آخرین وضعیت مطالبات کامیون داران/ خبرهای خوش برای کامیون داران


آخرین وضعیت مطالبات کامیون داران/ خبرهای خوش برای کامیون داران

به گزارش کارگرآنلاین، در پی وعده مسئولان دولتی برای حل مشکلات کامیون داران برخی از مسئولین و روسای اتحادیه های این صنف به بیان مشکلات موجود در این حوزه پرداختند. آنچه در ادامه می خوانید گوشه ای از اظهار نظر مسئولان مربوطه در این رابطه...

به گزارش کارگرآنلاین، در پی وعده مسئولان دولتی برای حل مشکلات کامیون داران برخی از مسئولین و روسای اتحادیه های این صنف به بیان مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.

آنچه در ادامه می خوانید گوشه ای از اظهار نظر مسئولان مربوطه در این رابطه است:

* مدیرکل راهداری استان مرکزی ۸۰ درصد مشکلات کامیون‌داران استان مرکزی رفع شده است/توزیع لاستیک کامیون با نرخ دولتی
علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفتگویی که با دیار آفتاب داشته با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات صنفی کامیون‌داران گفت: یکی از مشکلات کامیون‌داران درخصوص تامین لاستیک بود که پیگیر این مطالبه آنان با مدیران ارشد استانی هماهنگی صورت گرفت و کار توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه سنگین، با نرخ مصوب دولتی در استان مرکزی آغاز شده است.

زندی‌فر اظهار کرد: از هفته گذشته کار توزیع یارانه‌ای لاستیک از طریق شش فروشگاه در سطح استان آغاز شده بود و از روز گذشته ۲۷ تیرماه هم حواله لاستیک مورد نیاز تامین لاستیک با نرخ مصوب دولتی در پایانه حمل و نقل کالای استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیر رفع مشکلات کامیون‌داران هستیم، اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر باتوجه به پیگیری‌ها و جلساتی که به صورت منظم در استان داشتیم، تاکنون ۸۰ درصد از مشکلات کامیون‌داران استان مرتفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان مرکزی رفع مشکلات رانندگان وسایل نقیله سنگین را جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان و اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان دانست و گفت: حل بقیه مشکلات در دستور کار این اداره کل قرار دارد و با جدیت از سوی مسئولان پیگیری می شود.

زندی‌فر با تاکید بر اینکه مشکلات کامیون‌داران صنفی است، خاطرنشان کرد: کامیون‌داران باید هوشیار باشند تا دشمنان از خواسته‌ و مطالبات به حق این صنف به نفع خود بهره‌برداری نکنند.

*رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی رانندگان یزد: باقیمانده مشکلات کامیون‌داران یزد بزودی حل می شود/نه رانندگان به سودجویی از مطالبات صنفی
همچنین مهدی زارع، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی رانندگان استان یزد در گفت وگوی که با خبرنگار یزدرسا در رابطه با حل و فصل مشکلات کامیون‌دارها داشت، گفت: تمام سعی و تلاش ما این بوده و هست تا مشکلات رانندگان را حل کنیم.
زارع افزود: یکی از مشکلات آن‌ها تأمین لاستیک بوده که تا کنون 550 نفر برای دریافت لاستیک دولتی اسم نوشته‌اند و قرار است به آن‌ها لاستیک تحویل داده شود.

مشکل بیمه تکمیلی کامیون دارها حل شده است
وی با اشاره به تحولات قیمت ارز ادامه داد: این در حالی است که 30 درصد لاستیک ما تولید داخل است و 70 درصد آن وارداتی است و لذا تأمین لاستیک مشکلات خاص خودش را دارد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان یزد اظهار داشت: همچین مشکل بیمه تکمیلی کامیون دارها حل شده است و مبلغ کرایه‌ها نیز اضافه شده است.

زارع خاطرنشان کرد: دولت همت خودش را گذاشته تا مشکل رانندگان را حل کند و نمی‌توان زحماتی که دارد صورت می‌گیرد را نادیده گرفت. این در حالی است که بالاخره در شرایط کنونی در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد و شرایط خاصی در کشور حاکم است.

وی یادآور شد: کسانی که دنبال ایجاد اغتشاش هستند این‌ها راننده نیستند بلکه راننده‌نما هستند. این افراد دنبال حل مشکلات رانندگان نیستند بلکه در پی اهداف و اغراض مدنظر خودشان هستند.

حل بیشترمشکلات کامیون داران یزد کمتر از 45 روز
زارع با بیان اینکه افرادی به دنبال این هستند تا از مطالبات صنفی رانندگان سوءاستفاده کنند، عنوان کرد: در همین چند روزی که برخی از رانندگان اعتراض صنفی کرده بودند، ما شاهد حضور افرادی در بین آن‌ها بودیم که اصلا یزدی نبودند و هیچ ارتباطی با رانندگان یزد نداشتند!

وی تأکید کرد: رانندگان مشکلاتی داشتند که خدا رو شکر بسیاری از آن‌ها حل شد و در حالی که حدود 45 روز از زمان اعتراضات صنفی آن‌ها بیشتر نگذشته اما در این مدت بخش قابل توجهی از مشکلات حل شده است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان یزد اضافه کرد: در حالی که طبیعی است که در این مدت کوتاه امکان اینکه همه مشکلات به طور کامل حل و فصل شود وجود ندارد و در آینده مشکلات باقیمانده نیز حل خواهد شد.

زارع اظهار داشت: در زمان هشت سال دفاع مقدس عده‌ای جان خودشان را در راه نظام و انقلاب دادند و برخی هم مالشان را در اختیار گذاشتند، اما رانندگان کسانی بودند که هم مال و هم جانشان را در این راه گذاشتند.

وی گفت: امروز نیز رانندگان همچون دیگر اقشار مردم پشتیبان نظام و رهبری هستند و مطالبات صنفی آن‌ها هیچ‌وقت موجب نخواهد شد که رانندگان اجازه بدهند افراد سودجو از این مطالبات در جهت اغراض خود سوءاستفاده کنند.

*رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یزد:گرانی لوازم یدکی مختص کامیون ها نیست/مسیر قانونی و منطقی؛ راه درست مطالبه گری
«محمدصادق رادخواه» رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو استان یزد هم در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با مشکلات و اعتراضات صنفی کامیونداران گفت: موضوع گران شدن لوازم یدکی خودرو اختصاص به کامیون ها و خودروهای سنگین ندارد بلکه گران شدن کلی در این صنف به علت نواسات بازار ارز بوده است.

گران شدن لوازم یدکی خودرو سراسری است
رادخواه با بیان اینکه چندماهی است هیچگونه لوازم یدکی از سوی بنک داران تهران به فروش نرسیده است، گفت: بازار پس از افزایش قیمت تقریباً دو برابری در حال حاضر ثبات دارد اما متاسفانه فروش از سوی تهران انجام نمی شود.

وی ادامه داد: بنده خودم فروشنده لوازم یدکی هستم اما حدود 3 ماهی است که هیچگونه خریدی از تهران انجام نداده ام.

رئیس صنف لوازم یدکی خودرو با اشاره به نظارت کامل بر بازار یزد گفت: عمده فروشان لوازم یدکی خودرو در یزد باید اجناس خود را با سود 4 درصدی و خرده فروشان با سود 15 درصدی به فروش برسانند و هر گونه قیمت اضافه بر این موارد تخلف بوده و با آن به شدت برخورد خواهد شد.

اعتصاب و اعتراض تلاطم بازار را بیشتر می کند
وی در پاسخ به عدم فروش لوازم توسط برخی لوازم فروشان، اذعان داشت: با هرگونه احتکار و عدم فروش نیز برخورد قانونی خواهد شد لذا مردم در صورت مشاهده احتکار یا گران فروشی با ارائه فاکتور خرید شکایت خود را اعلام کنند.

رادخواه در پایان گفت: راه پیگیری خواسته ها اعتصاب و اعتراض نیست بلکه مطالبه گری در مسیر قانونی و منطقی است چراکه اعتراضات میدانی نه تنها کمکی به تحقق مطالبات نمی کند بلکه با ایجاد جو روانی و متشنج تلاطم بازار را بیشتر می کند.

*مدیرکل حمل و نقل جاده‌‎ای زنجان : توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان در زنجان/9عامل فروش رسمی در استان مشخص شده است
ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان زنجان هم در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:به دنبال درخواست رانندگان حمل و نقل جاده ای برای حل مشکلات موجود اقدامات لازم از سوی این اداره کل انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین درخواست این رانندگان در زمینه توزیع لاستیک بود، افزود: با توجه به گران شدن بی ضابطه و دلالی و کاهش توزیع با هدف گران شدن تایر، مقرر شد،لاستیک های مورد نیاز خودروهای حمل بار و مسافر از این پس با صدور حواله از انجمن های صنفی رانندگان و توسط نمایندگان فروش عرضه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس توافق صورت‌گرفته بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وزارت صنعت و انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان و واردکنندگان لاستیک، توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان به‌صورت انبوه در شهرهای مختلف کشور آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان زنجان با بیان اینکه توزیع لاستیک از روز گذشته در استان زنجان آغاز شده است، افزود: میزان سهمیه اختصاص‌یافته برای توزیع لاستیک براساس اولویت‌بندی شهرهای کشور و بر مبنای میزان فعالیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و حجم کالای جابه‌جاشده در شهرهای مذکور صورت گرفته است.

دست نشان تصریح کرد: مالکین ناوگان باری و مسافری استان می توانند با دریافت حواله از طریق تشکل های صنفی و با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به نمایندگی های شرکت های تولید کننده لاستیک درسطح استان مراجعه و نیاز ناوگان خود را تامین کنند.

دست نشان با اشاره به اینکه 9عامل فروش رسمی در استان مشخص شده، افزود:دریافت حواله براساس پیمایش و محل ثبت کارت هوشمندناوگان خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: توزیع کنندگان و یا عاملین فروش به حق فروش خارج از معرفی نامه را ندارند و در صورت مشاهده، تخلف آنان مصداق عرضه خارج از شبکه مجاز محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

*ثبات حمل و نقل جاده ای در کانون ترانزیت کشور/ ۳۵ هزار حلقه لاستیک بین کامیون داران هرمزگان توزیع شد
در گزارشی هم که در شبکه اطلاع رسانی هرمز منتشر شده به ماجرای کامیون داران پرداخته شد، در این گزارش آمده که؛ سناریوی اعتراض کامیون داران در کشور از اویل اردیبهشت ماه به صورت جسته و گریخته در برخی از نقاط کشور به دلیل نرخ ابلاغی کرایه حمل بار، مشکلات بیمه و افزایش یکباره قیمت لوزام یدکی و قطعات کامیون در کشور آغاز شد که در همهمه گلایه های این قشر زحمت کش عده ای با آب به آسیاب ریختن اعتراضات سعی بر سیاسی کردن و اختلال در روند کار داشتند.

اعتراض کامیون داران سراسر کشور به میزان قیمت های حمل بار موجب شد تا در اواسط بهار شاهد صف های طولانی کامیون داران معترض در استان های جنوبی، غربی و مرکزی کشور باشیم از این استان هرمزگان به عنوان کانون فعالیت های تجاری و قطب ترانزیت کشور شاهد جرقه هایی هرچند ضعیف از اعتراضات بود.

بنابراین گزارش اعتراض عده ای از کامیون داران در پایانه بار بندرعباس و شهرستان پارسیان در همان روز بلافاصله با ورود مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به محل تجمع کامیون داران و گفتگوی حضوری با رانندگان مساله ختم به خیر شد و این استان تجاری تاکنون تجمع یا اعتراضی را از سوی جامعه کامیون داران نداشته است.

در هرمزگان هیچ گاه اعتراضی صورت نگرفت
حضور مدیرکل راهداری در جمع معترضین موجب شد تا مطابق نرخ اعلامی ،قیمت حمل بار تا ۲۰درصد افزایش و مشکل حقوقی رانندگان رفع شود که پس از پایان اعتراضات با اعلام شبانه بار در ساعت۲۱ کامیون داران در سالن حمل بار حضور یافته و نسبت به تحویل بار اقدام کردند.

در ادامه جو سازی های منفی و موج سواری معاندین از اعتراضات صنفی کامیون داران در هرمزگان مدیرکل راهداری با حضور در جمع اصحاب رسانه گفت: افزایش نرخ کرایه بار در کشور موجب اعتراضات در سایر استان‌ها شد که به طبع آن، ورود بار به وسیله کامیون در استان را دچار مشکل کرد.

باقر جوان افزود: در استان هرمزگان هیچ گاه اعتراض جمعی صورت نگرفت و فعالیت حمل و نقل روند ثابت خود را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه اعتصاب رانندگان کامیون در کشور هیچ خللی را در چرخه بار در هرمزگان وارد نکرده است،اظهار کرد: با حضور مسئولان در جمع معترضین صدای رانندگان شنیده و پس از متقاعد شدن پروسه حمل و نقل به روال عادی خود بازگشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از بارگیری روزانه ۲ هزار و ۸۰۰دستگاه کامیون در استان خبر داد و عنوان کرد: ورودی بار به این استان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و درعین حال شرایط در سطح کشور به حال عادی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در کشور ۲۰ هزار دستگاه کامیون بارگیری می‌شوند، تصریح کرد:۳۷ درصد از کالای کشور از طریق بندرعباس وارد می‌شود که موجب شده فعال‌ترین مرز ورودی کشور باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۲۵ میلیون تن و در هرمزگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بار از مبدا جابجا می‌شود.

توزیع ۳۵ هزار حلقه لاستیک بین کامیون داران
وی همچنین اظهار کرد:هرمزگان به عنوان اولین استان در سطح کشور اقدام به توزیع لاستیک با قیمت مناسب در بین رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان نموده است .

باقر جوان افزود : در راستای توزیع عادلانه و مناسب لاستیک با کیفیت و ارزان قیمت در بین رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، ۳۵ هزار حلقه لاستیک یارانه‌ای به رانندگان داده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به این‌که توزیع و پخش ۳۵ هزار حلقه لاستیک در ۲ فاز انجام می‌شود، ادامه داد: در فاز اول ۱۰ هزار حلقه و در فاز دوم ۲۵ هزار حلقه بین رانندگان متقاضی و فعال بخش حمل و نقل جاده ای توزیع خواهد شد.

باقرجوان خاطرنشان کرد: رانندگانی که تمایل به دریافت لاستیک یارانه‌ای دارند می‌توانند از ۲۶ تیرماه به انجمن رانندگان واقع در پایانه بار بندرعباس مراجعه نمایند .

*خجسته، نماینده مردم همدان: مطالبات کامیون داران به حق است، وزارت راه در این حوزه کوتاهی کرده/فراکسیون حامی رانندگان به زودی تشکیل می شود/مشکل بیمه و افزایش 20درصدی کرایه رانندگان کامیون حل شد
به دنبال اعتصاب کامیون داران در خرداد ماه سال جاری در کشور و در چندین شهر استان همدان و حتی در تویسرکان «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: آنچه که مطالبات کامیون داران در 11 بند بود در صحن علنی مجلس مطرح کردیم و تذکراتی که باید تنظیم و ارائه شد.

وی اظهار کرد: همچنین مسئولان وزارت راه و شهرسازی در جلسه ای که همان روزها در مجلس حضور داشتند آمدند تادر این باره سخنان نمایندگان مردم را هم بشنوند در نهایت تصمیمات خوبی درباره حمایت از کامیون داران گرفته شد و مشکلات آنان در شُرف حل شدن است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالبات کامیون داران به حق است، ضمن آن که وزارت راه و شهرسازی در این حوزه کوتاهی کرده و از قبل باید اقدامات حمایتی انجام می شد، چرا که رانندگان افرادی متدین و انقلابی هستند که در دوران دفاع مقدس و به ویژه در زلزله اخیر ایثار کردند و بسیاری از همکاری های آنان به صورت رایگان بوده است.

خجسته تصریح کرد: از این رو پیگیری مطالبات آنان حقشان است و ما از همان روز نخست از مطالبات و حق آنان دفاع کردیم و هم اینک نیز پیگیر و مدافع خواسته های آنان هستیم، حتی در آینده ای نزدیک سختی کارشان برای حل شدن در مجلس مطرح می شود.

وی عنوان کرد: بیمه آنان که باید حل شود و همچنین می بایست تا 20 درصد کرایه رانندگان کامیون هم افزایش داده شود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که لاستیک دو برابر قیمت به آنان فروخته می شود و یا روغن دولتی 25 تا 30 درصد افزایش قیمت داشته است، به طور قطعی مطالبات آنان از سوی دولت هم باید در نظر گرفته شود، اینکه دولت بیاید یارانه بدهد یا 20 درصد یارانه ها را افزایش دهد که خوشبختانه این موضوع در شرف حل شدن است و به زودی ابلاغ می شود.
خجسته ادامه داد: از آنجا که از روز نخست حق با کامیون داران بود، پیگیری مطالبات آنان هم در دستور کار ما قرار گرفت تا جایی که بنا به پیشنهادی قرار شد روز سه شنبه نهم خرداد ماه هم در مجلس طرحی با عنوان ایجاد فراکسیون حامی رانندگان قطعی شود که البته در حال حاضر نیز پیگیر این موضوع هستیم تا محقق شده و نتیجه آن را به مردم اعلام کنیم.

*معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام:میزان تناژ وسایل نقلیه باری در ایلام کاهش یافت/ توزیع لاستیک بین کامیون داران با قیمت مصوب
معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکلات کامیون داران ایلامی را تشریح کرد.

"صفر صادقی راد"، معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام در گفتگویی که با خبرنگار ایلام بیدار در خصوص رفع مشکلات کامیونداران ایلامی گفت: این دستگاه اجرایی به منظور برطرف کردن مسائل مربوط به حوزه کامیونداران از مدت ها قبل رایزنی ها و پیگیری ها مستمری را با مسئولان استان و سایر مجموعه های ذیربط انجام داده است.

وی گفت: در این راستا و در اولین اقدام استان ایلام از جمله استان هایی است که افزایش نرخ حمل باربری آن زودتر از سایر استان های کشور در ان اجرا شد و زمینه رضایتمندی کامیونداران را در این خصوص فراهم کرد.

صادقی راد افزود: یکی دیگر از برنامه های در دستور کار این دستگاه که از جمله مشکلات عمده کامیوندارن در ایلام نیز بوده پیگیری و رایزنی برای خرید لاستیک این خودروها با قیمت مصوب کارخانه بوده است.

معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام اضافه کرد: رانندگان خودرهای باری اگر تاکنون اقدام به خرید لاستیک از این مجرا نکرده اند در این لیست جای خواهند گرفت این طرح به زودی در ایلام اجرا می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در این راستا از انجمن مربوط به کامیونداران نیز خواسته شده تا براساس نیازسنجی اسامی آنان را برای معرفی به کارخانه ارسال نماید.

صادقی راد بیان کرد: خبر خوب دیگر اینکه 50 درصد حق بیمه کامیونداران که پیشتر حذف شده بود مجددا برقرار شده است.

معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام یکی دیگر از برنامه های این سازمان برای کاهش مشکلات کامیونداران را کاهش تناژ به میزان یک الی دو تن اشاره کرد و گفت: کاهش این میزان مزایای خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام گرفته در استان تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این مشکلات به خصوص حق کمیسیون کامیونداران است که سایر مشکلات مربوط به این حوزه در این کارگروه عنوان و برای رفع آنان تدابیر لازم اندیشیده می شود.

صادقی راد گفت: علاوه بر این در تمامی شهرستان های استان نماینده ای را برای پیگیری مسائل و رفع مشکلات کامیونداران مأمور کرده ایم تا در این راستا نسبت به رصد مشکلات و برطرف کردن آن تصمیمات لازم گرفته شود.

معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام در پایان از رانندگان باری خواست تا در صورت هر گونه مشکل موضوع را به سامانه 141 گزارش دهند تا برای رسیدگی به موقع با دقت بیشتری سطح رضایت مندی رانندگان افزایش یابد.

*رئیس انجمن صنفی کامیون داران شهر اسدآباد :مطالبات کامیون داران از اول مرداد اجرایی می‌شود/تخلفات پایانه‌های باربری را به سامانه پیامکی 3000141 ارسال کنید
علی هاتفی رئیس انجمن صنفی کامیونداران شهر اسدآباد هم در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با بیان اینکه اینکه می‌گویند به خیابان بریزیم، حرف غیر منطقی است، اظهار کرد: رانندگان در اعتراضی که داشتند، به 90 درصد خواسته های خود رسیده و 10 درصد دیگر به مجلس بستگی دارد که چه قانونی برای رانندگان داشته باشد.

وی گفت: افزایش قیمت کرایه بار به صورت تن در کیلومتر یکی از خواسته های به حق کامیونداران بود که از اول مرداد ماه این امر اجرایی می شود.

90 درصد از مشکلات صنف کامیونداران حل شده و از اول مرداد اجرایی می‌شود
رئیس انجمن صنفی کامیونداران شهر اسدآباد افزود: از دیگر مشکلات کامیونداران بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده هایشان بود که این امر انجام شد و از این امر هم از اول مرداد ماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مشکلات کامیوندارن اولویت دادن به بومی ها بود که ابتدا باید بومی‌ها بارگیری می‌کردند و بعد غیر بومی؛ این مشکل نیز برداشته شد و هر راننده ای برای بارگیری در هر شهری می‌توانند به نوبت بارگیری را انجام دهد.

رانندگان تخلفات شرکتهای حمل و نقل را به سامانه پیامکی 3000141 اطلاع دهند
هاتفی با اشاره به تخلف در برخی از شرکت‌های حمل و نقل و پایانه ای، گفت: هر شرکتی که بخواهد تخلفی انجا دهد سریعا" کمیسیون ماده 12 برای آن اجرا خواهد شد؛ یعنی یا جریمه و یا تعطیل می‌شود که اگر تخلف آن برای بار اول و یا دوم باشد، تذکر، بار سوم و چهارم جریمه و در صورت تکرار مکرر به تعطیلی می انجامد.

وی از راه اندازی سامانه 141 خبر داد و گفت: کامیونداران و رانندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند آن را در سامانه تلفنی 141 و یا شامانه پیامکی 3000141 به ثبت برسانند و کمتر از دو روز هم پاسخ آن را دریافت کنند.

رئیس انجمن صنفی کامیونداران شهر اسدآباد گفت: هم اکنون راننده در شرکتهای باربری حرف برای گفتن دارد و جایگاهش تثبیت شده است، یعنی هر شرکتی کمیسیون اضافی بگیرید و راننده اطلاع بدهد، بدون چون و چرا تخلف ثبت و به راهداری برای اجرای کمیسیون ماده 12 ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه حواله خرید لاستیک هم به صورت استان به استان در حال انجام است، افزود: احتمالا این امر روزهای شنبه و یکشنبه در اسدآباد انجام شود.

هاتفی خاطرنشان کرد: کامیونداران برای دریافت حواله لاستیک می‌توانند به انجمن صنفی کامیونداران مراجع کنند که این امر را راهداری به اتحادیه ها سپرده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسداباد 4 هزار و 500 تریلر و کامیون در شهرستان اسدآباد وجود دارد، گفت: در این شهرستان 6 و 500 راننده فعالبت دارند که از این تعداد 4 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی و 1400 نفر بیمه روستایی هستند و الباقی هم بیمه ندارند.

ده روز اعتراض رانندگان آنان را از زندگی عقب انداخت
رئیس انجمن صنفی کامیونداران شهر اسدآباد گفت: هیچ راننده ای نمی‌خواهد به خود ضرر بزند و همان ده روزی که اعتراض کردند، از زندگی عقب ماندند و الان هم نمی‌توانند آن را جبران کنند.

وی گفت: بسیاری از این رانندگان در دوران جنگ تحمیلی با جان و دل پای کار بودند و قطعا" نمی‌خواهند برای کشورشان اتفاقی باشد.
*قیمت بالای قطعات و بالا بودن استهلاک مهمترین مطالبه کامیون داران

محمد اسماعیل درویش رئیس هیات مدیره تعاونی کامیون داران استان هم به خبرنگار نافع، گفته است که؛ همان طور که می دانیم رانندگان در جاده ها با مشکلات زیادی مواجه هستند و از قدیم و الایام وقتی مردانگی کسی را می خواستند محک بزنند می گفتند مرد جاده است ، بنابراین اولین درخواست این صنف قرار گرفتن در مشاغل سخت است که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی ادامه داد: علاوه بر سخت بودن کار نداشتن بیمه بازنشستگی خانواده ای این عزیزان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است .

درویش با توجه به افزایش 20 درصدی نرخ کرایه ها اعلام داشت : متاسفانه افزایش 20 درصدی نتوانست گره ای از مشکلات کامیون داران حل کند و تورم روز به روز و افزایش قیمت وسایل و قطعات سرسام آور است ، دیروز خود من برای یک قطعه ترموستات برای راننده ام تمام بازار را زیر و کردم و در پایان یک قطعه 24 هزار تومانی را به قیمت 700هزار تومان خریدم که اصلا به صرفه نیست .

رئیس هیات مدیره تعاونی کامیون داران استان افزود: نبودن امنیت جاده و پایین بودن کیفیت جاده ها از دیگر مشکلات این صنف است ، البته جاده های استان همدان نسبت به سایر استانها امنیت بالاتری دارند اما در استان هایی مثل لرستان و خوزستان راننده هر کجا ترمز کند نه دیگر صاحب بار است و نه ماشین ،

درویش بیان داشت : شرکت های حمل و نقل مبلغ کمیسیون های را بالا برده اند و چندین برابر می گیرند که اعتراض رانندگان را به دنبال دارد و اصلا دیگر درصدی حساب نمی کنند .
منبع: دانا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟