لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟


فرمول یک ایران – پس از بردش در گرندپری مجارستان 2018 لوئیس همیلتون حرف بسیار جالبی زد، او گفت که مرسدس در استفاده از ظرفیت ماشین خود از فراری موفق تر بوده است. او واقعا درست می گفت. همین که مرسدس در جدول قهرمانی 10 امتیاز بیشتر دارد و همیلتون هم با 24 امتیاز نسبت به فتل در صدر جدول رقابت های قهرمانی فرمول یک 2018 است گواهی بر این ادعای...

فرمول یک ایران – پس از بردش در گرندپری مجارستان 2018 لوئیس همیلتون حرف بسیار جالبی زد، او گفت که مرسدس در استفاده از ظرفیت ماشین خود از فراری موفق تر بوده است. او واقعا درست می گفت.

همین که مرسدس در جدول قهرمانی 10 امتیاز بیشتر دارد و همیلتون هم با 24 امتیاز نسبت به فتل در صدر جدول رقابت های قهرمانی فرمول یک 2018 است گواهی بر این ادعای اوست. ولی آیا منظور ما فقط همین است؟

همیلتون گفت:

همه می دانیم که فراری از نظر سرعت دست بالاتر را دارد. داشتن سرعت فقط برای قهرمانی کافی نیست، باید بدانید همه چیز را چه طور مدیریت کنید، استراتژی هایی که اتخاذ می کنید و خطاهایی که مرتکب می شوید.

در قالب یک تیم، خوشبختانه تا به این جا که عملکرد بهتری داشته ایم. پس هنوز کارهایی داریم که انجام دهیم، باید قابلیت های بیشتری از خود نشان دهیم. باید تلاش کنیم و به آن ها برسیم ولی باید در تمامی فاکتورها خود را بالا بکشیم که به ما اجازه خواهد داد فراری را در بهترین فرم شان شکست دهیم.

بیایید فاکتورهای مختلف قدرت تیمی فراری و مرسدس را مقایسه کنیم و بفهمیم چرا صدرنشین بودن همیلتون عجیب است.

سرعت – فراری

با وجود اینکه از نظر ثبت سریع ترین دورها در آخرهفته های فرمول یک مرسدسی ها پیشتاز هستند، میانگین بهتری دارند و نام آن ها را بیشتر می بینیم، در حالت معمولی فراری ها سریع تر هستند.

فراری در هفت مسابقه از دوازده مسابقه اخیر سریع تر از همه بوده است (ردبول در موناکو توانست مچ فراری و مرسدس را بخواباند و از هر دوی این تیم ها سریع تر باشد).

مرسدس در دو مسابقه از مسابقه های گفته شده (اسپانیا و فرانسه) توانسته مسابقه را جلوتر تمام کند و فراری در سه مسابقه (بحرین، موناکو و کانادا) به این مهم دست یافته است. هفت مسابقه باقی می ماند که مرسدس در چهار مسابقه (چین، آذربایجان، آلمان و مجارستان) ورق را برگردانده و اول شده است، فراری هم در مقابل سه بار (استرالیا، اتریش و بریتانیا) موفق به این کار شده است.

این ویدئو را تماشا کنید:

استراتژی – فراری

پنج مسابقه ای که در آن ها ماشین سریع تر برنده شد، در چهار مسابقه استراتژی نقش تعیین کننده ای را ایفا کرده است.

مسابقه آغازین فصل در استرالیا را به یاد آورید، همیلتون و مرسدس پیروز مسابقه بودند ولی فراری تصمیم گرفت تا فتل را بیرون نگه دارد و امیدوار باشد که با آمدن خودرو ایمنی اتفاقی رخ دهد. ماشین ایمنی مجازی آمد ولی مرسدس فکر می کرد که با وجود پیت استاپ فتل باز هم همیلتون پیشتازی اش را حفظ خواهد کرد ولی اشتباهی محاسباتی باعث شد نتیجه عوض شود و فتل برنده مسابقه گردد.

در چین مرسدس یک آندرکات فوق العاده به نمایش گذاشت و با کنار زدن فتل والتری بوتاس را برنده مسابقه کرد. هر چند که در ادامه مرسدس اشتباه کرد و برای مقابله با تهدید ردبول همیلتون را به پیت نبرد، مرسدس می توانست راننده پیشتازش را به پیت ببرد.

در اتریش هم پس از کنار رفتن بوتاس از مسابقه مرسدس به خودش گل به خودی زد و همیلتون را تحت شرایط خودرو ایمنی مجازی بیرون نگه داشت.

در آلمان همیلتون تحت شرایط خودرو ایمنی بیرون ماند و به همین خاطر برنده شد.

لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟ کیمی رایکونن – مسابقه گرندپری بحرین 2018

پایداری – فراری

مرسدس به خاطر مشکل پایداری در اتریش هر دو راننده اش را از دست داد و همیلتون و بوتاس از مسابقه کنار رفتند.

باید به تعیین خط آلمان هم اشاره کرد که همیلتون به خاطر نشت هیدرولیکی از تعیین خط کناره گیری کرد.

تنها خروج فراری مربوط به گرندپری اسپانیا بود که کیمی رایکونن به خاطر مشکل توربو نتوانست به کارش ادامه دهد.

لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟ مسابقه فرمول یک اتریش 2018

راننده ها – مرسدس

با وجود اینکه فتل رانندگی فوق العاده ای را در این فصل به نمایش گذاشته است، سه اشتباه اساسی داشته است.

اولی در آذربایجان که با قفل کردن لاستیک هایش در پیچ اول درست هنگامی که میخواست از بوتاس سبقت بگیرد شانس اول شدن را که از دست داد هیچ، بلکه در نهایت چهارم شد.

در شروع مسابقه فرانسه هم به بوتاس زد، عقب افتاد و پنالتی هم گرفت، در آلمان هم طی حرکتی کنترل ماشینش در شرایط مرطوب را از دست داد و در حالی که پیشتاز بود تصادف کرد و از مسابقه کنار رفت.

زمان های زیادی بوده است که همیلتون نتوانسته تمام پتانسیل ماشینش را بیرون بکشد ولی اشتباه مهلکی هم نداشته است که در امتیازهایش اثر بگذارد.

همیلتون در باران خیلی فتل را شکست داده است، اولی در آلمان که به کمک خود فتل در اوج ناباوری برنده شد و دیگری در مجارستان که توانست با مدیریت خوبش در تعیین خط بارانی پول پوزیشن را برای خودش کند.

لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟ توتو ولف ، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون

نتیجه گیری

فراری در نیم فصل اول خوب کار کرده است و اینکه در هر دو جدول پشت سر مرسدس هستند برای آن ها بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

تفاوتی که بین راننده های دو تیم وجود دارد، عملکرد بهتر همیلتون در شرایط بارانی است، که در آلمان و مجارستان شاهد آن بودیم. اگر باران نمی بارید شاید الان فراری شرایط مرسدس را داشت.

همیلتون در این باره می گوید:

این شرایطی که الان داریم و جایگاهی که در آن قرار گرفته ایم را فقط در رویاهایم می توانستم تصور کنم. که به خاطر عملکرد بی نقص تیم به آن رسیده ایم.

درست می گوید. مرسدس در استفاده از داشته هایش از فراری بهتر بوده است، هر چند که بخش عمده ای از آن را مدیون عملکرد خوب همیلتون در دو مسابقه اخیر است. بر خلاف ابتدای فصل که فتل دست بالاتر را در استفاده از ماشینش داشت، همیلتون در اواخر نیم فصل دوم بهتر از او ظاهر شد و هم اکنون در جدال قهرمانی پیشتاز است.

عملکرد راننده ها نقش تعیین کننده ای در مشخص کردن تیم قهرمان خواهد داشت، به نظر شما کدام یک از این راننده ها در نیم فصل دوم بهتر خواهد بود، سباستین فتل از فراری یا لوئیس همیلتون از مرسدس؟

لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟لوئیس همیلتون چگونه در صدر جدول است!؟ سباستین فتل و لوئیس همیلتون
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر