کرمان در مبارزه با مواد مخدر از استان های برتر کشور است


کرمان در مبارزه با مواد مخدر از استان های برتر کشور است

کرمان - ایرنا - معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر جزو استان های برتر کشور بشمار می رود و دستگاه قضایی اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام داده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سعید عمرانی جمعه شب در جمع قضات این استان در امور مبارزه با مواد مخدر افزود: برخورد جدی با قاچاقچیان و سوابق قضات استان کرمان نشان می دهد انگیزه بسیار بالایی در امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر در این استان وجود دارد.
وی با اشاره به کارنامه موفق استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه ای قرار دارد که 60 درصد مواد مخدری که از طریق کشورهای تولید کننده وارد کشور می شود از پهنای جغرافیایی این استان عبور می کند و این امر کار مبارزه با مواد مخدر را دشوار کرده است.
این مقام ارشد قضایی کشور اعلام کرد: حقیقتا امروز پس از سه روز بازدید از جایگاه های مختلف و دستگاه های مقابله ای و دیدار با مقامات قضائی باید اعلام کرد این استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور برتر است.
وی هدف از سفر به استان کرمان را دیدار و هم اندیشی با قضات و سایر کارکنان فعال در عرصه مبارزه باموادمخدر اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از تجربیات تحولی این استان بهره ببریم و از پیشنهادات سازنده ای که مطرح شد در سایر استان های کشور استفاده کنیم.
عمرانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر توجه ویژه ای به امر مبارزه با موادمخدر داشته اند، لذا نباید به آنچه که در شرایط فعلی است بسنده کنیم و باید با کار جهادی و انجام طرح های تحولی به طور مستمر برای رسیدن به نقطه ایده آل حرکت کنیم.
معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد: موضوع پولشویی و ضربه به بنیان های مالی واقتصادی باندهای کلان مواد مخدر در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.
وی در رابطه با موضوع پولشویی عنوان داشت: امروزه یکی از ابزاری مهم در دنیا که برای کنترل و به طور کلی جرائم و بخصوص جرائم موادمخدر و سازمان یافته استفاده می کنند همین بحث پولشویی است.
عمرانی ادامه داد: از این امر به طرق مقتضی و قانونی با کنترل در اصل جابجایی اموال چه در حوزه بانکی، و چه در حوزه های ملکی، بورس و سایر جاهایی که به هر حال در قالب نقل و انتقال پول کار می کنند.
وی گفت: برخی موارد در قالب صرافی های غیرمجاز که کارهای غیرقانونی انجام می دهند و افرادی که به صورت حواله جابجایی پول انجام می دهند این پول های کثیف و درآمد حاصل از جرائم را جابجا می کنند و آنها را مشروع جلوه می دهند.
معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه در زمینه پولشویی اقدامات خوبی انجام شده،گفت: قبلاً قانونی در رابطه با پولشویی داشتیم اما مجلس شورای اسلامی باید در قانون پولشویی ضمن توجه به نیازهای دستگاه های مبارزه ای و کنترل کننده به گونه ای اقدام کند که دست دستگاه های متولی به لحاظ قانونی بازتر گذاشته شود تا کنترل ها و برخورد ها با شدت بیشتری در این نوع نقل وانتقالات انجام شود.
این مقام ارشد قضایی کشور تاکید کرد: همیشه این پیام را داده ایم که هر وقت موضوع پولشویی مطرح می‌شود، جامعه هدف پولشویی کسانی که در عرصه تولید،کار و فعالیت صحیح و مشروع فعال هستند، نیست.
3029/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری