چگونه از اینستاگرام به عنوان راهنمای سفر استفاده کنیم؟


ما 8 ساله که از اینستاگرام برای سهیم کردن دیگران در سفرهامون استفاده می کنیم و حالا اینجا قراره توضیح بدیم چطور میشه با استفاده از این برنامه برای سفر برنامه ریزی کرد. هنوز هم از کتابهای راهنما استفاده میشه، اما الان دیگه تنها وسیله ی برنامه ریزی برای...

ما ۸ ساله که از اینستاگرام برای سهیم کردن دیگران در سفرهامون استفاده می کنیم و حالا اینجا قراره توضیح بدیم چطور میشه با استفاده از این برنامه برای سفر برنامه ریزی کرد.

هنوز هم از کتابهای راهنما استفاده میشه، اما الان دیگه تنها وسیله ی برنامه ریزی برای مسافرت نیست. ما تجربه ی سفرمون رو در اینستاگرام با دیگران به اشتراک می گذاریم، اما برنامه ریزی برای سفر هم به لطف یک سری ویژگی های این برنامه از همیشه آسون تر شده. ما با چند نفر که در این کار حرفه ای هستن و اهل مسافرت، صحبت کردیم که متوجه بشیم چطور از این برنامه استفاده کنیم که برای تعطیلاتمون برنامه بریزیم.

از ژئوتگ یا نشان گذاری جغرافیایی استفاده کنید

اینستاگرام این امکان رو برای شما فراهم کرده که مکان خودتون رو در پست ها و اخیرا در استوری ها برچسب گذاری کنید. با این امکان نه تنها می تونید محل هتل ها و رستوران ها رو در نقشه ببینید، بلکه عکس های بیشتری که توسط افراد دیگه گرفته شده هم میشه دید.

من هر وقت که جایی سفر می کنم و می خوام رستوران جدیدی رو چک کنم، با استفاده از ژئوتگ تمام عکس هایی که دیگران از اون محل به اشتراک گذاشتن رو می بینم و در ۹۵ درصد مواقع، انتخابم از منو بر اساس عکس های دیگران هست. شاید به نظر بیاد که زیادی به اینستاگرام تکیه کرده ام، اما این کار تا حالا من رو از کلی انتخابای نادرست حفظ کرده.

هشتگ ها به طرز غیرقابل باوری اشباع شده اند. ممکنه شما در مورد یک مقصد مشخص مثل چین تحقیق کنید و عکس هایی از تمام گوشه و کنار دنیا همراهش باشه. در کل، ژئوتگ ها بسیار دقیق تر می باشند.

مجموعه های خود را سازماندهی کنید

شما می تونید پست های مورد علاقتون رو با استفاده از آیکون “بوک مارک” در پایین هر عکس سمت راست برای خودتون ذخیره کنید. در آوریل ۲۰۱۷، اینستاگرام کالکشن((collectionرا معرفی کرد که به کاربران کمک می کنه پست های ذخیره شدشون رو دسته بندی کنند.

به نظر من، بیشترین ابزاری که دست کم گرفته شده، کالکشن ها هستن. شما بدون هیچ محدودیتی می تونید بر اساس شهر، مقصد بعدی، تعطیلات رویایی و غذاها عکس هاتون رو دسته بندی کنید. بوک مارک های من شامل اکانت افرادی هست که دوستشون دارم و در شهری زندگی می کنند که قصد سفر به آنجا را دارم. وقتی سفرم قطعی میشه، به اکانت آنها بر می گردم و جاهایی که رفته اند و چیزهایی که دوست داشته اند را دوباره مرور می کنم.

چگونه از اینستاگرام به عنوان راهنمای سفر استفاده کنیم؟

فقط دوستانتان را فالو نکنید

اگر از اینستاگرام به عنوان یک برنامه ی اجتماعی استفاده می کنید، قابل درک هست که فقط دوستانی رو فالو کنید که در دنیای واقعی اونها رو می شناسید. اما اگر به عنوان یک راهنمای سفر از آن استفاده می کنید، وقتش رسیده که شبکه ی اجتماعی خود را گسترش دهید. روی یک سری افراد کلیدی که علایق مشترک با شما دارند و در شهری که می خواهید به آن سفر کنید هستند قفل کنید. به دایرکت آنها پیام دهید و از توصیه ها و پیشنهادهاشون استفاده کنید. متعجب خواهید شد که این غریبه ها چقدر مشتاق جواب دادن و کمک کردن به شما هستند.

چگونه از اینستاگرام به عنوان راهنمای سفر استفاده کنیم؟

اجازه ندهید اینستاگرام مقصدتان را مشخص کند

اینستاگرام در عین حال که نکات و ایده های خوبی درباره ی سفر بعدیتون می تونه برای شما فراهم کنه، نباید روی این اپ برای برنامه ریزی سفرتون تکیه کنید. خیلی از مردم این روزها تمرکز زیادی روی مقاصد خوش عکس دارند.

به محض بردن نام پرو، در ذهن همه ماچوپیچو نقش می بندد. اما پرو مکانهای غنی بسیاری از نظر فرهنگی و تاریخی داره که در عکس گنجانده نمیشه ولی ارزش فراوانی داره. این روزها مردم فقط ماچوپیچو و کوههای رنگی رو دیده و اونجارو ترک می کنند. اونها مشخصا تمرکز زیادی روی استفاده از اینستاگرام برای برنامه ریزی سفرهاشون دارند.

در آخر اینکه جایی نرو فقط به این دلیل که می تونی عکس های زیبایی برای اینستاگرام بگیری. یا قبلا عکسهایی از اون رو در صفحه دوستات دیده ای. برو فقط به این دلیل که فقط دوست داری به آنجا بروی.

منبع:

https://www.cntraveler.com/stories/2014-11-20/how-to-use-instagram-as-travel-guide/amp

مترجم: Sama

چگونه از اینستاگرام به عنوان راهنمای سفر استفاده کنیم؟چگونه از اینستاگرام به عنوان راهنمای سفر استفاده کنیم؟

Taraneh sarvari

More Posts

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟