رأی‌گیری الکترونیکی موجب افزایش سلامت کار مجلس است


رأی‌گیری الکترونیکی موجب افزایش سلامت کار مجلس است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مدیریت زمان‌ و افزایش سلامت کار مجلس باید تمام رأی‌گیری‌ها الکترونیکی شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی روز دوشنبه در نشست کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: این کمیسیون به دقت و سرعت عمل مجلس کمک می کند، آیین نامه داخلی نباید به صورت دائم دستخوش تغییرات شود چرا که مرتب ذهن نمایندگان را بر هم می زند.
وی افزود: همچنین لازم است تدبیری اندیشیده شود که رأی گیری در مجلس به صورت کامل با الکترونیکی صورت گیرد چرا که در حال حاضر در برخی رأی گیری ها که از شیوه کارت و گلدان استفاده می شود، از یک سو زمینه بر هم ریختگی جلسه ایجاد می شود که بهتر است با الکترونیکی شدن رأی گیری و حفظ محرمانه آرا، زمان بندی و سلامت کار افزایش یابد.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره چاپ و انتشار مطالب در مجلس گفت: شیوه کار باید کاملا مکانیزه شود و این تغییر کار نیاز به اصلاح آیین نامه دارد تا مجبور به چاپ موضوعات نباشیم ضمن این که مدرن کردن کار مجلس هم کیفیت را را افزایش می دهد و هم صرفه جویی در مصرف کاغذ است.
لاریجانی افزود: زمان کار کمیسیون ها در مجلس غوغایی در راهروها به خاطر حضور مهمانان برقرار است که باید حضور این افراد در زمان برگزاری جلسات، ممنوع شود و افرادی که با نمایندگان کار دارند به دفاتر آنها مراجعه کنند.
وی همچنین درباره انضباط در کمیسیون ها خاطرنشان کرد: راه حل این موضوع مکانیزه کردن ورود و خروج و حضور و غیاب است.
وی اضافه کرد: رسیدگی به لوایح باید نسبت به طرح ها اولویت داشته باشد و حتی باید این اختیار به هیأت رییسه داده شود تا در برخی اولویت بندی ها ورود کند که این موضوع نیاز به اصلاح آیین نامه دارد.
رییس مجلس تصریح کرد: بررسی بودجه و برنامه در مجلس روش دقیقی ندارد چرا که در مجلس در مدت زمان کمی انجام می شود و کار سخت است ضمن این که لازم است یکی از اعضای هیأت رییسه نیز در کمیسیون برنامه و بودجه عضو باشد.
سیام**9314**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!