نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب


من نمی تونم تعداد افرادی که از من درخواست این پروژه را کرده اند را بشمارم، اما بسیاری از شما از من درخواست این کار را داشتید. این نحوه ساخت انگشتر های چوبی سری من است که برای شما به اشتراک گذاشته ام. در حالی که به نظر من بسیاری از فرایندها می توانند بهتر شوند، همه مراحل اولیه اینجا هستند: قدم اول: تراشیدن چوب هدف این...

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

من نمی تونم تعداد افرادی که از من درخواست این پروژه را کرده اند را بشمارم، اما بسیاری از شما از من درخواست این کار را داشتید. این نحوه ساخت انگشتر های چوبی سری من است که برای شما به اشتراک گذاشته ام. در حالی که به نظر من بسیاری از فرایندها می توانند بهتر شوند، همه مراحل اولیه اینجا هستند:

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم اول: تراشیدن چوب

هدف این پروژه این است که انگشتر ها باید مانند یک جنگل مینیاتوری روی انگشتتان به نظر برسند. این طرح با تراشه های چوبی که مانند درختان به نظر می رسند به دست می آیند.

باید بگویم که این طرح سخت ترین قسمت ساخت آنها است. من با استفاده از رنده کش، چوب را به ضخامت ۱٫۲ در آورده ایم. من با قطعه ای از چوب قرمز، یک قطعه از گیلاس و یک قطعه چوب درخت راش شروع کردم.

اولین تلاش من این بود که چوب گیلاس را با یک چکش آهنگری خورد کنم. تراشه ها خیلی بزرگ بودند. تلاش های بعدی من زمانی بود که چوب قرمز را در گیره نیمکت خود قرار دادم و سعی کردم با یک اهرم ساده یک شکست خوب انجام بدهم. که باعث شد گیره را از نیمکت کاملا جدا کنم!

تلاش سوم؛ با استفاده از تخته راش این بود که سه بلوک افرا برای کنترل شکستگی اضافه کنم. این بهتر کار کرد زیرا گیره آهنی روی پای من نیافتاد!

سپس تخته را به عرض ۳٫۵ در آوردم تا کاملا در قالی رزین قرار بگیرد.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم دوم: ریختن آسمان شب

قسمت رزینی این انگشتر می خواهد حالت آسمان شب را تداعی کند. جنگل و آسمان با هم در یک قطعه زیورآلات. یک طراحی بسیار هوشمندانه. من فقط می توانم حدس بزنم که چطور این انگشتر ها را ساخته اند، اما فکر می کنم که داشتن یک چوب تخت برای قالب، باید ساده ترین روش برای ریختن رزین باشد.

فکر من راجع به این قسمت این بود که چوب می تواند قالب را ایجاد کند و من می توانم حجم کوچکی ار رزین را در قسمت باز آن پر کنم. از یک قطعه چسب آبی برای این که از مسطح بودن چوب مطمئن شوم استفاده کردم.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

من دو اونس از سیستم غربی رزین (رزین ۱۰۵ و سفت کننده ۲۰۷) را مخلوط کردم. دلیل انتخاب این مارک ساده بود. من همیشه در زمان استفاده از آن برای از بین بردن حباب ها مشکل داشتم. از زمانی که داخل این کار حباب های کوچک می خواستم، به نظر پروکسی درستی می آمد.

بنابراین، اپوکسی صاف را مخلوط کردم و چند قطره رنگ آبی اضافه کردم. فقط راه کمی طولانی می شود! من همچنین رزین را به خوبی و از بالا ریختم برای این که حباب های کوچک بیشتری ایجاد شود.

برای به دست آوردن حالت شب، یک مقدار بیشتری هم اضافه کردم. یک اونس رزین ساده بدون رنگ که همچنان از بالا ریختم. حالا منتظر می مانیم.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم سوم: شکل دادن خشک

۲۴ ساعت بعد می توانید آن را از قالب ها در بیاورید. من از همین الان از آنها خوشم آمده است! فکر می کنم دقیقا همان چیزی که می خواستم را به دست آوردم. نمی توانم خوشحال تر باشم.

قدم بعدی ایجاد یک سوراخ برای انگشتر است. این باید دقیقا در لبه خط شکاف رزین باشد. شما می خواهید این سوراخ را به اندازه کسی که می خواهد از آن استفاده کند، درست کنید. در اینجا نموداری از اندازه های انگشتر در میلی متر و اینچ داریم.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

سپس یک سد را روی شکل انگشتر می گذاریم و به صورت خشکی حالت انگشتر را می بریم. این انگشتر ها کوچک هستند و نوار اره تیز است، پس بسیار مراقب باشید. شما از انگشتانتان برای انداختن انگشتر ها نیاز دارید.

من تصمیم گرفتم که از چرخ سنباده کمربند برای فرایند شکل دادن استفاده کنم، آن به سرعت چوب و رزین را از بین می برد. شما همچنین می توانید این کار را با ابزار Dremel انجام دهید. ( فقط کمی بیشتر طول می کشد.) من دوتا انگشتر را با چرخ سنباده کمربند بریده و در ۱۰ تا ۲۰ دقیقه انجامشان دادم. من تعدادی حالت به رزین اضافه کردم، بهترین کار را برای تقلید از انگشتر های اصلی انجام داده ام.

هنگامی که شکل گیری خشک انجام شد، آن را از پد های سنباده بر می داریم.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم چهارم: سنباده زدن و صیقل دادن

زمانی که قبلا گفتم برش آن سخت ترین بخش کار بود، چیزی که ذکر نکردم این بود که صیقل دادن طولانی ترین بخش کار است.

سنباده زدن خیلی کار چرتی است. این قسمت زمینه کاری لیوان سنباده من است. خیالتان راحت باشد. تکه ها از ۱۲۰ شروع شده و در ۸۰۰ پایان می یابد. از شروع ۱۲۰ تا پایان دادن به هر دو انگشتر در قسمت ۸۰۰، حدودا یک ساعت و چهل دقیقه طول کشید.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

پس از سنباده زدن تمام قسمت ها تا ۸۰۰ تکه، کارتان با یک انگشتر مناسب و معقول به پایان می رسد و صادقانه بگویم بیشتر کار انجام شده است. اما می توانیم آن را بهتر کنیم.

چیزی که برای جلا دادن انگشتر استفاده می کنم، پد های کوچک صیقل دهنده نامیده می شوند. آنها از ۱۵۰۰ شروع شده و تا ۱۲۰۰۰ می روند. این صیقل دهنده انگشتر را تا حد آینه براق و صیقل داده می کند! تنها پشیمانی من این بود که فوم پد ها روی قسمت های تیز کار من خراب شدند. این مشکل به راحتی با خریدن پد های غیر فومی حل می شود. اگر زودتر می دانستم همین کار را می کردم.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

هنگامی که این کار ار با میکرو مش انجام می دهید، خیلی خوب به نظر می رسد، اما پولیش پلاستیکی می تواند آن را بهتر کند!

بنابراین، یک پلیش پلاستیکی گرفته و از چرخ براق کننده روی ابزار Dremel استفاده کنید. این انگشتر را تا یازده می برد و واقعا آن را براق می کند.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم پنجم: انگشتر کامل شده

در اینجا چند عکس زیبا از انگشتر های کامل شده وجود دارد! این انگشتر نمونه ای از زیباترین زیورآلات رزینی است که تا به حال دیده ام

ممنون از توجه تان

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!