لجبازی کودک در غذا خوردن، کلافه شدم!


لجبازی کودک در غذا خوردن، کلافه شدم!

دختری دارم که تازه 1 ساله شده، خیلی بد غذاست و هیچی نمیخورد شاید در طول روز چند قاشق غذا را هم نخورد، اخیرا گوشش عفونت کرده و باید 12 ساعتی 8cc اموکسی بخورد، هرکار میکنم نمیخورد و به زور هم که میدم تف میکند، چه کنم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام و تشکر، دختری دارم که تازه 1 ساله شده، خیلی بد غذاست و هیچی نمیخورد شاید در طول روز چند قاشق غذا را هم نخورد، فقط گاهی ماست را میخورد، شربت سانستول و راسیپ هم دادم ولی تاثیری نداشت، اخیرا گوشش عفونت کرده و باید 12 ساعتی 8cc اموکسی بخورد، هرکار میکنم نمیخورد و به زور هم که میدم تف میکند، دیگه کلافه شدم و نمیدانم چیکار کنم، وزن تولدش 3,400 بوده و الان 9.500 هستش. فقط شیر میخورد، اصلا جویدن بلد نیست و فقط غذای میکس میخورد و اگر با پشت قاشق له کنم نمیخورد و یا در گلویش گیر میکند. خواهشا راهنماییم کنید چه کنم؟ آیا نیاز هستش به روانپزشک مراجعه کنم چون پزشک اطفال میگوید فقط از سر لجبازی نمیخورد. آیا دارو نیاز هستش؟ امکان دارد مشکل انتومیکی داشته باشد؟

پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
دوست عزیز شربت سانستول و راسیپ را قطع کنید. بچه ها از سال دوم چون فقط 2 الی سه کیلو افزایش وزن پیدا می کنند دفعات غذا خوردنشان به مراتب کمتر می شود. در این سن بچه ها دوست دارند با دست غذا بخورند. اجازه بدهید بچه خودش غذا بخورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج