گلستان جزو 3 استان با پوشش 100 درصدی ارتباطات


سرپرست اداره‌کل ICT استان گلستان گفت: گلستان جزو 3 استان کشور در زمینه پوشش 100 درصدی ارتباطات در همه شهرها و روستاها قرار دارد.

«محمد احمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی روستاها دارای هر سه نوع ارتباط تلفن ثابت، همراه اول و ایرانسل هستند اما در مجموع روستاهای استان حداقل دارای یک نوع ارتباط هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت، تصریح کرد: در این راستا پروژه اینترنت پرسرعت روستایی در نظر گرفته شد که در فاز نخست آن تعداد 666 روستا از مجموع 1007 روستای استان، تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

احمدی افزود: در فاز دوم نیز تعداد 269 روستا در نظر گرفته شدند که تا طی ماه‌های آینده به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به پیشرفت خوب گلستان در این پروژه، گفت: با تکمیل فاز دوم این پروژه، 99 درصد جمعیت استان تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار می گیرند. روستاهایی که تحت پوشش قرار نمی گیرند عمدتا روستاهایی هستند که جمعیت بسیار کمی دارند و یا اینکه ییلاقی هستند.

سرپرست اداره‌کل ICT استان گلستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته همه شهرهای استان داری سرویس نسل چهار اینترنت شدند.

وی یادآور شد: مرکز آپا(آگاهی ‌رسانی، پشتیبانی و امداد) را در استان داریم که امنیت فضای مجازی و حملات رایانه ای را تحت نظر دارد و آن را مدیریت می کند.

احمدی با بیان این‌که تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات به سرعت اتفاق می‌افتد، گفت: امروز بحث اینترنت اشیاء مطرح است. اینترنت اشیاء به معنای اتصال اشیاء به وسیله یک سیستم به یکدیگر و تبادل اطلاعات و ارسال آن‌ها جهت مدیریت کردن یک مجموعه است. از این سیستم می‌توان در بخش‌های مختلفی بهره برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)