ارزش پارچه وارداتی با نظر موسسه های استاندارد تعیین می شود


ارزش پارچه وارداتی با نظر موسسه های استاندارد تعیین می شود

تهران- ایرنا- گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای تاکید کرد در کتاب مقررات صادرات و واردات ارزش همه پارچه های طبقه بندی شده براساس نوع جنس، بافت و گراماژ (وزن یک مترمربع) ثبت شده است، بنابراین باید به نظر موسسه های استاندارد توجه شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در بخشنامه‌ای به گمرک های اجرایی سراسر کشور شیوه ارزش‌گذاری پارچه های وارداتی بر اساس نوع جنس، بافت، گرماژ را در سیستم تعیین ارزش (تی.اس.سی)* اعلام کرد.
براساس این بخشنامه باید علاوه بر تعیین ماهیت پارچه از سوی آزمایشگاه‌های استاندارد نوع جنس، بافت، گراماژ، عرض، درصد نخ به کار رفته و کاربرد آن مشخص شود.
در صورتی که فاکتورها از چند ردیف تشکیل شده اند باید نظر آزمایشگاه‌های استاندارد به تفکیک ردیف‌ها مشخص شود. سپس با توجه به تعرفه مشخص شده بر اساس ارزش‌های ثبت شده در سامانه جامع امور گمرکی ارزش‌ها (تی.اس.سی) تعیین شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش اعلام کرد مصرف سالیانه کشور در بخش پوشاک، پارچه و پتو 1.8 میلیارد دلار است که 5.5 میلیارد دلار در داخل تولید می‌شود و 6.2 میلیارد دلار قاچاق است.
آنگونه که مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است سالیانه 80 هزار تن پارچه از طریق مناطق آزاد وارد می شود و 50 هزارتن واردات رسمی صورت می‌گیرد. حدود 80 هزار تن نیز واردات غیررسمی داریم.

...................................................
* Tarrif specification code
اقتصام*9132*1961*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج