دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در قزوین برگزار می شود


دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در قزوین برگزار می شود

قزوین – ایرنا - دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی به مناسبت هفته فرهنگی قزوین در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، هادی طاهرخانی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی قزوین ، دومین جشنواره اقوام ایرانی از تاریخ پنج تا 9 شهریور ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار خواهد شد.
وی افزود : این جشنواره در محورهای مختلفی همچون معرفی و نمایش آداب و رسوم و آیین ‌های ویژه اقوام ایرانی برگزار می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد : در کنار این جشنواره، نمایشگاه صنایع ‌دستی،سوغات و هدایا با حضور 100 شرکت کننده در فضایی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع جهت معرفی توانمندی ‌های صنایع دستی اقوام ایران زمین برگزار خواهد شد.
طاهرخانی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه تصریح کرد: ایجاد فضایی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های دیگر،معرفی توانمندیهای استانها در زمینه صنایع دستی ، آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ، آداب و سنن مناطق استان های شرکت کننده و برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده از جمله اهداف برگزاری این جشنواره هستند.
این مسئول یادآور شد: اجرای موسیقی سنتی و محلی قوم های مختلف کشور و برنامه های شاد و سرگرم کننده از دیگر طرح های جنبی این جشنواره و نمایشگاه است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افزود : دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه سوغات و هدایا در مدت برگزاری از ساعت 17 الی23 پذیرای علاقه مندان است.
6101* 8454


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی