مهمترین نکات در بازار ارزهای دیجیتال


مهمترین نکات در بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین در حال حاظر طرفداران خاص خود را داشته و باعث شده اکثر افراد به خرید و فروش این ارزها مبادرت ورزند. در همین زمینه میتواند سوالات بسیار زیادی برای هر کدام از ما که به این بازار جذاب علاقه مند هستیم پیش آید، به طور مثال آیا قیمت بیت کوین افزایش خواهد داشت؟ آیا ارزهای دیجیتال دارای ارزش واقعی هستند یا فقط یک نوع حباب...

ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین در حال حاظر طرفداران خاص خود را داشته و باعث شده اکثر افراد به خرید و فروش این ارزها مبادرت ورزند. در همین زمینه میتواند سوالات بسیار زیادی برای هر کدام از ما که به این بازار جذاب علاقه مند هستیم پیش آید، به طور مثال آیا قیمت بیت کوین افزایش خواهد داشت؟ آیا ارزهای دیجیتال دارای ارزش واقعی هستند یا فقط یک نوع حباب محسوب می گردند. به هر حال، این بازار در حال حاظر مخاطبان خاص خود را در دنیا داشته و سرمایه گذاری ها زیادی در آنجا صورت می گیرد.

با یک نگاه سطحی به این بازار و همچنین افرادی که در آن سرمایه گذاری می کنند، متوجه می شویم که تعداد زیادی از افراد تشکیل دهنده بازار ارزهای دیجیتال، نه درک درستی از ارزهای دیجیتال داشته و نه می دانند که این ارزها چگونه کار می کند و حتی نمی دانند که در حال انجام چه کاری می باشند. از این رو به مهمترین نکاتی که باید قبل از سرمایه گذاری در این بازار باید به آن توجه کرد را تشریح می کنیم.

بیشتر بخوانیم: مهمترین ویژگی های بیت کوین

مهمترین نکات در بازار ارزهای دیجیتال

مهمترین نکات در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

۱ – ریسک پذیر باشید

هیچ بازاری بدون ریسک نمی باشد و همچنین میدانیم که هرچه ریسک سرمایه گذاری در بازار افزایش یابد بازدهی نیز به همان میزان افزایش می یابد. در یکی دوسال اخیر شاهد سود های سرشار بازار ارزهای دیجیتال بوده ایم و همچنین کسانی که در این بازار در حال سرمایه گذاری هستند میدانند که در مواقعی نیز زیان های قابل توجهی داشته است به طور مثال زمانی که قیمت بیت کوین تا مرز ۲۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد و همگان خوشحال بودند طی مدت کوتاهی شاهد بودیم که قیمت این ارز، به چه صورت کاهش پیدا کرد. در نتیجه همانطور که قیمت ارزهای دیجیتال رشد می کند، هر لحظه ممکن است قیمت به شدت کاهش یابد.

۲ – هیچ پیش بینی دقیقی در این بازار وجود ندارد

کسانی که در بازار های مالی مانند بازار سهام فعالیت دارند به خوبی می دانند که پیش بینی بازار کاری بس دشوار است، البته بازار سهام بازاری مورد تایید تمامی دولت ها بوده و حداقل میتوان یک ثبات نسبی را برای این بازار در نظر گرفت. اما در بازار ارزهای دیجیتال که هر لحظه امکان خبرهای ضد و نقیض برای تایید یا رد این ارزها توسط دولت های مختلف وجود دارد باعث سخت تر شدن پیش بینی این بازار چه توسط تحلیل بنیادی و چه توسط تحلیل تکنیکال می شود.

۳ – داشتن دقت بسیار زیاد در بازار

آگاهی و هوشیاری کامل در این بازار حرف اول و آخر را می زند. عدم مطالعه و تحقیق صحیح و داشتن تجربه کم باعث انتخاب ارز اشتباه یا مقدار اشتباه از یک ارز شده و همچنین عدم دقت کافی باعث به خطر انداختن کیف پول شما می شود.

زمانی که شما تراکنشی را انجام می دهید باید توجه داشته باشید که این انتقال غیر قابل بازگشت است و چون نهاد ناظری برای آن وجود ندارد، اگر اشتباهی در انتقال آن صورت گیرد باعث از دست رفتن سرمایه شما می شود.

توحه به نکات ساده ای در بالا ذکر شد. میتواند باعث جلوگیری از بسیاری از ضررهای احتمالی شود.

ارز دیجیتال - بازار بورس - بازارهای مالی - بانک - بیت کوین - تحلیل بنیادی - تحلیل تکنیکال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان