واحدی حاکم نباشد. همچنانکه در سیاست خارجی، تصمیم گیر اصلی وزارت امور خارجه نیست در اقتصاد نیز بیشتر منابع مالی به جای دولت، دست کسانی است که می توانند در اقتصاد ایران تاثیرگذار باشند.
دبیرکل حزب توسعه ملی ایران اسلامی اظهار داشت: انتظار می رفت حسن روحانی در جمع نمایندگان پیرامون محدودیت اختیارات خود حرف بزند و بگوید اختیاراتی برای حل مشکلات را ندارم ولی برای بالا نرفتن تنش های جناحی تلاش کرد میان جناح ها برای حل مشکلات مملکت همبستگی ایجاد کند.
نوروزی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری می توانست در مجلس شفاف تر سخن بگوید اما روحانی در پی ایجاد آرامش و دوری از تنش بود این درحالی است که طرف مقابل نمی خواهد آرامشی شکل بگیرد. در این اوضاع هر نهادی سعی می کند خودش را تبرئه کند. مجلس هم سعی کرد گلیمش را بیرون بکشد. رئیس جمهوری شاید در مراحل بعد مجبور شود از موضع دیگر برخورد کند.
نوروزی با بیان اینکه تضعیف دولت به ضرر نظام و مملکت است و مردم می دانند این اختلافات مشکلات آنها را حل نمی کند، افزود: با قانع نشدن نمایندگان طبق قانون موضوع به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری ادامه تنش را به مصلحت نمی داند نتیجه مشمول مروزمان می‌شود.
سیام**3202**1553

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیام تبریک روز معلم | عکس نوشته تبریک روز معلم