50درصد از نرخ بهره تسهیلات طرح بازآفرینی را دولت پرداخت می کند


50درصد از نرخ بهره تسهیلات طرح بازآفرینی را دولت پرداخت می کند

شهرکرد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: امسال دولت 50 درصد از نرخ بهره تسهیلات ساخت مسکن طرح بازآفرینی شهری را پرداخت می کند.

هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت متعهد شد به منظور ترغیب مالکان بافت های فرسوده 9درصد از نرخ بهره 18درصدی تسهیلات وام مسکن را پرداخت کند، اما با وجود ابلاغ سازمان برنامه و بودجه این اعتبار تامین نشد.
وی مجموع بدهی دولت در این زمینه از سال 95 تاکنون را 750میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مقرر شد بانک مسکن این مبلغ را به عنوان طلب از دولت تلقی کند و سپس توسط دولت در قالب افزایش سرمایه در بانک، تامین شود.
عشایری ادامه داد: از این رو تمام کسانی که از سال 95 اقدام به دریافت وام و تسهیلات 18درصدی بازآفرینی در بافت فرسوده شهری کرده اند امسال 50 درصد نرخ بهره تسهیلات را دریافت می کنند.
وی بیان کرد:پیش بینی می شود از شهریور امسال همچنین این مساعدت دولتی ( 9درصد نرخ تسهیلات) بصورت یارانه مستقیم پرداخت نشود بلکه به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک قرار گیرد و متقاضیان ساخت مسکن تنها 9درصد این تسهیلات را پرداخت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن در بافت های فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری مبتنی بر آموخته های تجربه تلخ مسکن مهر است، تصریح کرد: از آنجا که این طرح اجتماع محور است و بر پایه نیاز و خواسته های مردمی شکل گرفته است، ویژگی های مسکن مهر را نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، طرح بازآفرینی شهری برای نوسازی و بهسازی 2هزار و 700 محله در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی (حاشیه شهرها) بیش از 500 شهر از سال 95 در کشور آغاز شد و تا 10 سال ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر راه برای شرکت در جلسه بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفرکرده است .
8125/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری