همه نکات CFD سهام در بازار فارکس


همه نکات CFD سهام در بازار فارکس

قراردادهای CFD که اختصار جمله Contract for Difference است به معنای قرارداد تفاضل می باشد که طی آن بین خریدار و فروشنده التزامی را بدین صورت به وجود می آورد که خریدار بایستی تفاوت ارزش دارایی که در فاصله بین زمان حال و زمان انعقاد قرارداد است را به فروشنده بپردازد. مزایای متعدد این نوع قرارداد باعث افزایش محبوبیت روز افزون آن شده...

قراردادهای CFD که اختصار جمله Contract for Difference است به معنای قرارداد تفاضل می باشد که طی آن بین خریدار و فروشنده التزامی را بدین صورت به وجود می آورد که خریدار بایستی تفاوت ارزش دارایی که در فاصله بین زمان حال و زمان انعقاد قرارداد است را به فروشنده بپردازد. مزایای متعدد این نوع قرارداد باعث افزایش محبوبیت روز افزون آن شده است.

در کارگزاری های بزرگ دنیا میتوان با داد و ستد CFD سهام به بازارهای سهام دسترسی پیدا کرده و با استفاده این ابزار دیگر معامله گر نیازی به داد و ستد سهام اصلی ندارد و لزومی نیست که مالکیت فیزیکی آن را دارا باشد. در این نوع از سرمایه گذاری ها، معامله گر توانایی خرید و فروش سهام شرکتی را که در بازار نقدینگی داد و ستد می کند را دارا می باشد.

در کارگزاری های بزرگ دنیا، سهام بیش از ۴۰ شرکت بزرگ از جمله Apple عرضه می شود.

بیشتر بخوانیم: بازار فارکس چیست؟

همه نکات CFD سهام در بازار فارکس

مزایای قردادهای CFD

۱- توانایی گرفتن جایگاه های بلند و کوتاه

با گرفتن جایگاه کوتاه، قانون های فروش مستقل یا ملزومات مارجین متفاوت اعمال نمی شود. نکته دیگر آنست که همانطور که گفته شد سهام مرتبط واقعا خرید و فروش نمی شوند پس هزینه های وام نیز گرفته نمی شود.

۲- استفاده از اهرم های موجود

اهرم های موجود برای این نوع قراداد ها، بیشتر از دادو ستدهای سنتی است و اغلب التزامات مارجین از ۲% شروع می شود. مزیت اهرم های بالاتر بدین صورت است که میتوان با سرمایه اندکی نیز به معاملات با مقادیر بزرگ پرداخت.

۳- امکان دسترسی برای بازار سهام

محدودیت های سختگیرانه در زمینه التزامات مارجین باعث دسترسی سخت به بازار سهام می شود اما در قرادادهای CFD، این محدودیت ها وجود نداشته و باعث دسترسی آسان به بازار سهام می شود.

۴- ایجاد سود حتی در بازاهای دارای رکود

گرفتن جایگاه کوتاه و وجود این قابلیت به آسانی گرفتن جایگاه بلند است و شرایطی را به وجود آورد که معامله گران دیگر تحت تاثیر شرایط سقوط بازار قرار نمیگیرند و میتوانند اقدام متقابل انجام دهند.

۵- سریع بودن

در این قرادادها اجرای فوری صورت میگیرد و از صدمات ایجاد شده از تاخیر، جلوگیری می شود.

ساعات داد و ستد CFD سهام همان ساعات بازار بورس اصلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید