آیا اسرائیل به ایران حمله می‌کند؟


آیا اسرائیل به ایران حمله می‌کند؟

موقعیت ژئوپلتیکی از عوامل مهم و موثر بر امنیت اسرائیل است. فقدان عمق استراتژیک، منشاء تهدید واقعی برای بقاء این رژیم جعلی محسوب می شود.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:

بر اساس اطلاعات موجود بین 80 تا 90 درصد از ساکنان صهیونیستِ سرزمین های اشغالی، در منطقه‌ای به مساحت 120 کیلومتر از سواحل حیفا تا اشدود ساکن هستند. علاوه بر تمرکز جمعیت، تاسیسات حیاتی، حساس و مهم اسرائیل نیز در مناطق مذکور واقع گردیده است.

از این رو محدودیت ژئوپلتیکی و نداشتن عمق استراتژیک، به چالش اساسی برای اسرائیل تبدیل شده است و نظریه پردازان نظامی و امنیتی اسرائیل را به این نتیجه رسانده که این رژیم، قدرت تحمّل جنگ فراگیر و یا حمله گسترده در عمق استریک خود را ندارد.

یادداشت دیگری از رضا سراج را در ادامه بخوانید:

بازیگران و اهداف بازی سایه جنگ

اهداف آمریکا و اسرائیل از بازی سایه جنگ

چرا برداشتن سایه جنگ دروغ است؟

به طور کلی حمله به عمق استراتژیک اسرائیل می‌تواند لطمات غیر قابل جبرانی را به رژیم صهیونیستی وارد کند که تحمیل خسارت انسانی وسیع، انهدام گسترده تاسیسات راهبردی در زمان کوتاه، ایجاد محدویت گسترده در قدرت مانور و تحرک، کاهش فوق العاده توان بازدارندگی اسرائیل، بخشی از آنها است.

ایران با درک راهبردی از این ضعف راهبردی اسرائیل، ضمن تمرکز بر موشک های بالستیک نقطه زن، توانسته علاوه بر تغییر موازنه راهبردی و بازدارندگی در مقابل اسرائیل، امنیت این رژیم جعلی را به معمای لاینحل برای آمریکا تبدیل نماید. ایران با توانمندی موشکی خود عملا می تواند در عرض 10 دقیقه، عمق استراتژیک اسرائیل (120 km سواحل حیفا تا اشدود) را با خاک یکسان نماید. این مهم عملا منجر به نابودی اسرائیل می گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !