درگ دایناسورها: تماشای کندترین مسابقه درگ تاریخ!


درگ دایناسورها: تماشای کندترین مسابقه درگ تاریخ!

همواره نقل‌قول غیرقابل استنادی از هنری فورد درباره چگونگی شروع مسابقات موتوری پس از ساخت دومین خودرو وجود داشته است. اینکه نقل‌قول یاد شده را درست بدانید یا خیر اهمیتی ندارد. از زمان اختراع خودرو همواره مسابقات خودرویی هم وجود داشته است. اولین مسابقه خودرویی تاریخ آمریکا در سال 1895 و در شیکاگو بین 6... نوشته درگ دایناسورها:...

همواره نقل‌قول غیرقابل استنادی از هنری فورد درباره چگونگی شروع مسابقات موتوری پس از ساخت دومین خودرو وجود داشته است. اینکه نقل‌قول یاد شده را درست بدانید یا خیر اهمیتی ندارد. از زمان اختراع خودرو همواره مسابقات خودرویی هم وجود داشته است. اولین مسابقه خودرویی تاریخ آمریکا در سال 1895 و در شیکاگو بین 6 مسابقه دهنده برگزار شد. از آن زمان تاکنون خودروسازان بهترین و سطح بالاترین محصولات خود را روانه مسابقات کرده‌اند. خودروهایی که اینجا مشاهده می‌کنید در مسابقه فیل‌ها شرکت کرده‌اند! فورد مدل A تلاش داشته تا فورد مدل T را شکست دهد. خب مسابقه‌ای سریع را نمی‌بینیم!

درگ دایناسورها: تماشای کندترین مسابقه درگ تاریخ!
در این ویدئو به سختی می‌توان دو خودرو را تشخیص داد. البته دو محصول متفاوت فورد در این مسابقه حضور داشته‌اند به گونه‌ای که تولید مدل T در سال 1927 خاتمه یافته درحالی‌که در آن زمان تولید مدل A آغاز شده است. به نظر می‌رسد مدل A به خوبی از مدل T پیش افتاده است.

فورد مدل A از پیشرانه 4 سیلندر 40 اسب بخاری و سقف سرعت 105 کیلومتر در ساعت بهره‌مند بوده است. این خودرو از گیربکس 3 سرعته استفاده می‌کرد. پیشرانه 4 سیلندر مدل T قدرت 20 اسب بخاری داشته است. حداکثر سرعت این خودرو نیز تنها 72 کیلومتر در ساعت بوده است. پرفورمنس بهتر مدل A جدیدتر کاملاً واضح بوده است.

ما نمی‌دانیم که آیا این خودروها اصلاحاتی داشته‌اند یا خیر! با در نظر گرفتن سن خودروها احتمالاً برخی تغییرات برای حفظ حالت عملکردی آن‌ها صورت گرفته است. بنا به گفته‌های ویدئو این مسابقه بین مالکان خودروها برای تعیین اینکه کدام‌یک بهتر می‌باشد صورت گرفته است. مسابقه موردبحث در کوبا، میسوری مسیر 66 برگزار شده است.

اگرچه سرعت مسابقه به اندازه سرعت سوپر اسپورت های کنونی و حتی خودروهای معمولی هم نیست اما هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان غیرحضوری شد/ شناور شدن ادارات تا ساعت 9