خواص سوزن چوپان قرمز برای کاهش استرس و التهاب


خواص سوزن چوپان قرمز برای کاهش استرس و التهاب

سوزن چوپان قرمز گیاهی دوساله و دو لپه‌ای است که به خانواده شمعدانیان تعلق دارد. براساس عقیده صاحب نظران، این گیاه بومی کشورهای اروپای شمالی و آفریقای شمالی می‌باشد. این گیاه که به صورت خوابیده بر روی زمین رشد می‌کند، ارتفاعی بیش از 50 سانتی متر پیدا می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سوزن چوپان قرمز می‌توان به گل‌های صورتی و خوشبو اشاره کرد...

سوزن چوپان قرمز گیاهی دوساله و دو لپه‌ای است که به خانواده شمعدانیان تعلق دارد. براساس عقیده صاحب نظران، این گیاه بومی کشورهای اروپای شمالی و آفریقای شمالی می‌باشد. این گیاه که به صورت خوابیده بر روی زمین رشد می‌کند، ارتفاعی بیش از ۵۰ سانتی متر پیدا می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سوزن چوپان قرمز می‌توان به گل‌های صورتی و خوشبو اشاره کرد که به صورت پنج گلبرگ (به قطر ۸ تا ۱۴ میلیمتر) بوجود می‌آیند. از بریتانیا به عنوان اصلی‌ترین منظقه صادر کننده این گل یاد می‌شود. بیش از ۸۰ درصد صادرات سوزن چوپان قرمز تحت نظارت انگستان و اسکاتلند صورت می‌گیرد. اگر قصد دارید بیشتر با خواص این گیاه آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص سوزن چوپان قرمز

استفاده از این گونه به عنوان داروی گیاهی سابقه‌ای چند صد ساله دارد. در کتب طب سنتی بالتیک، سلتیک و نورمن‌ها به این گیاه اشاره شده است. معمولا گل‌ها و برگ‌های این گیاه دارای ارزش دارویی هستند و با استفاده از آنها دمنوش و ضمادهای متفاوتی درست می‌کنند. در کشور‌های آفریقای شمالی مانند الجزایر و مراکش نیز سوزن چوپان قرمز یک گیاه باارزش محسوب می‌شود و محلی‌ها از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. کارشناسان تغذیه دریافنه‌اند که این گیاه بیش از ۷۰ درصد عناصر ضروری بدن را در خود دارد و علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین منابع دریافت ویتامین و فیبر محسوب می‌شود.

کاهش استرس

یکی از شناخته شده‌ترین تاثیرات این گیاه، آرامش دستگاه عصبی می‌باشد. به همین دلیل شما می‌توانید از آن برایکاهش استرس استفاده کنید. بدین منظور شما به راحتی می‌توانید با دم کردن برگ‌های این گیاه، دمنوشی خوشمزه درست کنید که قادر است با تاثیر گذاشتن بر روی غدد درون ریز، منجر به کاهش هورمون‌های استرس‌زا شود. از مهم‌ترین این هورمون‌ها می‌توان به کورتیزول اشاره کرد. کورتیزول معروف‌ترین گلوکوکورتیکوئید بدن است که از غده فوق کلیوی ترشح می‌شود. هرگاه احساس کردید استرس و تنش بر شما مستولی شده، می‌توانید با نوشیدن یک فنجان دمنوش سوزن چوپان قرمز، حال و هوای خود را تنظیم کنید.

خواص جینسنگ آمریکایی ، درمان اختلال نعوظ و آلزایمر

خواص عسل رازیانه برای افزایش نیروی جنسی زنان و ..

با خواص فوق العاده سرمه چهار مغز آشنا شوید!

کاهش التهاب

بسیاری از دانشمندان باور دارند که مهم‌ترین ریشه بیماری‌های مزمن التهاب است. این بدان معنا است که شما می‌توانید با مصرف غذاهای التهابی، شانس ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش بدهید. آرتریت نوعی بیماری مفصلی است که به دلیل التهاب رخ می‌دهد. متاسفانه بیش از ۵۰ درصد افراد در کهنسالی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از مواد طبیعی مانند سوزن چوپان قرمز می‌تواند شما را تا ۵۰ درصد در مقابل این بیماری در امان نگه دارد. در سال‌های اخیر، تحقیقات دانشمندان سوئدی بین التهاب و بیماری‌های قلبی نیز ارتباط نزدیکی پیدا کرده‌اند.

تسکین درد

بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارند مهم‌ترین خاصیت این گیاه کاهش درد است. در گذشته برای گیاهانی که می‌توانستند در نقش مسکن ظاهر شوند، ارزش بالایی برخوردار بودند. همین موضوع یکی از دلایلی است که قبایل سلتیک به این گونه لقب گیاه مقدس را داده بودند. توانایی ضد درد سوزن چوپان قرمز، آن را یک درمان محبوب سنتی برای سردرد و سایر صدمات تبدیل کرده است. اگر شما از میگرن رنج می‌برید، بهتر است از دمنوش‌های این گیاه استفاده کنید چرا که تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف سوزن چوپان باعث آزاد شدن اندروفین می‌شود. اندروفین هورمونی است که از غده هیپوتالاموس ترشح شده و درد را کاهش می‌دهد.

خواص آنتی باکتریال

در کمال ناباوری جالب است بدانید که این گیاه دارای خاصیت ضد عفونی، ضد باکتریایی و ضد قارچی می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند در نقش یک داروی عالی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا ظاهر شود. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره این گیاه قادر به از بین بردن بیش از ۵۰۰ گونه مختلف باکتری است که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به کاندیدا اشاره کرد. نوشیدن یک فنجان نوشیدنی این گیاه یا جوییدن برگ‌هایش می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

خواص بولدو / سم زدایی بدن ، تقویت دستگاه ایمنی و…

کاهش علائم یائسگی

یکی دیگر از خواص بی نظیر این گیاه کاهش علائم یائسگی است. ویژگی آرامش بخش این گیاه باعث شده تا بتواند طیف گسترده‌ای از این علائم مانند گر گرفتگی، اختلالات خلق و خو، گرقتگی‌های کرامپ و تعریق شبانه را کاهش بدهد. برای قرن‌ها سوزن چوپان قرمز یکی از مهم‌ترین داروها برای حفظ تعادل هورمونی بوده است. تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی اوساکا ژاپن انجام شده نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند عملکردی شبیه به استروژن داشته باشد.

منبع

خواص سوزن چوپان قرمز برای کاهش استرس و التهاب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج