کشت گیاهان دارویی در مشگین‌ شهر توسعه می یابد


کشت گیاهان دارویی در مشگین‌ شهر توسعه می یابد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مشگین ‌شهر گفت: امسال برنامه ‌‌های ویژه ای برای تحقق تغییر الگوی کشت و توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در این شهرستان تدوین شده است.

اسماعیل شیخ الاسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت گیاهان دارویی از جمله گل گاو زبان و آویشن در 2 هکتار ، کاشت نهال پسته در 34 هکتار ، کشت کلزا در 25 هکتار و کشت آفتاگردان در 110 هکتار برای تغییر الگوی کشت با صرف اقتصادی بالا و تنوع بخشی به محصولات کشاورزی و نیز راه ‌اندازی 12 مورد واحد پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید سالانه 24 تن بر مبنای اقتصاد مقاومتی در سال جاری محقق خواهد شد.
او با اشاره به خسارت ‌های سنگین وارد شده در حوزه باغداری به سبب سرمازدگی و تگرگ در مشگین شهر طرح تغییر الگوی کشت مناسب با شرایط اقلیمی در قالب برنامه پنج ساله و ترویج کشت ارقام مقاوم با صرفه اقتصادی بالا برای کشاورزان و باغدارن را از برنامه های تدوین شده ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر همچنین با اشاره به خسارت چهار هزار و 920 میلیارد ریالی باغداران به سبب بارش تگرگ و سرمازدگی که از اوایل فروردین امسال 97 تا خرداد رخ داد، گفت: برای جلوگیری و کاهش خسارات وارده به باغداران باید بسترهای لازم برای توسعه کشاورزی پایدار با ارقام مقاوم به سرما نظیر کشت پسته، زعفران، عناب، سماق و نیز توسعه گیاهان دارویی با توجه به قابلیت ‌های منطقه فراهم شود.
شیخ الاسلامی اظهار داشت: با جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ماده 10 و 12 برای جذب اعتبار سامانه تگرگ زدای شهرستان را از 12 ایستگاه با زیرپوشش قرار دادن 100 هکتار به میزان قابل توجهی افزایش خواهیم داد.
او افزود: مراکز خرید گندم در اتحادیه تعاونی روستایی، بخش رضی، روستای قوشه، بخش مرادلو ، کارخانه آرد، شهر قصابه و سیلو همزمان با برداشت گندم توسط کشاورزان آماده خرید گندم از کشاورزان با قیمت‌ های اعلام شده هستند.
شهرستان مشگین شهر در شمال غربی اردبیل با داشتن 14 هزار هکتار باغ های میوه و تولید سالانه بیش از 250 هزار تن انواع محصولات سردرختی هر سال نقش مهمی در تامین میوه کشور دارد.
7117/6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال