مهمانسراهای دولتی رقیب هتلداران/استانداری و بازرسی به داد ما برسد


مهمانسراهای دولتی رقیب هتلداران/استانداری و بازرسی به داد ما برسد

‌بازرس جامعه هتلداران ایران گفت: ادارات و نهادهای مختلف با ساخت و راه‌اندازی مهمانسراها رقیب هتلداران شده‌اند و قصد کسادی بازار آنها را دارند.

‌جعفر بذری در گفتگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: در حالی که هتلداران استان چشم به سه ماه تابستان دوختند تا بخشی از هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری خود را با پذیرش میهمانان و مسافران درآورند در چنین اوضاع و احوالی ادارات مختلف با احداث و فعال کردن مهمانسراهای خود مانعی در مسیر فعالیت هتلداران شده‌اند.

وی با انتقاد از احداث مهمانسرا توسط بسیاری از ادارات و دستگاه‌های دولتی در سرعین که حتی پول گاز، برق و آب آنها از محل بیت‌المال تامین شده و پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران ورودی به سرعین می‌شوند، خاطرنشان کرد: این رویه صنعت هتلداری را در این استان به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد و به رغم توصیه و تاکید استاندار اردبیل بر رونق بخش گردشگری اغلب هتلداران در سرعین و سایر شهرها با بحران جدی تعطیلی و کسادی بازار روبرو هستند.
بازرس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: در چنین اوضاع و احوالی که ادارات مختلف از دارایی و بهزیستی گرفته تا ثبت احوال و اسناد برای خود مهمانسرا احداث می‌کنند، بعید به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمایلی به ساخت هتل و یا سایر تاسیسات اقامتی داشته باشد.
بذری از استاندار اردبیل و سازمان بازرسی خواست تا به جد در این حوزه ورود پیدا کنند و مانع از کار این مهمانسراها در تضعیف صنعت هتلداری سرعین و سایر شهرها شوند چرا که در روزهای آینده با پایان امتحانات دانشگاه‌ها و کنکور تب سفرهای تابستانی بالا می‌گیرد و شایسته نیست در چنین اوضاع احوالی هتلداران ما مایوس شده و از پذیرش مسافران و میهمانان ناتوان بمانند.
مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: دولتی‌ها به جای حمایت از صنعت هتلداری و بخش خصوصی به رقیب ما تبدیل شدند، در حالی که در دنیا چنین چیزی مرسوم و متداول نیست و هر کس در حوزه تخصصی خود کار می‌کند.
بذری با انتقاد از آموزش و پرورش که مدارس خود را به مرکز اقامتی تبدیل کرده تا مانعی جدی در برابر توسعه صنعت هتلداری شود، گفت: هم در ایام نوروز و هم تابستان ورود آموزش و پرورش به این حوزه به یقین آسیب و دغدغه‌ای را برای هتلداران و مراکز اقامتی به دنبال داشته، در حالی که باید آموزش و پرورش در شهرهایی که هتل و یا اقامتگاهی وجود ندارد در این حوزه ورود پیدا کند نه اینکه بخواهد در سرعین و اردبیل که به اندازه کافی هتل وجود دارد، برای خود مراکز اقامتی راه‌اندازی کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه