سقف وام ها 200 میلیون تومان شد


بانک مرکزی در بخشنامه ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع وام های قرض‌الحسنه را به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر اساس این بخشنامه، سقف و زمان‌های مندرج در اعطای قرض‌الحسنه و انعقاد قراردادهای مربوطه باید توسط شبکه بانکی مدنظر قرار گیرد.  بانک مرکزی در راستای ارائه خدمات به مردم و جهت پاسخگویی به رشد روز افزون تقاضا برای وام قرض...

بانک مرکزی در بخشنامه ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع وام های قرض‌الحسنه را به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر اساس این بخشنامه، سقف و زمان‌های مندرج در اعطای قرض‌الحسنه و انعقاد قراردادهای مربوطه باید توسط شبکه بانکی مدنظر قرار گیرد.

بانک مرکزی در راستای ارائه خدمات به مردم و جهت پاسخگویی به رشد روز افزون تقاضا برای وام قرض الحسنه و نیز طیف های گسترده در زمینه های مصرف اینگونه وام ها در قوانین و مقررات مختلف از جمله قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط اجرایی آن، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانین بودجه سنواتی، موجب شده در حال حاضر برای وام قرض‌الحسنه، سقف‌ها، مدت‌های بازپرداخت و شرایط مختلفی با توجه به زمینه‌ مصرف آن، در نظام بانکی مبنای عمل باشد.

این مسئله در بعضی از مواقع باعث ایجاد پرسش های فراوان و به تبع آن، مکاتبات و استعلام های گوناگون از بانک مرکزی شده است. در همین زمینه و با ایجاد وحدت رویه در همین زمینه و یکپارچگی شرایط مختلف انواع وام های قرض الحسنه پرداختی توط بانک های کشور، موسسات اعتباری غیر بانکی و صندوق های قرض الحسنه وابسته به بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی، مراتب در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و پس بررسی های انجام شده در اولین جلسه سال ۹۷ به تاریخ ۲۶ ام فروردین ماه، کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح و اتخاذ تصمیم شد.

بیشتر بخوانیم: سپرده قانونی بانکها نزد بانک مرکزی چیست؟

سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع وام قرض‌الحسنه اعطایی با عنایت به قوانین و مقررات مربوطه شرح زیر است:

۱- دریافت وام ازدواج و تهیه جهزیه حداکثر مبلغ : ۱۵ میلیون تومان حداکثر مدت زمان پرداخت بر اساس ماه : ۶۰

۲- ستاد دیه حداکثر مبلغ : ۲۰۰ میلیون تومان حداکثر مدت زمان پرداخت بر اساس ماه :۲۱۵

۳- وام اشتغالزایی مشاغل خانگی ( سقف فردی) حداکثر مبلغ : ۲۰ میلیون تومان حداکثر مدت زمان پرداخت بر اساس ماه :۶۰

۳- وام اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد حداکثر مبلغ : ۲۰ میلیون تومان حداکثر مدت زمان پرداخت بر اساس ماه :۶۰

جزییات وام های پرداختی دیگر در جدول زیر به طور کامل ذکر شده اند:

سقف وام ها 200 میلیون تومان شد

بانک مرکزی - بهزیستی - شبکه بانکی - موسسات اعتباری - وام - وام 200 میلیون تومانی - کمیته امداد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3