600 هزار کودک از تحصیل در هلمند محروم ماندند


600 هزار کودک از تحصیل در هلمند محروم ماندند

به گزارش خبرنگاری سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات ریاست آموزش و پرورش هلمند اعلام کردند: درحدود ۶۰۰ هزار نفر از کودکان این ولایت از آموزش و پرورش محروم هستند. رییس آموزش و پرورش هلمند که در یک گردهمایی سخنرانی می کرد،...

به گزارش خبرنگاری سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات ریاست آموزش و پرورش هلمند اعلام کردند: درحدود ۶۰۰ هزار نفر از کودکان این ولایت از آموزش و پرورش محروم هستند.

رییس آموزش و پرورش هلمند که در یک گردهمایی سخنرانی می کرد، افزود: ادامه جنگ باعث شده بسیاری از کودکان در هلمند قادر نباشد به مدرسه بروند.

وی گفت در کنار ناامنی غفلت مقام‌های پیشین آموزش و پرورش، فساد، امکانات اندک و نامتوازن بودن فعالیت‌های عمرانی درهلمند درمقایسه به شماری از ولایت‌های دیگر باعث شده تا اکثر کودکان و نوجوانان هلمندی از سواد محروم شوند.

داودشاه صفاری، رییس معارف هلمند، تاکید کرد: نزدیک به ۱۲۳ مدرسه از نبود امکانات و برخی از مشکلات دیگر تعطیل شده و متأسفانه در حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل محروم هستند.

در همین حال والی هلمند نقش مردم به ویژه عالمان دین را در بازگشایی مدارس را مهم ارزیابی کرد.

محمد یاسین، والی هلمند، گفت: «ما به صورت عام و خاص و همچنان ما رهبران آن گونه که باید وظیفۀ ایمانی و وجدانی مان را برای آموزش و پرورش انجام نداده ایم. از این رو، پیشرفت کودکان این وطن تنها و تنها و به آموزش و پرورش پیوند دارد. برادران و بزرگان، به این موضوع باید به صورت جدی توجه کنیم.»

به نوشته طلوع نیوز، آمارهای ریاست معارف هلمند نشان می‌دهند که ۴۱۷ مدرسه در هلمند وجود دارد که از این میان 143 مدرسه ساختمان نداشته و 123 مدرسه نیز تعطیل است.

/انتهای پیام/

600 هزار کودک از تحصیل در هلمند محروم ماندند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! + عکس