درمان نیش پشه: 20 درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه


درمان نیش پشه: 20 درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

تا می‌خواهی شروع کنی به لذت بردن از طراوت شورانگیز نم نم باران، ناگهان متوجه می‌شوی که خیابان‌ها را سیلاب گرفته، و آب راکد به پاتوق دنج و مورد علاقه‌ی پشه‌ها تبدیل شده است. و نتیجه‌ی آن؟ نیش پشه ها و خارش. از آنجایی که پشه‌ها یکی از علل اصلی بعضی از بیماری‌های عفونی هستند، بهترین کار این است که محیط زندگی خود را از این موجودات مزاحم پاکسازی...

تا می‌خواهی شروع کنی به لذت بردن از طراوت شورانگیز نم نم باران، ناگهان متوجه می‌شوی که خیابان‌ها را سیلاب گرفته، و آب راکد به پاتوق دنج و مورد علاقه‌ی پشه‌ها تبدیل شده است. و نتیجه‌ی آن؟ نیش پشه ها و خارش. از آنجایی که پشه‌ها یکی از علل اصلی بعضی از بیماری‌های عفونی هستند، بهترین کار این است که محیط زندگی خود را از این موجودات مزاحم پاکسازی کنیم. و فقط همین نیست! بعضی از آدم‌های بد اقبال نیز مدام خارش جای نیش پشه ها را تجربه می‌کنند. نگران نباشید، ما روش هایی خانگی برای درمان نیش پشه برای شما تدارک دیده‌ایم تا این مشکل را حل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه‌ی این نوشتار همراه باشید.

درمان نیش پشه: 20 درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

چرا پشه‌ها بعضی از آدم‌ها را بیش از سایرین نیش می‌زنند؟

باور بر این است که ۲۰٪ جمعیت جهان بیشتر مستعد نیش زده شدن توسط پشه‌ها هستند. آیا از خودتان می‌پرسید چرا اینچنین است؟ پس به خواندن حقایق زیر بپردازید.

– پی برده‌اند که حدود ۸۵٪ از انسان‌ها هورمونی ترشح می‌کنند که نوع خون‌شان را فاش می‌کند، در حالی که ۱۵٪ بقیه چنین نیستند. پشه‌ها بیشتر به ترشح کنندگان جذب می‌شوند تا ترشح نکنندگان. همچنین در یکی از مطالعات دریافته‌اند که پشه‌ها بیشتر احتمال دارد کسانی را نیش بزنند که گروه خونی O دارند تا کسانی که گروه خونی A دارند. کسانی که گروه خونی B دارند جایی در بین این دو قرار می‌گیرند.

– دی‌اکسید کربن راه دیگری است که پشه‌ها توسط آن هدف خود را شناسایی می‌کنند. دی‌اکسید کربی که شما در بازدم خود بیرون می‌دهید به راحتی توسط پشه‌ها با استفاده از عضوی که پرماس شاخک آرواره‌ای (maxillary palp) نامیده می‌شود تشخیص داده می‌شود.

ورزش و متابولیسم های بدنی مختلف نیز می‌توانند افراد را مستعد گزش توسط پشه‌ها بکنند. پشه‌ها می‌توانند موادی مانند آمونیاک، اسید اوریک، و اسید لاکتیک را که از بدن شما خارج می‌شود تشخیص بدهند. آن ها بیشتر به کسانی جذب می‌شوند که دمای بدن بالاتری دارند.

– پژوهش دیگری اعلام می‌کند که داشتن مقادیر زیادی از یک سری باکتری‌ها پوست افراد را برای پشه‌ها جذاب‌تر می‌کند.

درمان نیش پشه: 20 درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

زنان باردار نیز بیشتر از سایرین از نیش حشرات در عذاب هستند. چون آن‌ها دی‌اکسید کربن بیشتری بیرون می‌دهند و بدن‌شان از بقیه گرمتر است.

– رنگ لباس‌تان نیز عامل دیگری است که باعث می‌شود پشه‌ها تصمیم بگیرند شما را به عنوان طعمه‌ای مطلوب و جذاب انتخاب بکنند یا نه. افرادی که لباس‌هایی با سایه‌های برجسته‌ی سیاه یا قرمز می‌پوشند بیشتر مستعد نیش پشه‌ها هستند چون پیدا کردن‌شان راحت‌تر می‌شود.

– ژن‌های شما نیز یکی از عواملی هستند که تعیین می‌کنند آیا به اندازه‌ی کافی برای پشه‌ها جذاب هستید یا نه. متاسفانه هنوز راهی برای تغییر آن ژن‌ها پیدا نکرده‌ایم.

حالا که درباره‌ی آنچه پشه‌ّها را بیشتر به شما جذب می‌کند اطلاعاتی به دست آوردید، می‌توانید تا حدود زیادی وضعیت را تحت کنترل بگیرید. اما، چون کاری نیست که بتوانید هنگام گزیده شدن توسط این جانوران موزی انجام بدهید، ممکن است بخواهید بعضی از درمان‌هایی را امتحان کنید که می‌توانند خارش بعد از نیش حشرات را کاهش بدهند. در اینجا بعضی از بهترین درمان‌هایی که می‌توانند خیلی سریع خارش نیش پشه‌ها و در بعضی از موارد ورم حاصل از آن را درمان کنند برای‌تان فراهم آورده‌ایم.

مطلب مرتبط: از بین بردن پشه : ۱۹ روش خانگی برای خلاص شدن از شر پشه

درمان نیش پشه: ۲۰ درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

۱. آلوئه ورا

مواد لازم: ژل آلوئه ورا

دستورالعمل درمان نیش پشه

– کمی ژل آلوئه ورا بردارید و لایه‌ی نازکی از آن را روی نیش پشه بمالید.

– بگذارید خشک شود و در صورت لزوم دوباره یک لایه‌ی دیگر بمالید.

این کار را ۲-۳ بار در روز انجام دهید تا از دست خارش پوست تان خلاص شوید.

علت کارساز بودن: خواص درمانگری آلوئه ورا شناخته شده هستند. این داروی گیاهی می‌تواند پوست شما را تسکین بدهید و با خاصیت ضد التهابی که دارد بلافاصله شما را از عذاب گزیدگی نیش پشه راحت کند. آلوئه ورا همچنین برای درمان نیش حشرات و سوختگی‌ها نیز خوب است. شما می‌توانید آن را در یخچال هم بگذارید چرا که ژل آلوئه‌ورای خنک خاصیت تسکین دهندگی بیشتری دارد.

مطلب مرتبط: ۵ دلیل که چرا پشه برخی آدم‌ها را نیش می‌زنند و برخی دیگر را خیر

۲. خمیر دندان

مواد لازم: خمیر دندان

دستورالعمل درمان نیش پشه

خمیر دندان را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. حداقل ۲ بار در روز این کار را انجام بدهید.

علت کارساز بودن: خمیردندان‌ها معمولا یک منتول نعناعی یا طعم نعناع فلفلی دارند، که پوست‌تان را تسکین می‌دهد و خارش را برطرف می‌سازد. آن‌ها همچنین دارای خواص قبض کنندگی هستند و می‌توانند ور و التهاب روی پوست‌تان را که ممکن است ناشی از نیش پشه باشد کاهش بدهند.

درمان نیش پشه: 20 درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

۳. روغن‌های معطر

۱. روغن معطر نعناع فلفلی

مواد لازم: ۲-۳ قطره روغن نعناع فلفلی – ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل (اختیاری)

دستورالعمل درمان نیش پشه

کمی روغن نعناع فلفلی را مستقیما روی نیش پشه بگذارید . اگر پوست حساسی دارید، روغن نعناع فلفلی را با روغن نارگیل مخلوط و سپس استفاده کنید. لازم است که این کار را فقط یک یا دو بار در روز انجام دهید تا از شر خارش پوست راحت شوید.

علت کارساز بودن: روغن نعناع فلفلی در صورت مصرف موضعی اثری خنک کننده و تسکین دهنده دارد. خواص ضد التهابی این روغن خارش و ورم را در ناحیه آسیب دیده کاهش می‌دهد، و رایحه‌ی قوی آن ممکن است به عنوان یک دافع پشه عمل کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش طبیعی دفع پشه که بسیار موثر است

۲. روغن درخت چای

مواد لازم: ۳ قطره روغن درخت چای – ۱ قاشق چایخوری روغن حامل (روغن زیتون یا نارگیل)

دستورالعمل درمان نیش پشه

روغن درخت چای را با یک روغن حامل به انتخاب خودتان مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. باید این عمل را یک تا دو بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده‌ی طبیعی است که حاوی خواص حشره کشی و دفع کنندگی نیز هست. این روغن نه تنها به دور نگه داشتن پشه‌ها کمک می‌کند بلکه همچنین خارش و ورم ناشی از نیش پشه‌ها را نیز تسکین می‌دهد. به غیر از این، روغن درخت چای به خاطر خواص ضد میکروبی، درمانی اثبات شده برای انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی است.

۴. سرکه‌ی سیب

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب – ۱ قاشق غذاخوری آب سرد

دستورالعمل درمان نیش پشه

۱. سرکه‌ی سیب و آب سرد را به یک نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. ۲. یک تکه پارچه را در این محلول فرو ببرید و آن را مستقیما روی نیش پشه بگذارید. می‌توانید این درمان را ۱-۲ بار انجام بدهید.

علت کارساز بودن:

سرکه‌ی سیب حاوی استیک اسید است که به خاطر ماهیت ضد التهابی و خنک کنندگی که دارد از خود خواص شفادهنده‌ای نشان می‌دهد. از این رو، اگر پشه‌ای شما را نیش زد و نیش آن شروع به خارش کرد، راهکار بر طرف کردن این خارش سرکه‌ی سیب است. خواص ضد میکروبی آن می‌تواند برای جلوگیری از عفونتی که ممکن است از خارش ناحیه‌ی گزیده شده ناشی شود کارساز واقع شود.

۵. کیسه‌های چای سبز

مواد لازم: یک کیسه‌ی چای سبز – آب سرد

دستورالعمل درمان نیش پشه

– یک کیسه‌ی چای سبز را در مقداری آب سرد به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بخیسانید.

– آن را از داخل آب در بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه روی ناحیه‌ی مبتلا شده بگذارید. بعد با آب بشویید.

– می‌توانید کیسه‌های مرطوب شده‌ی چای را برای استفاده‌های بار بعد داخل یخچال نگهداری کنید.

این کار را یک یا دو بار انجام دهید.

علت کارساز بودن:

کیسه‌ی چای خنک شما را بلافاصله از خارش و درد نیش پشه راحت می‌کند. همچنین تانیک اسید موجود در چای سبز التهاب و ورمی را که به خاطر نیش پشه به وجود آمده است فرو می‌نشاند.

مطلب مرتبط: با مصرف این ویتامین‌ از نیش پشه در تابستان در امان باشید

درمان نیش پشه: 20 درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

۶. جوش شیرین

مواد لازم: ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین – ۱ لیوان آب سرد – یک تکه پارچه‌ی تمیز

دستورالعمل درمان نیش پشه

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید. یک تکه پارچه‌ی تمیز را در این محلولبزنید و آن را روی ناحیه‌ی مبتلا شده بگذارید. اجازه بدهید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. بعد پوست‌تان را با آب بشویید. این کار را یک بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: مولفه‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی جوش شیرین بی‌کربنات سدیم است، یک ماده‌ی قلیایی که می‌تواند pH پوست شما را متعادل کند و خارش و التهاب را تسکین دهد.

۷. عسل

مواد لازم: عسل

دستورالعمل: کمی عسل را روی نوک انگشت خود بزنید و آن را روی جای نیش پشه بمالید. می‌توانید یکی دو بار این کار را انجام دهید تا پوست‌تان آرام شود.

علت کارساز بودن: عسل یکی از بهترین درمان‌ها برای بیماری‌های مختلف است. این ماده حاوی خواص مختلفی است که همین مسئله باعث برتری آن به مواد دیگر شده است. در حالی که خواص ضد میکروبی عسل می‌تواند از عفونت جلوگیری کند، پتانسیل ضد التهابی و درمانگری آن می‌تواند به راحت شدن شما از خارش نیش پشه کمک کند.

۸. لیمو

مواد لازم: نصف یک عدد لیمو

دستورالعمل درمان نیش پشه

– یک لیمو را بردارید و از وسط به دو نیمه تقسیم کنید. یک نیمه‌ی آن را مستقیما روی ناحیه‌ی گزیده شده بمالید. بگذارید آب آن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی جای نیش پشه بماند بعد آن را با آب خالی بشویید.

این کار را یک بار، و بلافاصله بعد از نیش زدن پشه انجام بدهید.

علت کارساز بودن: لیمو بسیار اسیدی است و اثر ضد التهابی بر روی نیش پشه به جا می‌گذارد. این می‌تواند به کاهش التهاب و ورم کمک کند در حالی که خارش ایجاد شده توسط نیش پشه را نیز تسکین می‌دهد.

۹. سیر

مواد لازم: ۱-۲ حبه سیر

دستورالعمل درمان نیش پشه

یک حبه سیر را بر دارید و به آرامی روی جای نیش پشه بمالید. این کار را یک یا دو بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: سیر از قرن‌ها قبل به خاطر فعالیت‌های درمانی‌اش مورد استفاده بوده است. حبه‌ی سیر له شده سرشار از ترکیب‌های حاوی سولفور است که به آن خواص بیولوژیکی خارق‌العاده‌ای می‌بخشد. اثبات شده است که ماهیت ضد التهابی سیر کاملا در درمان بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف موثر و مفید است و می‌تواند باعث تسکین فوری و موثر خارش حاصل از نیش پشه نیز بشود.

مطلب مرتبط: رفع خارش گزیدگی پشه با این روش خیلی ساده و شگفت‌انگیز

۱۰. یخ

مواد لازم: ۲-۳ تکه یخ و یک تکه پارچه‌ی تمیز

دستورالعمل درمان نیش پشه

یکی دو تکه یخ را داخل یک پارچه‌ی تمیز بپیچید. آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب بگذارید.

شما باید بعد از گزیده شدن توسط پشه این درمان را انجام دهید.

علت کارساز بودن: خنکی و سرمای یخ پوست را تسکین می‌دهد و گسترش التهاب را از جای نیش زده شده به سایر قسمت‌ها محدود می‌کند. کمپرس‌های سرد همچنین یکی از رایج‌ترین‌ درمان‌های استفاده شده برای درد و التهاب ناشی از جراحت یا صدمه‌ی فیزیکی هستند. آن ها نه تنها خارش سطخ پوست را کاهش می‌دهند بلکه التهاب و تورم ناحیه‌ی آسیب دیده را به واسطه‌ی خاصیت تسکین دهندگی‌شان کم می‌کنند.

۱۱. آب داغ

مواد لازم: – یک کاسه آب داغ – یک تکه‌ پارچه‌ی تمیز

دستورالعمل درمان نیش پشه

یک کاسه آب داغ تهیه کنید و یک تکه پارچه‌ی تمیز را در آن فرو کنید. آب اضافی آن را بگیرید و پارچه‌ی داغ را روی ناحیه‌ی آسیب دیده قرار دهید. بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. می‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: وقتی پشه‌ای شما را نیش می‌زند، پروتئینی به پوست شما تزریق می‌کند که مانع انعقاد خون می‌شود. این پروتئین ضد انعقادی است که باعث خارش پوست‌تان می‌شود. حرارت بالای آب داغ این اثر را خنثی می‌کند و پوست شما را تسکین می‌دهد. استفاده از گرمای متمرکز نیز یکی از روش های محبوب کاهش و درمان گونه های مختلف دیگری از نیش پشه‌ها/حشرات است.

۱۲. ریحان

مواد لازم: چند عدد برگ ریحان

دستورالعمل درمان نیش پشه

برگ‌های ریحان را بکوبید و از آن خمیری درست کنید و بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید.

شما می‌توانید این کار را بلافاصله بعد از گزیده شدن توسط پشه انجام دهید.

علت کارساز بودن:

ریحان با عنوان ریحان شیرین یا تولسی نیز شناخته می‌شود. این گیاه خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، و ضد عفونی کننده‌ی قدرتمندی دارد که به خاطر وجود آستون و پترولیوم اتر موجود در آن است. این خواص کاملا به تسکین خارش و التهاب پوست کمک می‌کنند. رایحه‌ی قدرتمند ریحان نیز به عنوان یک دافع حشرات عمل می‌کند.

۱۳. روغن نارگیل

مواد لازم: روغن نارگیل

دستورالعمل درمان نیش پشه

لایه‌ی نازکی از روغن نارگیل را مستقیما روی جای نیش پشه بمالید. این کار را ۲-۳ بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: وقتی روغن نارگیل به صورت موضعی استفاده می‌شود، یک مانع حفاظتی بر روی پوست تشکیل می‌دهد و از عفونت جلوگیری می‌کند. این اساسا به خاطر محتوای بالای اسیدهای چرب و پلی فنول‌های موجود در آن است. این ترکیب‌ها عملکردهای ضد التهابی، مسکن، و محافظتی از خود نشان می‌دهند که از خارش نیش پشه جلوگیری می‌کند و همچنین به عنوان یک دفع کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند.

۱۴. پیاز

مواد لازم: ۱ عدد پیاز

دستورالعمل درمان نیش پشه

یک عدد پیاز را ریز ریز کنید و از آن یک خمیر درست کنید. این خمیر را روی نیش پشه بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. این کار را ۱-۲ بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: پیازها منبع سرشار از ترکیب‌های فتوشیمیایی (مانند آلیسین) و فلاونوئیدها (مانند کوئرستین) است که کاملا استفاده از آن‌ها به خاطر فعالیت‌های ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی‌شان محبوب و پر طرفدار است. پیاز بوی قوی دارد که به عنوان یک دافع پشه نیز عمل می‌کند. ماهیت ضد التهابی آن به درمان و جلوگیری از خارش نیش پشه‌ها کمک می‌کند.

۱۵. چوب صندل

مواد لازم: ۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل – ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

دستورالعمل درمان نیش پشه

هر دو ماده‌ را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر صاف به دست بیاید. این خمیر را روی ناحیه‌ی مبتلا شده قرار بدهید. و اجازه دهید خشک شود. بعد آن را با آب بشویید. یا می‌توانید کمی روغن چوب صندل را مستقیما روی نیش پشه بمالید.

این کار را یک یا دو بار انجام دهید.

علت کارساز بودن:

چوب صندل یک عامل درمانی است که از خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی برخوردار است. این‌ها می‌توانند به مبارزه با عفونت‌ها و التهابی که از نیش پشه‌ها ناشی می‌شوند کمک کنند. همچنین در مطالعات انجام شده دریافته‌اند که چوب صندل در درمان التهاب و خارش پوست بسیار موثر است.

۱۶. زردچوبه

مواد لازم: ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه – ۱تا۲ قاشق چایخوری آب

دستورالعمل درمان نیش پشه

پودر زردچوبه را با آب قاطی کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. بعد این خمیر را مستقیما روی جای نیش پشه بگذارید و اجاز بدهید خشک شود. سپس آن را با آب خالی بشویید.

علت کارساز بودن: زردچوبه یک عامل شفا دهنده است و به طور گسترده از آن برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. وجود کورکومین موجود در زردچوبه چیزی است که آن‌ را برای بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌ها به ماده‌ای مفید تبدیل می‌کند. کورکومین یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است و می‌تواند کمک زیادی به تسکین و درمان خارش بکند. رایحه‌ی قدرتمند زردچوبه نیز به عنوان یک دافع پشه طبیعی عمل می‌کند.

۱۷. روغن چریش

مواد لازم: ۲-۳ قطره روغن چریش – ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل

دستورالعمل درمان نیش پشه

چند قطره روغن چریش را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را مستقیما روی جای نیش پشه بمالید. این کار را دو مرتبه انجام دهید تا بلافاصله نیش پشه را درمان کند.

علت کارساز بودن: چریش گیاه محبوبی است که فایده‌های بسیار زیادی برای سلامتی دارد، یکی از آن‌ها عمل دفع‌کنندگی پشه‌ها است. وقتی روغن چریش در ترکیب با روغن نارگیل استفاده می‌شود، ۱۰۰٪ برای درمان نیش پشه موثر است. همچنین ماهیتی ضد التهابی دارد که می‌تواند التهاب، ورم، و خارش ناشی از نیش پشه را درمان کند.

۱۸. نمک

مواد لازم: یک دوم قاشق چایخوری نمک – چند قطره آب

دستورالعمل درمان نیش پشه

نصف قاشق چایخوری نمک را با چند قطره آب مخلوط کنید. و این خمیر را روی ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید. بگذارید خشک شود. و بعد آن را با آب سرد بشویید. می‌توانید این کار را ۱-۲ بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: نمک یک ضد عفونی کننده‌ی طبیعی است و می‌تواند از عفونت جلوگیری کند. مصرف موضعی نمک اثرات ضد التهابی دارد، که می‌تواند در تسکین خارش و التهاب در ناحیه‌ی نیش پشه موثر باشد.

۱۹. حمام بلغور جو دو سر

مواد لازم: ۲-۳ فنجان بلغور جو دوسر – آب حمام

دستورالعمل درمان نیش پشه

بلغور جو دو سر را به آب حمام‌تان اضافه کنید. به مدت ۱۵ تا بیست دقیقه خودتان را در این آب بخیسانید تا از خارش نیش پشه‌ها راحت شوید. سه تا ۴ بار در هفته این کار را انجام بدهید.

علت کارساز بودن: حمام بلغور جو دوسر بهترین درمان است اگر که تعداد نیش‌های پشه روی بدن‌تان زیاد باشد. این حمام حاوی پلی‌فنول‌هایی است که آونانترامیدز نامیده می‌شوند و حاوی خواص ضد التهابی و ضد خارشی هستند. این خواص باعث می‌شوند این مورد به یک درمان موثر برای متوقف کردن خارش جای نیش پشه‌ها تبدیل شود.

۲۰. ویکس واپوراب (Vicks VapoRub)

مواد لازم: ویکس واپوراب

دستورالعمل درمان نیش پشه

کمی از ویکس واپوراب را بردارید و مستقیما روی جای نیش پشه بمالید. می‌توانید این کار را ۲-۳ بار انجام دهید.

علت کارساز بودن: ویکس واپوراب حاوی روغن‌های منتول و اکالیپتوس است، که هر دو خواص ضد التهابی دارند. از این رو، این محصول می‌تواند به درمان التهاب و خارش ناشی از نیش پشه‌ّها کارساز واقع شود.

همچنین علاوه بر درمان‌های فوق الذکر می‌توانید اقدامات احتیاطی زیر را نیز انجام دهید.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از خارش حاصل از نیش پشه‌ها

– محیط اطراف خود را تمیز و پاکیزه نگه دارید. پشه‌ها بیشتر در آب های آلوده تخم گذاری می‌کنند.

– لباس‌های رنگ روشن بپوشید.

– هنگام خواب از پشه بند استفاده کنید.

– از دفع‌کننده‌های پشه استفاده کنید.

– از خاراندن جای نیش پشه‌ها اجتناب کنید چون باعث حساسیت و خارش بیشتر می‌شود.

از آنجایی که در کل نمی‌توان از نیش زدن پشه‌ها جلوگیری کرد، بهترین کار آن است که اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از خارش جای این نیش‌ها را انجام دهیم. این درمان‌ها اثرات مطلوبی برای شما به همراه خواهند داشت. اما اگر در ناحیه‌ای زندگی می‌کنید که به شیوع بیماری‌های ناشی از نیش پشه‌ها معروف است، سعی کنید برای جلوگیری از گزیده شدن توسط پشه ها نهایت سعی خود را بکنید چون بعضی از این عفونت‌ ها می‌توانند مرگبار باشند. حالا که می‌دانید چگونه خارش نیش پشه‌ها را فرو بنشانید، پس منتظر چه چیزی هستید؟ این درمان‌ها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما کارساز واقع خواهد شد و شما را از دست خارش و درد عذاب آور ناشی از نیش این حشرات موذی راحت خواهد کرد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: stylecraze

درمان نیش پشه: ۲۰ درمان خانگی گزیدگی و خارش نیش پشه

نوشته های مرتبط


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا مدارس فردا تعطیل هستند ؟