کمربند طلایی سبلان احداث می‌شود


کمربند طلایی سبلان احداث می‌شود

استاندار اردبیل از احداث کمربند طلایی سبلان با هدف رونق گردشگری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن جایگاه ممتاز در بحث گردشگری نیازمند توسعه همه جانبه در این بخش است که در این زمینه ما وظیفه تامین زیرساخت‌ها نظیر راه دسترسی مناسب، توسعه فرودگاه، تکمیل راه‌آهن و سایر خدمات زیربنایی را داریم تا گردشگران با رغبت و علاقه بیشتر نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث راه قرار است سالانه 40 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شود که به یقین در یک برنامه هفت ساله می‌توانیم در این زمینه به یک نقطه مطلوب برسیم.
استاندار اردبیل وجود 140 کیلومتر بزرگراه را در به هم پیوستگی شرق و غرب و شمال تا جنوب این استان یادآور شد و بیان کرد: نمونه این پروژه چهارخطه کردن راه اردبیل – سرچم است که ردیف اعتباری دارد و با انتخاب دو پیمانکار قرار است ظرف سه سال آینده این پروژه به غییر از تونل‌ها چهارخطه شوند.
بهنامجو ضرورت تکمیل راه کلور – درام تا پایان سال آینده را یادآور شد و گفت: در کنار این محور باید راه ماسوله – ماجولان به عنوان ورودی گردشگران از استان گیلان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
وی از احداث کمربند طلایی سبلان خبر داد و افزود: در قالب این مسیر گردشگری جاذبه‌های گردشگری سرعین به مشگین‌شهر و شمال استان اردبیل متصل می‌شود.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به سر و سامان دادن مسیر گردشگری نئور و آلوارس و سایر مناطق مستعد گردشگری اشاره و تصریح کرد: در حوزه توسعه فرودگاه‌ها کارهای مطالعاتی خوبی آغاز شده و فرودگاه پارس‌آباد نیز وارد مدار شده است.
بهنامجو همچنین از تکمیل راه‌آهن اردبیل تا دهه فجر سال 99 خبر داد و اظهار کرد: با اجرای فاینانس ظرف سه سال آینده 750 میلیارد تومان منابع از طریق بانک‌ها به این پروژه تزریق می‌شود.
وی آب‌های گرم و معدنی این استان را منحصربفرد و در حقیقت منبع نفت برای این استان توصیف کرد و گفت: مجتمع‌های آبدرمانی کنونی در سرعین به هیچ وجه جوابگوی نیاز گردشگران نیست و ما در دوره قبلی مدیریت در این استان 6 نفر از پزشکان را به ایتالیا فرستادیم تا دوره پزشکی آبدرمانی ببینند اما با رفتن ما از این استان این کار عقیم ماند.
استاندار اردبیل به رایزنی با متخصصین ترک برای برگزاری دوره‌های آموزشی آبدرمانی و راه‌اندازی دانشکده پزشکی آبدرمانی اشاره و خاطرنشان کرد: ظرف دو هفته آینده براساس تفاهمنامه همکاری با کشور ترکیه پزشکان ما برای گذراندن دوره‌های تخصصی به آن کشور سفر خواهند کرد.
بهنامجو از احداث چندین مجتمع آبدرمانی مدرن در سرعین به همراه احداث 5 پیست اسکی جدید در مناطق مختلف نظیر شابیل، اندبیل و آلوارس خبر داد و بیان کرد: ما 25 سایت گردشگری را هم در مناطق مختلف استان از دریاچه کشت و صنعت گرفته تا گیلارلو و شهریری، ازناو و فندقلو با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای گردشگران فعال می‌کنیم.
در این جلسه تعدادی از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش گردشگری مشکلات این بخش را نظیر پیچیدگی نظام بروکراسی، بی‌توجهی سازمان میراث فرهنگی و امور آب در حوزه نظارت به مجتمع‌های آبدرمانی و کند شدن مراحل صدور مجوز و همراهی سرمایه‌گذاران، نبود امکانات زیرساختی در برخی از مناطق دارای جذابیت‌های گردشگری، عدم همراهی شهرداری در احداث پروژه‌های متعدد پل معلق، آموزش ضعیف در حوزه تورگردان‌ها و بخش طبیعت‌گردی و نادیده گرفته شدن روستاهای هدف گردشگری و ظرفیت خوب گردشگری عشایری عنوان کردند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی