وام 20 میلیون تومانی به معتادان بهبودیافته


وام 20 میلیون تومانی به معتادان بهبودیافته

روز شنبه در نشست خبری که در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید، فاطمه عباسی با بیان این مطلب که در گروه های سنی 15 تا 64 ساله، 19 میلیون نفر تحت برنامه های پیشگیری از اعتیاد تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: برای حدود 400 هزار نفر مشاوره اعتیاد داشته ایم. عباسی همچنین با بیان اینکه، سازمان بهزیستی برای اشتغال معتادان بهبود یافته 20 میلیون تومان...

روز شنبه در نشست خبری که در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید، فاطمه عباسی با بیان این مطلب که در گروه های سنی ۱۵ تا ۶۴ ساله، ۱۹ میلیون نفر تحت برنامه های پیشگیری از اعتیاد تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: برای حدود ۴۰۰ هزار نفر مشاوره اعتیاد داشته ایم. عباسی همچنین با بیان اینکه، سازمان بهزیستی برای اشتغال معتادان بهبود یافته ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است و همچنین برای کارآفرینانی که بکارگرفته شوند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر می گیریم.

در این نشست خبری، عباسی بیان کرد که بایستی برای ۱۰۰۰ نفر از معتادان در مراکز اشتغال تهران باید شغل ایجاد کرد.

پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی برای معتادان به دلیل سه مشکل اساسی زیر:

۱- اشتغال

۲- مسکن

۳- هزینه های درمانی

وام 20 میلیون تومانی به معتادان بهبودیافته

همچنین معاون درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: در سطح استان‌ها نیز فراخوان کرده‌ایم که تسهیلات اشتغال بدهیم.

همچنین عباسی از عدم حمایت ها سخن گفت که با وجود این موضوع، درمان معتادان مراکز ماده ۱۶ از تیرماه سال گذشته به سازمان بهزیستی سپرده شد که اکنون در حال احیای آن هستند.

بیشتر بخوانیم: وام ۲۰ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد

وی ضمن قبول این موضوع که در نظارت‌ها قدری ضعیف عمل می شود، افزود: امسال از موسسات، دولت و کارشناسان استفاده کردیم تا نظارت‌ها را طبقه‌بندی کرده و بخشی از بودجه را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

عباسی از پذیرش ۹۲۳ کودک معتاد در مراکز شبه خانواده بهزیستی خبر داد.

همچنین در سال گذشته نیز در راستای اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی، رییس سازمان بهزیستی بیان کرده که: سازمان بهزیستی با حمایت دولت و مجلس در بودجه سال ۹۶، بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای آموزش و حرفه‌آموزی اختصاص داده بود که نقش موثری را در فراهم کردن فرصت اشتغال داشته است.

محسنی‌بندپی گفت: برای تحقق این امر و زمینه‌سازی برای اشتغال افرادی که پس از ترک اعتیاد به آغوش خانواده‌ها بازگشته‌اند، در این خصوص به این‌گونه افراد مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وام اشتغال با بهره ۴ درصد سود بانکی در نظر گرفته شده است.

سازمان بهزیستی - موسسات دولتی - وام - وام 20 میلیون تومانی - وام 4 درصدی - وام اشتغال - کارآفرینی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان