ارز دیجیتال اتریوم چیست


ارز دیجیتال اتریوم چیست

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بازارهای ارز رمزنگاری دنیا که دارای بزرگترین پلتفورم بزرگ بازار بعد از بیت کوین است با هدف هوشمند سازی فرایندها برای اجرای برنامه های غیر متمرکز و خودکار توسط ویتالیک بوترین 23 ساله در سال 2015 ارائه شد. به عبارت ساده تر اتریوم دارای پلتفورمی آزاد بر پایه فن آوری بلاک چین است که توسعه دهندگان آن...

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بازارهای ارز رمزنگاری دنیا که دارای بزرگترین پلتفورم بزرگ بازار بعد از بیت کوین است با هدف هوشمند سازی فرایندها برای اجرای برنامه های غیر متمرکز و خودکار توسط ویتالیک بوترین ۲۳ ساله در سال ۲۰۱۵ ارائه شد.

به عبارت ساده تر اتریوم دارای پلتفورمی آزاد بر پایه فن آوری بلاک چین است که توسعه دهندگان آن میتوانند برنامه های غیر متمرکز خود را بر بروی آن پیاده سازی کنند.

اتریوم همانند بیت کوین بر روی بلاک چین توزیع شده است ولی بر خلاف آن هدفش یک سیستم پرداخت جهانی غیرمتمرکز نیست بلکه اتریوم برای اجرای کدهای برنامه نویسی برنامه های غیر متمرکز طراحی شده است. اتر همچنین می تواند توسط توسعه دهندگان نرم افزار برای پرداخت هزینه های تراکنش نرم افزار مورد نظر، استفاده شود.

اتریوم به حای اینکه مجموعه ای از عملیات محدود را ارئه کند، به توسعه دهندگان برای اجرای نرم افزارهای خودکار روی زنجیره بلاک چین این امکان را فراهم می کند. همچنین بلاک چین اتریوم برای همه کسانی که بتوانند برنامه غیرمتمرکزی ارائه دهند، قابل استفاده است.

بیشتر بخوانیم: بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال اتریوم چیست

مزایای پلتفرم اتریوم

۱- عدم تغییر پذیری

بر روی اینگونه پلتفورم واسط ها نمیتوانند هیچگونه تغییری بر روی داده های آن ایجاد کنند.

۲- عدم نفوذ پذیری به این پلتفورم

در این پلتفورم هیچگونه امکان نفوذ به این شبکه یا حذف داده های آن وجود ندارد.

۳- دارای امنیت کامل

عدم وجود نهاد مرکزی و ضمانت شده توسط رمزنگاری.

۴- همیشه فعال بودن پلتفورم اتریوم

هیچ کس یا نهادی قادر به جلوگیری یا توقف از فعالیت بلاک چین اتریوم نیست.

نحوه تهیه اتریوم

برای ذخیره این پلتفورم بایستی از نرم افزارهایی نام Wallet (کیف پول) استفاده کنید. این کیف پول ها را هم بر روی کامپیوترهاو هم موبایل ها قابل استفاده اند. هر کیف پول اتریوم دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است.

کلید عمومی کیف پول اتریوم

شبیه شماره حساب است و شما می توانید برای دریافت اتریوم آن را در اختیار افراد دیگر قراردهید.

کلید خصوصی یا همان Private Key

به مثابه تمام کیف پول شماست و نباید به هیچ وجه آن را در اختیار کسی قراردهید. با استفاده از این کلید خصوصی کیف پول می توانید مبالغ داخل کیف پول را به راحتی در کیف پول های دیگر منتقل کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اتریوم

هر میزان که قراردادهای هوشمند اتریوم بیشتر مورد پذیرش نهادها قرار بگیرند، محبوبیت و کاربرد بیشتر و در نتیجه قیمت هم افزایش خواهد یافت.

اتریوم یکی از ارزهای مرجع در معامله ارزهای دیجیتال است. این ارز در بازارهای بزرگ خرید و فروش می‌شود و بسیاری از معامله گران با استفاده از تحلیل های قیمتی و پیشبینی کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال، کسب درآمد خوبی دارند.

اتریوم - ارز - ارز دیجیتال - بازارهای جهانی - برنامه نویسی - پلتفورم - کیف پول

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!