تل استار 18 توپی با فناوری بی نظیر


فناوری پیشرفته به کار رفته در توپ جام جهانی 2018 با نام تل استار 18 بسیار بحث‌برانگیز بوده است.

تل استار 18 توپی با فناوری بی نظیر

در جام جهانی 2018 :

تل استار 18 توپی با فناوری بی نظیر
سیناپرس: فناوری پیشرفته به کار رفته در توپ جام جهانی ۲۰۱۸ با نام تل استار ۱۸ بسیار بحث‌برانگیز بوده است.

کمپانی آدیداس تمام سعی خود را برای افزایش آیرودینامیک و ثبات تل استار ۱۸ صرف نموده است.طراحی این توپ الهام گرفته شده از توپ همین شرکت در جام جهانی ۱۹۷۰ است.

متخصصان آیرودینامیک عقیده دارند که توپ ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ با نام «تل استار ۱۸» علاوه بر فناوری های پیشرفته نسبت به مدل های قبلی حرکات پایدارتری داشته و فراز و نشیب های بحث برانگیز کمتری خواهد داشت.
بیشترین حواشی این توپ به خاطر چیپ NFC به کار رفته در آن است که امکان دریافت اطلاعات زیادی را از تلفن‌های هوشمند فراهم می‌کند.
داده‌های مختلفی از جمله میزان ضربه به توپ، سرعت و مسیر حرکت، آخرین تیمی که به توپ ضربه زده است و میزان استهلاک به وسیله این فناوری مشخص و تحلیل می‌شود و اما مهمتر از همه در هنگام عبور توپ از خط، تل استار ۱۸ هشداری به بازوبند داور ارسال می‌کند که این کار مانع از قضاوت اشتباه داوری می‌شود.

تل استار 18 توپی با فناوری بی نظیر

بسیاری از دروازه بان‌ها به بهانه سرعت بالا و مهار نشدن از تل استار ۱۸ انتقاد کرده بودند اما آزمایش‌های گوناگون روی این توپ، این موضوع را رد کرد.دانشگاه Lynchburg در راس تیمی تحقیقاتی مطالعاتی را در تونل باد روی تل استار ۱۸ انجام داده اند. نتایج این تحقیق حاکی از این است که محصول جدید آدیداس نسبت به برازوکای ۲۰۱۴ مقاومت بیشتری را در برابر ضربه نشان داده و از پایداری بالاتری برخوردار است.

رولاند روملر، یکی از مدیران آدیداس، در خصوص تکنولوژی جدید به‌کاررفته در توپ تل‌استار ۱۸ چنین اظهار نظر کرده است: ساختار جدید پنل‌های توپ در کنار تعبیه‌ی یک میکروچیپ NFC در آن، فناوری و نوآوری در فوتبال را وارد مرحله‌ی جدید می‌کند و تجربه‌ی جدیدی در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

گفتنی است، آدیداس در سال ۱۹۶۸ با معرفی توپ ۳۲ تکه تل‌استار، نام این توپ را از یک ماهواره‌ی ارتباطی اقتباس کرد. تل استار نام یک ماهواره‌ی ارتباطی-مخابراتی بود که شکلی کروی داشت و پنل‌های خورشیدی قرارگرفته روی آن، این ماهواره را شبیه به توپ فوتبالی با تکه‌های مشکی و سفید کرده بود.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی