قیمت تمام شده وام مسکن 90 میلیون تومانی


قیمت تمام شده وام مسکن 90 میلیون تومانی

در بازار مسکن طی پنج سال اخیر، شاهد رکودهای گسترده ای بوده ایم. اما سال 97 میتوانست به عنوان سال رونق این بازار تلقی شود. اما دلالان توانستند با آشفته کردن این بازار، قیمت را افزایش دهند به طوری حتی وام 90 میلیون تومانی بانک ها نیز کفاف خرید خانه را نمیدهد، حال بماند که برای دریافت همین وام هم با چه مشکلاتی رو به رو باید شد و از چه موانع سختی...

در بازار مسکن طی پنج سال اخیر، شاهد رکودهای گسترده ای بوده ایم. اما سال ۹۷ میتوانست به عنوان سال رونق این بازار تلقی شود. اما دلالان توانستند با آشفته کردن این بازار، قیمت را افزایش دهند به طوری حتی وام ۹۰ میلیون تومانی بانک ها نیز کفاف خرید خانه را نمیدهد، حال بماند که برای دریافت همین وام هم با چه مشکلاتی رو به رو باید شد و از چه موانع سختی باید عبور کرد.

با افزایش سقف تسهیلات مسکن در بانک ها و ایجاد تقاضای بیشتر متیوان این صنعت را از رکود خارج کرد، همچنین میتوان صنایع دیگری که به این حوزه وابسته هستند را رونق بخشید. از جمله این صنایع میتوان به فولاد و مصالح ساختمانی اشاره کرد.

اقتصاددانان به این نکته کاملا واقف بودند که جذاب بودن بازار مسکن برای افرادی که توان خرید خانه را ندارند میتوان سرمایه گذاران این صنعت را از ورشکستگی نجات دهد و هم اینکه راهی برای رونق صنایع وابسته به ساخت و ساز را فراهم نمود.

بیشتر بخوانیم: مهمترین دلایل افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷

در اینجا با توجه به راهکارهای مختلف ارائه شده، در نهایت به این نکته اشاره شد که با پرداخت تسهیلات در قالب وام خانه اولی ها و همچنی فروش اوراق قرضه حق تقدم مسکن، میتوان رونقی در این بازار ایجاد کرد.

اما به مهمترین نکته این قضیه توجه نشده بود و آنهم سود بالای وام مسکن بود که اقشار متوسط و ضعیف جامعه را که قشر اصلی خواهان این نوع وام ها بود را با مشکل جدی رو به رو میکرد.

قیمت تمام شده وام مسکن 90 میلیون تومانی

این تسهیلات با توجه به شهری که در آن تقاضای وام می شد متفاوت است. فردی که به صورت انفرادی خواهان وام مسکن ۹۰ میلیون تومانی در تهران بود بایستی این وام را به چند طریق دریافت کند.

جزییات وام مسکن ۹۰ میلیون تومانی

۱- ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق

قسط ماهیانه اوراق به صورت ثابت ۱ میلیون و ۱۲۰۰ تومان در مدت زمان ۱۲ سال یا عبارتی ۱۴۴ ماه، با توجه به رقم قسط و مدت زمان آن، در نهایت مشتری باید ۱۴۴ میلیون و ۱۷۲ و ۸۰۰ تومان پرداخت کند.

۲- ۲۰ میلیون تومان وام جعاله

بازپرداخت این قسمت ۵ ساله بوده که قسط هرماه آن ۵۰۳ هزار و ۱۰۰ تومان می باشد که با توجه به میزان قسط و مدت زمان، میتوان دریافت که مبلغ نهایی پرداخت ۳۰ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان است.

۳- ۱۰ میلیون تومان وام تشویقی

بازپرداخت ۵ ساله این نوع اقساط در حدود ۲۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که مبلغ نهایی در حدود ۱۵ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان است.

در نهایت کسانی که از وام مسکن ۹۰ میلیون تومانی استفاده می کنند در نهایت مبلغ کل پرداحتی بالای ۱۸۹ میلیون تومان است که با توجه به هزینه های دریافت وام میتوان مبلغ کل پرداختی را چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفت یعنی دو برابر مبلغ وام دریافتی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!