صفر تا صد راه اندازی تولیدی لباس


راه اندازی تولیدی لباس یک کسب و کار عالی برای علاقه مندان به هنر خیاطی است. اغلب طراحان لباس و یا خیاط های تعلیم دیده تمایل به راه اندازی تولیدی لباس خود را دارند. اگر شما هم می خواهید امسال تولیدی پوشاک خود را راه اندازی کنید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. قبل از […] نوشته صفر تا صد راه اندازی تولیدی لباس اولین بار در فروشگاه...

راه اندازی تولیدی لباس یک کسب و کار عالی برای علاقه مندان به هنر خیاطی است. اغلب طراحان لباس و یا خیاط های تعلیم دیده تمایل به راه اندازی تولیدی لباس خود را دارند. اگر شما هم می خواهید امسال تولیدی پوشاک خود را راه اندازی کنید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. قبل از هر چیز باید بدانید که وارد حیطه کاری وسیعی شده اید. تولیدی لباس کسب‌وکاری گسترده و دارای انشعابات فراوان است. با ناریسه همراه شوید تا نکات ریز راه اندازی تولیدی لباس را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

گام اول: برنامه ریزی و تحقیق

آیا می خواهید برند خود را افتتاح کنید یا سفارش دوخت لباس را از مشتری قبول می کنید؟ هر کدام این موارد می تواند روی روند کار تاثیر داشته باشد. ناریسه ترکیبی از این دو را پیشنهاد می دهد در واقع می توانید سفارش دوخت را قبول کنید و به تدریج برند خود را عرضه کنید. قصد دارید در کدام حوزه از پوشاک بچه گانه، مردانه، زنانه و …وارد شوید؟ بهتر است به صورت تخصصی یک حوزه کاری را انتخاب کنید. با تحقیق از بازار فروش تصمیم بهتری خواهید داشت. یک پلن برای راه اندازی تولیدی لباس خود ترسیم کنید و در آن حوزه کاری، مقدار بودجه، شرایط فردی، مهارت های مورد نیاز و حتی مشکلات آینده را بنویسید. در ضمن فراموش نکنید که یک نام اختصاصی ، برند و یا لوگو برای کسب و کارتان در نظر بگیرید این کار حرفه ای بودن را تداعی می کند.

گام دوم: مکان راه اندازی تولیدی لباس

با در نظر گرفتن شرایط بازار، سلیقه مشتری، مهارت و علاقه می توانید شروع موفق تری داشته باشید. تحقیقات خود را کامل کنید و با مشکلات احتمالی کار آشنا شوید. اکنون زمانی است که می توانید گام عملی برای راه اندازی تولیدی لباس را با انتخاب مکان مناسب بردارید. شرایط مالی خود را در نظر گرفته و برای انتخاب مکان تولیدی، موارد قانونی و دریافت مجوزها را نیز در نظر بگیرید. آیا این مکان منع قانونی برای تولیدی لباس را ندارد؟ فضای کافی در اختیار دارد؟ اگر می توانید مکانی در اطراف هم صنف های خود و دیگر تولیدی های لباس را انتخاب کنید.

گام سوم: لوازم مورد نیاز تولیدی لباس

صفر تا صد راه اندازی تولیدی لباس

دستگاه های دوخت و تولید پوشاک را خریداری کنید این کار قسمت زیادی از بودجه را به خود اختصاص می دهد. با تحقیق از مراکز فروش می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. اگر فضا و بودجه کافی در اختیار دارید لوازم خیاطی و چرخ های دوزندگی بیشتری تهیه کنید در غیر این صورت باید به حداقل راضی باشید. شرایط کارگاه تولیدی را در نظر بگیرید و فضای کافی برای چیدن وسایل و لباس های دوخته شده را از قبل مشخص کنید. همه کارگاه را با لوازم انباشته نکنید در آینده نیاز به فضای چیدن لباس ها و قفسه های بیشتری خواهید داشت. چرخ های دوزندگی را تست کرده و از صحت کارکرد آن مطمئن شوید.

گام چهارم: دریافت مجوز تولیدی لباس

از سایت” اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک” می توانید اطلاعات خوبی در مورد کسب مجوزهای قانونی به دست آورید. طبق اعلام صنف تولید کنندگان پوشاک، مدارک مورد نیاز جهت تقاضای پروانه کسب به این قرار است:

اصل هرگونه قرارداد عادی یا رسمی به نام متقاضی ۱ برگ فتوکپی سند ملک یا سند اجاره رسمی قبلی اصل شناسنامه اصل کارت پایان خدمت ( متولدین ۱۳۴۴ به بالا ) عکس ۴*۳ جدید ۳ قطعه ( پشت نویسی شده ) اصل کارت ملی تاییدیه کدپستی واحد صنفی با نشانی صحیح از اداره پست منطقه

تذکر: حضور شخص متقاضی پروانه کسب جهت تشکیل پرونده الزامی است
بقیه مراحل اداری و روال کسب مجوزهای قانونی را از طریق سایت اصناف پیگیری کنید. با تکمیل فرم های مربوط و ارسال مدارک لازم، منتظر تایید نهایی باشید. اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک راهنمایی و آموزش های خوبی در زمینه کسی مجوزهای قانونی و مراحل اداری دارد. علاوه بر آن مدارک لازم از طریق همین سایت به صورت کامل اطلاع رسانی می شود.

صفر تا صد راه اندازی تولیدی لباس

راه اندازی تولیدی لباس پس از کسب مجوز

اکنون تا اعلام نظر نهایی و کسب مجوزهای قانونی می توانید برخی از پیش نیازهای تولیدی لباس را فراهم کنید. الگوی لباس و طرح های مورد نظر را تهیه کنید در این زمینه ناریسه بهترین الگوهای لباس را بر اساس سایز بندی استاندارد ارائه می دهد. با تامین کنندگان پارچه و متریال، خرازی های صنعتی و فروشندگان عمده لوازم خیاطی ارتباط برقرار کنید. با سفارش دهندگان عمده، پخش کنندگان پوشاک و دیگر هم صنفی های خود تعامل داشته باشید اینها همگی در روند موفقیت تاثیرگذار هستند.از همین ابتدا برنامه ریزی مالی و سیستم حسابداری اصولی داشته باشید. اگر خود نمی توانید این امر را بر عهده بگیرید از یک نیروی ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

پس از اخذ مجوزهای قانونی می بایست گام های بعدی را با نیروگیری و استخدام نیروی ماهر انجام دهید. فرآیند استخدام ، نیروگیری و نمونه دوزی در ادامه فعالیت های تولیدی تاثیرگذار است. خواندن مطلب آشنایی با مراحل تولید پوشاک در تولیدی ها هم کمک خوبی است. با توجه به اهمیت این موضوع ناریسه در مطلبی دیگر به شرح دقیق و کامل شروع فعالیت و کار در تولیدی لباس پرداخته و به طور کامل مراحل را برای علاقه مندان به کارآفرینی بررسی می کند. به زودی مطالب کامل تری اطلاع رسانی می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟