تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال


تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری ورزش بانوان، پنجمین مرحله از اردوی آماده سازی تیم‌ ‌ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران برای حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا که اواخر مهر ماه سال جاری در میانمار برگزار می‌شود، در آکادمی ملی فوتبال و زیر نظر کتایون خسرویار سرمربی این تیم برگزار شد. در آخرین روز این اردو 26 بازیکن در نوبت صبح دور هم...

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری ورزش بانوان، پنجمین مرحله از اردوی آماده سازی تیم‌ ‌ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران برای حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا که اواخر مهر ماه سال جاری در میانمار برگزار می‌شود، در آکادمی ملی فوتبال و زیر نظر کتایون خسرویار سرمربی این تیم برگزار شد.

تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

در آخرین روز این اردو ۲۶ بازیکن در نوبت صبح دور هم جمع شدند. بازیکنان ساعت ۹ صبح ابتدا تمرینات گرم کردن خود را آغاز کردند، در این مدت خسرویار، سرمربی تیم که چندی پیش عنوان الهام بخش ترین مربی جهان را کسب کرده بود کنار بازیکنان حضور داشت و آنها را راهنمایی می‌کرد. کار با توپ مرحله بعدی تمرین بود که بازیکنان سعی می‌کردند پاس‌هایشان را با درصد خطای کمتری به همدیگر برسانند. در قسمت دیگری از زمین و جلوی یکی از دروازه‌ها دو مانع به فاصله چند متر و کوچکتر از اندازه دروازه اصلی فوتبال قرار گرفته بود و دروازه‌بانان تیم دورتر از سایر بازیکنان آن جا جمع شده بودند و به نوبت تلاش می‌کردند تا توپ‌هایی که مربی‌شان به سمت آنها شوت می‌کرد را دریافت کنند.

تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

حمیدی، مربی دروازه‌بانان تیم با هر ضربه آنها را راهنمایی یا تشویق می‌کرد و فوتبالیست‌های جوا ن بدون ترس شیرجه می‌زنند تا مانع از باز شدن دروازه شان شوند. پس از گرم کردن و کار با توپ، بازیکنان چند ‌دقیقه استراحت کردند تا مقدمات بازی درون تیمی فراهم شود. دختران باانگیزه در هوای گرم تیر ماه دو تیم شدند و با یکدیگر بازی کردند. در این مدت گاهی کادر تیم کنار هم جمع می‌شدند و با هم مشورت می‌کردند اما در اکثر مواقع کنار بازیکنان بودند و نکات آموزشی لازم را به آنها گوشزد می‌کردند. الهام بخش ترین مربی جهان در عین این که رابطه‌ای صمیمانه با دختران تیم داشت اما هنگام تمرین مقید به انجام دقیق برنامه‌هایش بود.

خانم سرمربی در مورد ارتباطش با بازیکنان گفت: “برای بازیکنانم در زمین معلم و مربی هستم و خارج از زمین دوست و رفیق. هنگام تمرین بسیار جدی می‌شوم و اگر بازیکنی اشتباه کند تمام تیم تنبیه می‌شود. معتقدم یک تیم هستیم پس تنبیه و تشویق هم باید تیمی باشد.”

تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

این مربی ایرانی_آمریکایی که از سال ۲۰۰۵ به ایران سفر کرد با این نوع نگاه به دنبال تربیت نسلی حرفه‌ای در فوتبال است. اردوهای قبلی تیم در زمین چمن مصنوعی انجام می‌شد که با مشکلاتی همراه بود و قطعا روی کارکرد بازیکنان تاثیر داشت اما شهرزاد نصیری، سرپرست تیم با گفتن این موضوع که با چمن مصنوعی برای همیشه خداحافظی کردیم، این امیدواری را پررنگ تر کرد که این تیم می‌تواند با توجه و حمایت بیشتر، پشتوانه‌ای برای تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان بزرگسال باشد.

ساعت ۱۰و ۳۰ ‌دقیقه صبح و بعد از یک ساعت و نیم تمرین پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیم فوتبال بانوان زیر ۱۹ سال پایان یافت. این اردو از جمعه ۲۲ تیر و به مدت شش روز برگزار شد.

تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

فوتبالیست‌های جوان در این مدت یک بازی تدارکاتی با تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان بزرگسال انجام دادند تا در شرایط مسابقه با تیمی با تجربه تر از خود هماهنگی و آمادگی بیشتری را کسب کنند. بازیکنانی که در ابتدای اردو به گفته خسرویار با تذکر دادن اشتباهاتشان گریه می‌کردند در پایان اردو با کسب روحیه جنگنده تری از تذکرات برای بهتر شدن استفاده می‌کردند به گونه ای که زهرا خدا بخشی یکی از ملی پوشان حاضر دراین اردو با بیان این نکته که کادر فنی قدرتمندی داریم، گفت‌: “از نظر فنی حدود ۸۰ درصد آماده ایم و با این که تیممان جوان است اما شاید این جوانی انگیزه‌ای باشد تا بتوانیم از گروهمان بالا برویم و به مرحله بعد صعود کنیم.”

تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

فاطمه امیری یکی دیگر از ملی‌پوشان به انگیزه بازیکنان و آرزوهایشان اشاره و بیان‌ کرد: “همه با عشق وعلاقه این جا هستیم و برای چیزی که دوست داریم می‌جنگیم و دلمان می‌خواهد مثل بانوان فوتسال ایران روزی قهرمان آسیا شویم و کشورمان را سربلند کنیم.” آرزوهایی که گر چه دور هستند اما با حمایت همه جانبه از نظر امکانات، اردوها و بازی های تدارکاتی و همچنین حرفه‌ای‌گری تحقق پذیر هستند.

تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در گروه F رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا با تیم‌های لائوس، میانمار و فلسطین هم گروه است. این مسابقات اواخر مهر ماه سال جاری در میانمار برگزار می‌شود.

تمرین تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری