ربوده شدن دهها کودک در ادلب و احتمال بهره برداری از آنها برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی


ربوده شدن دهها کودک در ادلب و احتمال  بهره برداری از آنها برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی

هم زمان با تهدید جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا مبنی بر حمله به سوریه در صورت استفاده دمشق از سلاح شمبایی در ادلب، گروههای تروریستی دهها کودک سوری را در این استان ربودند.

ربوده شدن دهها کودک در ادلب و احتمال  بهره برداری از آنها برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی

در حالیکه گزارش ها از آمادگی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب آخرین پایگاه گروههای تروریستی حکایت دارد، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ تهدید کرده است که اگر ارتش سوریه در حمله به ادلب از سلاح شمیایی استفاده نماید این کشور را هدف شدیدترین حمله نظامی قرار خواهد داد.
به دنبال این تهدید گزارش هایی منتشر شده است که گروههای تروریستی در روزهای گذشته دهها کودک سوری را در مناطق غربی استان حلب، الزربه، ترهانین ، اردوگاه آوارگان در القاح و مرز ترکیه ربوده اند. در جدیدترین مورد ربودن کودکان ،در آخرین مورد ربوده شدن سه کودک از یک خانواده در روستای ترمانین در غرب حلب گزارش شده است.
این نگرانی وجود دارد که گروههای تروریستی از این کودکان برای طراحی سناریوی خود مبنی بر متهم کردن دمشق به حمله شیمیایی به ادلب استفاده نمایند و بهانه ای برای مداخله نظامی امریکا و نجات خود فراهم نمایند.
روسیه نیز نسبت به حمله دوباره امریکا به سوریه هشدار و از وجود کارشناسان بیگانه در ادلب با هدف انجام حملات شیمیایی به بهانه حمله به این کشور خبر داده است.
آمریکا و هم‌پیمانان آن ماه آوریل هم به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمایی در درعا با حدود ۱۱۰ موشک سوریه را هدف قرار دادند. این حمله هنگامی اجرا شد که ارتش سوریه در حال آزادسازی غوطه شرقی بود. و البته پیش از آن هم در در سال 2017 پس از پیروزیهای ارتش سوریه در حلب، ارتش امریکا به دستور ترامپ پایگاه الشعیرات را هدف حملات موشکی خود قرار داد . بهانه این حملات ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون بود. این حمله در حالی انجام شد که هنوز کمیته های حقیقت یاب مامور بررسی ادعای حمله شیمیایی در خان شیخون نشده بودند وهیچ گزارش موثق به جز غوغاسالاری رسانه های غربی در این زمینه وجود نداشت.
از سویی سوریه تمام تسلیحات و مواد شیمیایی خود را طبق قطعنامه 2118 شورای امنیت تا سال 2014 تحویل سازمان منع تسلیحات شیمیایی داده و در سال‌های بعد این سازمان از تخلیه کامل خاک سوریه از این مواد خبر داده است.
اکنون نیز که تحولات میدانی حکایت از ادامه انتقال ساز و برگ جنگی از سوی دمشق و هم‌پیمانانش به ادلب حکایت دارد به نظر می رسد سناریو متهم سازی ارتش سوریه به استفاده از سلاح شمیایی در حال طراحی است تا از شکست کامل گروههای تروریستی جلوگیری شود.

--------------------------------
رضا محمدمراد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود