دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا آماده پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا آماده پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با اعلام این خبر که برای پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور آماده‌ایم، عنوان کرد: دانشگاه موفق، دانشگاهی است که رویکرد اصلی اش حل مسائل مردم و جامعه باشد.

دکتر حامد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: این واحد جامع دانشگاهی سال 64 در یک ساختمان کوچک و با 35 دانشجو کار خود را آغاز و امروز با بیش از 100 هزار متر فضای آموزشی و حدود 550 عضو هیأت علمی و کارمند ، پذیرای حدود 10 هزار دانشجو می باشدکه به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی و معنوی دیار 15 خرداد تلقی می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا آماده پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور

سرپرست واحد ورامین-پیشوا و قرچک به حضور چشمگیر دانشجویان بومی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تا امروز حدود 50 هزار دانشجو از این واحد جامع علمی فارغ التحصیل که بخش قابل توجهی از دانشجویان این واحد دانشگاهی بومی منطقه بوده است واین مهم در تمامی مقاطع دغدغه خانواده‌ها را کاهش داده است.

وی ادامه داد این واحد امروز با دارا بودن 34 رشته مقطع کارشناسی پیوسته، 9 رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته ، 26 رشته مقطع کاردانی ناپیوسته، 57 مقطع ارشد و 18 مقطع دکتری به عنوان بزرگ ترین مرکز آموزش عالی جنوب شرق استان تهران پذیرای دانشجویان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیلات تکمیلی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا آماده پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور

جلب رضایتمندی دانشجویان از طریق ارائه خدمات مناسب و متنوع

این مدیر جوان دانشگاهی تکریم شایسته ارباب رجوع، جلب رضایتمندی و آرامش خاطر جامعه هدف را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی و سرلوحه اقدامات دانشگاه عنوان کرد و گفت: در همین راستا می توان به مجموعه ورزشی شهید اردستانی شامل استخر، سونا، جکوزی ،سالن های مختلف و مجهز ورزشی، مسجد امام جعفر صادق(ع)، رستوران با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، فعالیت منظم سرویس های ایاب و ذهاب ، ارائه خدمات مشاوره ای درکلینیک سلامت، باشگاه سوارکاری، خوابگاه دانشجویی ویژه خواهران، پارکینگ اختصاصی دانشجویان و کارواش،کافی نت و ... اشاره کرد که خدمات متنوع و مطلوبی را به دانشجویان و شهروندان دیار 15 خرداد ارائه می‌دهد. وجود قطار شهری و ارائه سرویس‌های منظم آن، از جمله مزیت‌های دسترسی آسان به واحد ورامین-پیشوا بوده که علاوه برصرفه جویی در وقت و هزینه موجب کاهش دغدغه خانواده‌ها شده است.

مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی

زارعی حوزه فرهنگی را یکی از اولویت‌های اساسی برنامه ریزی‌های دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه و تأثیرگذاری مسائل فرهنگی ، این واحد دانشگاهی ضمن دخالت مستقیم دانشجویان در برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی طبق اسناد بالادستی سازمان مرکزی در محورهای متنوع برنامه‌ریزی و مراسم های منسجم ومتنوعی را برگزار می کند.

این مقام مسؤل فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را موجب شکوفایی بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برشمرد و افزود: اعتماد به دانشجویان و فراهم کردن زمینه مشارکت آنان، فضای دانشگاه‌ را پویا و امیدوار کننده نگه می دارد و ما مسئولان در برنامه ریزی خود می بایست این فضا را تقویت کنیم چراکه که این بالندگی در دانشجویان و فضای دانشگاه به اعتلای نظام اسلامی و کشور منتهی می‌شود.

نگاه ویژه به حوزه پژوهش و تحقیقات

زارعی به اهتمام جدی و نگاه ویژه این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش و تحقیقات تأکید و اظهار کرد: گسترش تحصیلات تکمیلی و تصویب بیش از 140 رشته آموزشی، بهبود وضعیت هرم هیات علمی، راه اندازی کارگاه‌های مختلف از قبیل برق ومکانیک، راه اندازی مرکز آموزش مهارت های بالینی، ساخت چهار آزمایشگاه تخصصی، راه اندازی مرکز مطالعات فناوری‌های نوین و مرکز رشد و توسعه مجلات علمی از جمله مواردی بوده که به ارتقای سطح کیفی و رتبه این واحد دانشگاهی در سطح ملی و بین المللی منجر شده است.

وی به سیاست‌های علمی و فناوری کشور و سازمان مرکزی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در بخش خروجی‌های پژوهشی ثبت 520 مقاله ISI و چاپ 230 مقاله علمی پژوهشی داخلی و برگزاری متعدد همایش های علمی و فرهنگی بر غنای علمی این واحد دانشگاهی افزوده است ونکته مهم در بخش مجلات و نشریات این است که در چهار بخش گیاه‌ پزشکی، علوم زراعی، دانش زیستی و نانو به رتبه‌های علمی از وزارت علوم نائل آمده است.

این مقام مسؤل بر لزوم گسترش رشته های مقاطع ارشد و دکتری با نگاه نیاز منطقه ای تأکید کرد و ادامه داد: با یاری خداوند متعال و در جهت تأمین نیازهای علمی جوانان منطقه ، شاهد افزایش چشم گیر رشته‌های متنوع در مقاطع دکتری وکارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی می باشیم و بیش از 140 رشته فعال در مقاطع مختلف پذیرای مشتاقان به تحصیلات تکمیلی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا آماده پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور

توسعه و پیشرفت مزارع آموزشی و تحقیقاتی در راستای تربیت دانشجویان حل مسأله محور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اقدام مناسب در راستای تحقق شعار سال، به معرفی مزارع آموزشی وتحقیقاتی واحد با رویکرد تربیت دانشجویان مسأله محور و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی گاوداری یک هزار رأسی، توسعه گلخانه‌های واحد تا سقف ۱۳هزار متر مربع، تولید مرغ ارگانیک تا سقف یک صد تن، راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهی گرمابی و سرد آبی در منطقه، کشت غلات، تولید علوفه و باغ پسته از جمله مواردی است که در شورای اقتصادی دانشگاه پیگیری شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و دانشجویان مرتبط با این مراکز علاوه بر دروس تئوری، به صورت میدانی با رشته و مشاغل مرتبط آن رشته آشنا می شوند.

وی یادآور شد: با تحقق این امر گام مهمی در کسب درآمدهای غیر شهریه ای در راستای سیست های کلان دانشگاه برداشته شده است.

رویکرد دانشگاه موفق، حل مسائل جامعه است

سرپرست واحد ورامین-پیشوا وقرچک به فرمایشات مقام معظم رهبری و خواسته ایشان از جامعه دانشگاهی تأکید کرد و افزود: کار علمی منسجم و هدفمند یکی از اهداف مهم این قشر تأثیرگذار در جامعه است.همان طور که دانشگاهیان در زمان جنگ تحمیلی در کنار دیگر آحاد مردم نقش آفرینی کردند امروز هم در تمامی حوزه ها خود را پاسخگوی نیاز های جامعه می دانند.دانشگاهیان امروز در بحث تولید علم، شناسایی و رفع مشکلات جامعه،تجاری سازی علم و ارتباط مؤثر با بخش صنعتی و اجرایی وارد میدان شده اند و در شهرک های صنعتی منطقه دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه ارتباط سازنده برقرارکرده است و قراردادهای پژوهشی نیز دراین بخش برای رفع مشکلات مختلف منطقه منعقد می‌شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های موجود از قبیل استادان مجرب و دانشجویان پژوهش محور از آمادگی این واحد برای پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور خبر داد و گفت: ایجاد بستر‌های مناسب برای کاهش هزینه‌های تولیدات کشاورزی و افزایش تولید و بهره‌وری مناسب از مهم‌ترین رویکردهای ما در این حوزه بوده و آماده ایم تا با کاربردی کردن طرح‌های تحقیقاتی، ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حل مشکلات منطقه ای را فراهم آوریم و بی شک دانشگاه موفق دانشگاهی است که رویکرد اصلی اش حل مسائل مردم و جامعه باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا آماده پوشش طرح‌های پژوهشی کلان کشور

زارعی ابراز امیدواری کرد با فضل و لطف الهی و اجرایی شدن نقشه راه تدوین شده و استفاده از ظرفیت‌های عظیم و پتانسیل‌های موجود واحد ورامین – پیشوا و قرچک، بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به دانشگاه تمدن ساز حرکت کرده و موجبات سربلندی دانشگاه آزاد اسلامی که همچون نگینی درخشان در نظام جمهوری اسلامی می‌درخشد را فراهم آوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل