مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه


مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

بازتاب انتخابات عراق-اولین واکنش پیروزاول انتخابات توطئه عربستان/مقتدی صدر همه را دعوت کرد الاایران!  مقتدا صدر،  با سفرای ترکیه، اردن، عربستان، سوریه و کویت دیدار کرد. دفتر صدر با صدور بیانیه ای که در پایگاه رسمی آن منتشر شد...

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

بازتاب انتخابات عراق-اولین واکنش پیروزاول انتخابات

توطئه عربستان/مقتدی صدر همه را دعوت کرد الاایران!

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

مقتدا صدر، با سفرای ترکیه، اردن، عربستان، سوریه و کویت دیدار کرد.

دفتر صدر با صدور بیانیه ای که در پایگاه رسمی آن منتشر شد اعلام کرد صدر شب گذشته با جمعی از سفرای کشورهای همسایه یعنی ترکیه، اردن، عربستان، سوریه و کویت در “الحنانه” در نجف اشرف دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است صدر در دیدار با سفرای کشورهای یادشده درباره حمایت کشورهای همسایه از روند سیاسی در عراق گفتگو کرده و ابراز امیدواری کرد که عراق عنصر جامع و مهمی در منطقه برای ایجاد صلح و دور کردن شبح افراطی گری باشد.

صدر در این دیدار خاطرنشان کرد که اصل روابط با کشورهای همسایه مبتنی بر اصل دوستی است نه دشمنی؛ وی خواستار تقویت روابط به نحوی که به نفع ملت های منطقه باشد، شد.

صدر در این دیدار خاطرنشان کرد که هر اتفاقی که در کشورهای همسایه رخ می دهد بر اوضاع عراق تأثیر می گذارد و بر عکس، از کشورهای همسایه خواست بدون مداخله در اوضاع داخلی عراق به تشکیل دولت تکنوکرات در این کشور کمک کنند.

مقتدا صدر روز پنج شنبه گذشته با عمار حکیم، رهبر جریان الحکمه دیدار و دربراه تشکیل کابینه عراق با وی گفتگو کرد بود. /منبع: شنبه۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷العالم

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

ناسازگاری مقتدی صدربا«سردارسلیمانی»

رسانەهای عراقی کە تصاویر دیدار شنبه ۲۹ اردیبهشت را نشان دادند، مقتدی صدر، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران را بە این نشست دعوت نکردە بود.

ائتلاف سائرون اعلام کرده است که مقتدی صدر بە قاسم سلیمانی فرماندە سپاه قدس ایران، کە به عنوان نمایندە ولی فقیە ایران برای اتحاد بین گروەهای شیعە نزدیک بە تهران در بغداد به سر می برد، ۴٨ ساعت فرصت دادە تا از عراق خارج شود. آقای صدر گفتە است که یک دولت عراقی در داخل عراق توسط تکنوکرات‌ها تشکیل می‌شود.

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

بە گزارش رسانەهای وابستە بە مقتدی صدر، قاسم سلیمانی پس از التیماتیوم ۴٨ ساعتە، شب گذشتە از بغداد خارج شد و بە سلیمانیە در کردستان عراق منطقە تحت نفوذ اتحادیە میهنی کردستان عراق رفت.

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

ائتلاف سائرون تحت رهبری مقتدی صدر با کسب ۵۴ کرسی در انتخابات سراسری عراق بیشترین آراء را بدست آوردە است. ائتلاف سائرون برای تشکیل دولت بە ١۶۵ کرسی، یعنی نصف بعلاوه یک از مجموع کرسی‌های پارلمان نیاز دارد و از این رو، سرگرم گفتگو با سایر گروەها برای تشکیل دولت درطول ۳ماهی که فرصت قانونی دارد./منبع:یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷صدای امریکا

سفیران پنج کشور

فاتح یلدرز(ترکیه)، منتصر الزعبی(اردن)، عبدالعزیر الشمری(عربستان)، سطام الدندح(سوریه)، سالم الزمانان(کویت)

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

سفیرعربستان پرچمدارجلسه همسایگان با مقتدی صدر

«جاسم محمد جعفر» عضو ارشد حزب اسلامی «الدعوه» عراق امروز شنبه(۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) در این خصوص گفت‌وگویی را با خبرگزاری المعلومه انجام داده و در آن بر نقش آل سعود در برگزاری این نشست تاکید کرد.

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

جاسم محمد جعفر گفت: به نظر من عربستان جلسه دیدار سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت با صدر را برگزار کرده تا این پیام را به ایران منتقل کند که این کشور قادر به جمع آوری همه کشورهایی هستند که مخالف حضور ایران در عراق هستند،این دیدار دیروزدر منزلش در «شهر الحنانه» استان نجف اشرف انجام گرفت.۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷فارس

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

روانشناسی مقتدی صدر
مقتدی کلکسیونی از تضادها و افراط‌ و تفریط‌ است/یادداشت مدیر مسئول:

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایهاول شدن لیست منتسب به مقتدی صدر در انتخابات پارلمانی عراق وی را به صدر اخبار کشاند. اما رسانه‌های غربی و اصلاحات تلاش می‌کنند علت رأی‌آوری وی را موضعش نسبت به ایران اعلام کنند و در پس این سخن بی‌فایده بودن آن همه زحمت ایران در دوران داعش را گوشزد نمایند. فراموش نکنیم که «ناموس تشیع» در عراق است و فراموش نکنیم که تکفیری‌ها تا چند صدمتری امامین عسکریین رسیدند و از سوی دیگر تا ۴۰ کیلومتری کربلا از استان الانبار جلو آمدند. ایران برای دل‌خوشی مقتدی به عراق نرفت و الان هم چیزی به نام «حضور ایران در عراق» معنا ندارد. روابط معمولی ایران و عراق در جریان است اما رابطه ایران و عراق فراتر از عرف بین‌الملل نظیر داد و ستد و منافع ملی است. اساس این رابطه با محوریت حسین (ع) است و با صادرات و واردات و فشار امریکا و سعودی و… بالا و پایین نمی‌شود. اما در خصوص مقتدی صدر…
مقتدی شخصیتی ویژه دارد که قضاوت درباره وی به راحتی امکان‌پذیر نیست. چندوجهی بودن مشی و شخصیت وی نه بر اثر تدبیر، که جزو شاکله شخصیتی وی است. او کلکسیونی از تضادها و افراط‌ و تفریط‌ است. از جهت تجمع تعارضات، چند‌گانگی شخصیتی، تعاملی و رفتاری بسیار شبیه مصدق یا احمدی‌نژاد ماست. مقتدی نماد افراط و تفریط است و اصولاً از تعادل برخوردار نیست. او در کسوت روحانیت یکباره در هیبت ناسیونالیست ظاهر می‌شود. او با لباس پیامبر به سوی کمونیست‌ها دست ‌دراز می‌کند. او در عین فرهنگ طلبگی ابایی ندارد که به مرجعیت شیعه هم بتازد. او ممکن است چند ماه در قم ساکن باشد، اما سر از ریاض و قاهره و اربیل درآورد. او ضد امریکایی است، اما جریانات جهادی عراق را که با امریکا می‌جنگند هم قبول ندارد. یک روز بر تمایز خود و اطرافیان با همه تأکید می‌کند و یک روز بر لزوم وحدت و پذیرش همه جریانات عراقی در کنار هم سخن می‌گوید. اما با مذهبیون- که سال‌ها در کنار هم با صدام مبارزه کرده‌اند- ائتلاف نمی‌کند، بلکه سکولارها و کمونیست‌ها را ترجیح می‌دهد. او علیه ایران و حتی آیت‌الله سیستانی به‌رغم «تک مرجعی» بودن مکتب نجف می‌تازد تا ناسیونالیست جلوه کند، اما همزمان در قم به دست‌بوس مراجع ایرانی می‌آید. او در اوج درگیری دولت عراق با داعش مشغول درگیری با دولت بود و بار مضاعفی را بر آن تحمیل می‌کرد. نیروهای نظامی وی در شهرک صدر بغداد رژه مسلحانه برگزارکردند اما در قالب سازمان اختصاصی هیچ‌گاه مقابل داعش نایستادند (ممکن است افرادی از وی به صورت شخصی به حشد‌الشعبی پیوسته باشند). او خود را وارث و خونخواه مرحوم پدر و عموهای شهید می‌داند، اما گویی در علمای شهید عراق هم طبقه‌بندی قائل است و شهدای خود را نسبت به شهدای دیگر حوزه علمیه نجف برتر می‌داند. او گاهی منتهی‌الیه عوام‌گرایی است و گاهی منتهی‌‌الیه روشنفکری. گاهی محور اختلافات در عراق است و گاهی می‌خواهد محور وحدت باشد. او نه به کسی تکیه می‌دهد و نه کسی می‌تواند او را تکیه‌گاه قرار دهد. او نه مخالف ایران است و نه با ایران دشمنی دارد. او می‌خواهد دیده شود. جوان است و جویای نام. در جامعه عوام‌زده عراق و در حالی که بحران‌های مختلف درونی این کشور را درگیر کرده و منجی و اسطوره طلب می‌کند، او به میدان آمده است. اگرچه او به تنهایی قادر به تشکیل پارلمان نیست، اما ترجیح می‌دهد ائتلاف خود را خارج از تحالف شیعه قرار دهد. اگر قدرت را در اختیار گیرد تردیدی نداشته باشید که نماد حماسه و فاجعه ملی در عراق خواهد بود. او اکنون مدعی پرچم‌داری عدالت و مبارزه با فساد است اما با صراحت در لباس روحانیت بر به قدرت رسیدن تکنوکرات‌ها اصرار دارد. او تعامل با خارج از مرزهای عراق را متفاوت از سیاست‌ دولت قرار داد تا جذاب و متفاوت باشد. او کلاً می‌خواهد با همه و از همه متمایز باشد. او نیاز به هل دادن ندارد، چون در نقطه تعادل نایستاده است. مقتدی با همه تراژدی‌هایش نباید طرد شود. او فقط تاکنون یک ضدامریکایی ثابت‌قدم بوده است. هدف او از دیدار با بن سلمان خودفروشی نبود، عراق را هم نمی‌فروشد. فقط خواست بگوید من خارج از دو قطبی ایران- عربستان قرار دارم و بازیکن آزاد هستم.
او احمدی‌نژاد عراق است با همه محاسن، معایب، تضادها و تعارض‌ها. او جمع اضداد است. منتظر باشید گذر زمان را ببینید./دکتر عبدالله گنجی سایت روزنامه جوان ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

کامنت یک کاربر
اگرچه به لحاظ روانشناسی سیاسی مطالب نزدیک به واقعیت دقیقی را در خصوص مقتدا صدر و تشبیه او به احمدی نژاد بیان کردید اما از نظر زمانی و مکانی انتشار این مطلب را اشتباه می دانم .
از نظر زمانی الآن که تازه نتیجه انتخابات عراق اعلام شده و جریانهای شیعی صدر و العبادی به علاوه اکثریت نمایندگان جریانهای سنی و کردی و سکولار که همگی مخالف نفود جمهوری اسلامی ایران در عراق هستند بیشترین کرسیها را به دست اورده اند و موقعیت ما در عراق لطمه دیده و از سوی آمریکا و عربستان با تمام وجود دنبال جذب این گروهها بویژه شیعیان و تشکیل یک دولت ضدایرانی در عراق هستند و به دروغ انها را تحویل می گیرند و تبریک می گویند جنابعالی در موقعیت سردبیری روزنامه وابسته به سپاه که امروزه عهده دار سیاست خارجی ما در عراق است (سپاه قدس) چنین موضع گزنده و نیشداری را برعلیه مقتدا اتخاذ می کنید اگر عین حقیقت هم باشد برخلاف مصلحت و حکمت است و باعث جری شدن بیشتر این جریان و دوری او و رفتن به دامن آمریکا و عربستان می گردد. متاسفانه اتخاد چنین موضع تندی در این شرایط تا حدودی شبیه آتش زدن پرچم امریکا در مجلس است که بهترین توجیه را برای اقدامات خصمانه ترامپ برای او در سطح افکار عمومی مردم آمریکا و جهان به ارمغان آورد کاش ما عقلانیت را براحساسات خود و جذابیت را بر دفع کنندگی خود غلبه دهیم.
نکته دیگر اینکه ما درکنار مجاهدتها و اقدامات بسیار موثر و مفید در عراق اما اشتباهاتی نیز داشته ایم که اینگونه مخالفانمان در عراق رای بهتری به دست اورده اند یکی از اشتباهات راهبردی ما جناحی عمل کردن در بین شیعیان عراقی است یعنی هرکس که کاملا” موافق ما بوده همان را تقویت و دیگر جریانات شیعی را دفع می کنیم مثل کاری که در داخل می کنیم و جناحی عمل می کنیم و به جای جذب بیشتر دفع می کنیم… ما باید در عراق رابطه متوازن و متعادلی با همه جریانات شیعی و حتی سنی و کردی داشته باشیم و از دخالت در امور جزئی آنان بپرهیزیم باید فراجناحی عمل کنیم همان شیوه آیت الله سیستانی را دنبال کنیم و باعث وحدت شیعیان و مسلمانان عراق و سایر ملل مسلمان بشویم ما باید از فاز تک بعدی امنیتی و نظامی در عراق و سایر کشورهای اسلامی به تدریج خارج و به ابعاد فرهنگی و اقتصادی واردشویم که مسلمانان و شیعیان فقط موقع جنگ و داعش و حمله رژیم صهیونیستی و… ما را نخواهند بلکه در هنگام زندگی و ارامش و در اقتصاد و فرهنگ و… هم خود را نیازمند رابطه همراه با سود و احترام متقابل بدانند… الغرض اینکه میخواهم عرض کنم همه تقصیرها از شخصیت مقتدا و از علاوی و عربستان و آمریکا و… نیست بخشی از این رویگردانیهای سیاسی قابل اصلاح به منش تنگ نظرانه و تک بعدی و نامتعادل خودمان هم بر می گردد… اعتدال هم در سیاست داخلی و هم خارجی راهگشاست اما به شرطی که اکثریت مسئولان به آن پایبند و سیاستهای ما مبتنی بر اعتدال باشند.
با احترام کلایی

-کامنت اینجانب-پیراسته فر

بعداز حمله تروریستی داعش در۱۷تیر۱۳۹۵درامامزاده سیدمحمد-شهربلد-که منجربه شهادت بیش از۵۰نفرومصدومیت۷۰نفرشد،گروه صدر آمدندکارحفاظت از ایست وبازرسی «سیطره»های حرم رابعهده گرفتند،البته این مسئولیت را باقوه قهریه عهده دارشدند!
یک خاطره ازاین گروه دارم،اسفند۱۳۹۴بود(ایام فاطمیه)اینهاآمدنددرحرم عسکریین«سامرا»باخودشان یک گهواره نمادین آورده بودند،شروع کردند به عزاداری،سینه زنی های تند ومراثی ،این مراسم را تانزدیک اذان ادامه دادند-۲ساعت-وقت اذان که شد،صفوف اول ودوم را اشغال کردند،یک نفراز(۵۰نفرروحانی همراه)رابه جایگاه امام جماعت فرستادند!اذان را هم خودشان گفتندبا بلندگوهای دستی که داشتند،همزمان ازحرم اذان پخش می شد،خلاصه طوری شلوغش کردندکه مسئولین حرم عسکریین ازترس !جرئت حضورپیدانکردند(نه امام جماعت حرم آمد ونه گروه حفاظت وستادنمازجماعتشان)وتمام کارهارا بعهده گرفتند، آنروزبیش از۵۰۰نفرزائران درصف جماعت بودند ونمازهم برگزارشد،من هم که معمولاً مراسمات را درسایت وکانال خبری پوشش می دادم،جرئت اقدام هیچ کاری(عکسبرداری صفوف نمازجماعت) رانتوانستم بکنم
اینها«گروه صدر»همیشه کارهایشان باقوه قهریه است،براه انداختند تجمعات واعتراضات چندصدهزاری را درمیدان «التحریر» منطقه الخضراء که همه ازآن مطلع اند وبا همین شیوه هیجانی نیروهایشان را تاانتخابات درصحنه نگه دارنددوسرانجام ۵۴کرسی از۳۲۹کرسی پارلمان را(سائرون)تصاحب کنند.

***

پوتین_رئیس جمهورروسیه گفت:همه نیروهای خارجی بایدسوریه راترک کنند

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

این سخن پس از دیدار غیرمنتظره بشار اسد و ولادیمیر پوتین در سوچی روسیه،بیان شد!
فرستاده پوتین «الکساندر لاورنتیف» درباره مهم‌ترین بخش گفت‌وگوی پوتین و اسد که درباره خروج نیروهای خارجی از سوریه بود، توضیح داد:«بیانیه پوتین درباره خروج نیروهای خارجی از سوریه به نیروهای آمریکا، ایران، ترکیه و حزب‌الله مربوط می‌شود». ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ تابناک
تکذیب سخنان فرستاده پوتین، توسط سفیرروسیه درلبنان
در کنار ایران و حزب‌الله علیه تروریسم می‌جنگیم

نقش ایران در منطقه بسیار مثبت استحضور ایران در سوریه مشکلی ندارد

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایهحضور روسیه در سوریه برای پیروزی بر تروریسم است و نه برخورد با کشورهای منطقه.

سفیر روسیه در لبنان نشست آتی در شهر سوچی درباره حل و فصل اوضاع سوریه را نقطه اوج مرحله پیروزی‌ها در این کشور دانست و روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را ثابت توصیف کرد.

الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: نشست آتی در سوچی روسیه درباره بحران سوریه بیانگر نقطه اوج مرحله پیروزی‌ها و برنامه ریزی درباره مرحله آینده است.

وی افزود: باید طرح از بین بردن تروریست‌ها تکمیل شده و آوارگان به روستاهای خود بازگردند.

سفیر روسیه در لبنان گفت که با بازگشت حاکمیت دولت سوریه بر سراسر خاک این کشور، خروج نیروهای خارجی امری طبیعی محسوب می‌شود.

زاسپکین تاکید کرد: “ما در سوریه در کنار هم‌پیمانان سوریه از جمله ایران و حزب الله با تروریسم می‌جنگیم”.

وی روابط کشورش با ایران را ثابت توصیف کرد و گفت: علاوه بر همکاری در سوریه بین مسکو و تهران، همکاری اقتصادی نیز بین دو طرف برقرار است.

زاسپکین خاطرنشان کرد: حضور ایران در سوریه از نظر روسیه مشکل به حساب نمی‌آید.

وی افزود: حضور روسیه در سوریه برای پیروزی بر تروریسم است و نه برخورد با کشورهای منطقه.

زاسپکین در ادامه اظهار کرد: به کسانی که می‌گویند ایران نقشی مخرب دارد، می‌گوییم که نقش ایران در منطقه بسیار مثبت است.

وی درباره نقش آمریکا در سوریه گفت: هر اندازه آمریکایی‌ها ادعا کنند که با تروریسم در سوریه می‌جنگند؛ با نزدیک شدن آزادسازی کامل این کشور ثابت می‌شود که بهانه آنها واهی است.

زاسپکین خواستار هوشیاری در قبال هرگونه واکنش آمریکا بعد از دیدار اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در شهر سوچی شد و بر پایبندی کشورش به مفاد اساسی فرایند ژنو برای حل و فصل اوضاع سوریه تاکید کرد.

وی ادامه داد: روسیه نقشه راهی برای حل و فصل وضعیت سوریه دارد و برای آن زمان تعیین نمی‌کند.

اصلاحات در سوریه برای دولت و مخالفان سوریه شرکت کننده در فرایند گفت‌وگو مفید است.

سفیر روسیه در بیروت درباره اقدامات ترکیه تصریح کرد: منافع ترکیه در سوریه تغییر کرده است. ترکیه نیز به مانند هر کشور دیگری در خاورمیانه، به دنبال حفظ تمامیت ارضی خود است.

وی گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه با موضوع سلاح شیمیایی در سوریه بازی‌ می‌کنند.

وی پیش بینی کرد که تحریم‌های آمریکا در رویکرد سیاسی روسیه تاثیر برجای نگذارد.

زاسپکین درباره توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: .”/ ایسنا۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ بنقل از المیادین

***

مقتدی صدر همه را دعوت کردالا”ایران”جلسه سفرای کشورهای همسایه

نتایج انتخابات«پارلمانی» عراق ۱۳۹۷

از جمعیت ۳۷ میلیونی عراق ۲۴ میلیون واجد شرایط رای دادن بودند،حدود ۱۰.۸۴۸.۷۰۰(کمتراز۱۱میلیون ) نفر در این انتخابات شرکت کردند/میزان مشارکت:۴۴.۵۲ درصد است.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق که در فراکسیون انتخابات این کشور مشخص شده است، امروز۱۶می ۲۰۱۸چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)

نتایج کرسی‌های احراز شده از سوی ائتلاف‌های انتخاباتی عراق از مجموع ۳۲۸ کرسی به شرح زیر است:

لیست سائرون (وابسته به مقتدی صدر) ۵۴ کرسی،

لیست الفتح المبین (وابسته به هادی العامری) ۴۷ کرسی،

ائتلاف النصر (به رهبری حیدر العبادی) ۴۲ کرسی،

ائتلاف “دوله قانون” (به ریاست نوری مالکی) ۲۶ کرسی،

“حزب دموکرات کردستان” عراق (به ریاست مسعود بارزانی) ۲۵ کرسی،

ائتلاف “الوطنیه” وابسته به ایاد علاوی،‌ معاون رئیس‌جمهوری عراق ۲۱ کرسی،‌

جریان الحکمه (وابسته به عمار حکیم) ۱۹ کرسی،

اتحادیه میهنی کردستان عراق (وابسته به خانواده جلال طالبانی) ۱۸ کرسی،‌

ائتلاف “القرار العراقی” به ریاست اسامه النجیفی،‌ رهبر برجسته سنی عراق ۱۱ کرسی،

اقلیت‌ها در قالب سیستم سهمیه‌ها ۹ کرسی،

تشکل مسیحیان ۵ کرسی را به دست آورد که شامل شبکی‌ها، ایزیدی‌ها،‌ صابئی‌ها، فیلی‌هاست. هر کدام از این طوایف یک کرسی را به دست آوردند.

شکست خورده های انتخابات

اما کسانی که بیشترین شکست را در انتخابات خورده‌اند حنان الفتلاوی، میسون الدملوجی،‌ مشعان الجبوری و موفق الربیعی هستند.

براساس نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات “ماجده التمیمی” در رتبه اول لیست “سائرون” (که با کمونیست‌ها و سکولارهای مستقل ائتلاف کرده بود) وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر قرار گرفت.

در حالیکه “رائد الفهمی” در رتبه دوم این لیست بالاترین آرا را به دست آورد.

لیست “الفتح” وابسته به هادی العامری، رهبر سازمان«سپاه» بدر و مورد حمایت حشد شعبی، هادی العامری در رتبه نخست این لیست قرار گرفت.

لیست الفتح المبین بعد از لیست سائرون از نظر تعداد کرسی‌ها و آرا در ردیف دوم قرار دارد.

همچنین نوری مالکی، رهبر ائتلاف “دوله قانون” وابسته به حزب الدعوه نفر اول لیست مذکور شد بعد از آن “محمد شیاع السودانی” دوم، احمد سلیم سوم، هشام عبداالملک چهارم، علی جبار پنجم

و عالیه نصیف، ششمین نفر از این لیست بیشترین آرا را به دست آوردند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در رتبه نخست ائتلاف “النصر” قرار گرفت، بعد از آن “علاء سکر سمحان” دوم، “حسین علی فنجان” سوم، “طه هاتف محیی” چهارم، “حیدر عبدالکاظم” پنجم،‌ “اراس حبیب محمد” ششم و “هناء ترکی عبد” هفتم شدند.

ایاد علاوی رهبر ائتلاف الوطنیه، (شامل اکثر فراکسیون‌های سنی) در رتبه اول این ائتلاف.

“عبدالحسین عبدالرضا” رتبه اول جنبش الاراده

“طلال الزوبعی” رتبه اول ائتلاف القرار

“یونس قاسم عبد” رتبه اول ائتلاف بغداد

“فائق الشیخ علی” رتبه اول ائتلاف تمدن

“محمد یاسر” رتبه اول حزب مدنی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها