آشنایی با مفاخر ایرانی، تقویت هویت ملی جوانان


آشنایی با مفاخر ایرانی، تقویت هویت ملی جوانان

رئیس سازمان صداوسیما­ در بازدید از پشت صحنه سریال بانوی سردار­ بر اهمیت معرفی مفاخر ایرانی برای تقویت هویت ملی و دینی جوانان تأکید کرد.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای­ علی عسکری با بیان اینکه دشمن امروز تمام توانش را برای تخریب هویت ملی و دینی جوانان کشور ما به کار گرفته است، گفت: سابقه طولانی مردم بزرگ ایران گنجینه عظیمی است که رسانه‌ملی باید از آن استفاده کند.

وی افزود: اقناع افکار عمومی وظیفه اصلی صداوسیماست و با اتکا به این گنجینه می‌توان هویت امروز جوانان را شکل داد.

رئیس رسانه‌ملی با اشاره به اینکه سردار بی‌بی‌مریم بختیاری از مفاخر بزرگ ایران در تاریخ است و در منطقه مرکزی ایران خصوصاً قوم بختیاری زبانزد ­همه بوده است، گفت: آشنایی با زندگی این بانوی مبارز و فهیم و رشادت‌های فرزند برومند شهیدش علی‌مردان بختیاری الگوی مناسبی برای خانواده‌های ایرانی است.

دکتر علی عسکری از ویژگی‌های شخصیتی این بانوی مبارز و پسرش یاد کرد و گفت: بی‌بی‌مریم درک عمیقی از تحولات منطقه و دسیسه استعمارگران داشته و سال‌ها در مقابل این استعمار و استبداد وابسته به این استعمار که حکومت پهلوی اول بود ایستادگی و مبارزه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: سریال "بانوی سردار" به‌خوبی معرف ویژگی‌های شخصیتی این بانوی مقاوم و فرزندش علی‌مردان بختیاری باشد.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان شخصیت‌ها و اسطوره‌های تاریخی را از پشتوانه‌های فرهنگی مردم ایران دانست و تأکید کرد: مردم ما دارای فرهنگ غنی و­ کهنی هستند که باید از آن برای حفظ هویتشان بهره ببرند، چراکه دشمن می‌کوشد با تحریف تاریخ این هویت را از بین ببرد.

آشنایی با مفاخر ایرانی، تقویت هویت ملی جوانان

سریال 13 قسمتی "بانوی سردار" در دو فصل، زندگی بی‌بی‌مریم از بانوان مبارز بختیاری و پسرش علی‌مردان بختیاری را به تصویر می‌کشد. این سریال با مشارکت امور استان‌های رسانه‌ملی و مرکز چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود. تصویربرداری سریال "بانوی سردار" به‌گفته پرویز شیخ طادی کارگردان آن تا 10 روز دیگر به پایان خواهد رسید و در اوایل شهریور، هم‌زمان با آغاز جشنواره تولیدات مراکز استانی که امسال در شبکه استانی چهارمحال و بختیاری(جهانبین) برگزار می‌شود، روی آنتن رسانه‌ملی خواهد رفت.

فصل دوم این سریال نیز به‌زودی وارد مرحله نگارش شده و از اواخر شهریور وارد مرحله تولید خواهد شد.

در این بازدید دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار چهارمحال و بختیاری، نمایندگانی از این استان، معاون امور استان‌ها و مدیرکل روابط‌عمومی رسانه‌ملی نیز حضور داشتند.

معرفی مفاخر اعتماد به نفس را در جوانان تقویت می‌کند

­

دبیر تشخیص مصلت نظام­ نیز در این بازدید با اشاره به اوضاع کنونی کشور و رویارویی ناجوانمردانه آمریکا و صهیونیست‌ها با­ آن گفت: این سریال در زمان مناسبی روی آنتن می‌رود و می‌تواند پیام مهمی برای دشمنان ما داشته باشد

­محسن رضایی­افزود: این پیام ان است که اگر دشمن بخواهد به این کشور تعرض کند زنان ایرانی نیز همپای مردان ایرانی در مقابل آن می‌ایستند همانطور که در دفاع مقدس زنان هم به عنوان مادران و همسران رزمندگان مقاوم ایستادند و هم خود مانند یک سرباز در موارد متعددی مقابل دشمن جنگیدند.

وی با اشاره به نقش زنان در استقلال کشور در برهه های مختلف گفت: در طول تاریخ نیز برخی از بانوان در کنار مردان شان وبرخی به طور مستقیم تاریخ ساز شده‌اند. وی سپس از علی مردان بختیاری به عنوان یکی از سردارن شهید بختیاری یاد کرد که در مقابل ظلم پهلوی اول ایستاد و و در مقطعی از تاریخ، کنترل شهرکرد را بدست گرفت و آداب ایرانی اسلامی را در حکومت به آن پیاده کرد. دبیر تشخیص مصلحت نظام­ به تصویر کشیدن زندگی نامه سرداران و مفاخر تاریخی چون بی بی مریم و علیمردان بختیاری را راهی برای معرفی هرچه بهتر آن ها و تقویت اعتماد به نفس در جوانان کشور دانست که دشمن در تلاش است آن را از بین ببرد.

آغاز پخش سریال همزمان با جشنواره تولیدات مراکز استان ها

عظیمی مدیر کل صداوسیمای چهارمحال و بختیاری نیز از مشارکت امور استان‌ها در ساخت این سریال سخن گفت و اعلام کرد: این سریال در دو فصل تولید می شود که فصل اول به بی بی مریم بختیاری و فصل بعد به فرزند او یعنی علیمردان بختیاری اختصاص خواهد داشت. با وجود آنکه این سریال در بخش خصوصی تولید می شود اما مشارکت امور استانها و استانداری در تأمین هزینه های تولید زمینه مناسبی برای تولید در تهران فراهم کرده است.

مرکز چهارمحال و بختیاری امسال میزبان جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها نیز هست و آغاز اولین فصل از این سریال، همزمان با افتتاحیه این جشنواره پیش بینی شده است. این سریال هم از شبکه ستانی جهان بین وهم از شبکه سراسری شما از اواخر مرداد روی آنتن می‌رود.

سریال 13قسمتی "بانوی سردار" در دو فصل، زندگی بی بی مریم از بانوان مبارز بختیاری و پسرش علی مردان بختیاری را به تصویر می‌کشد. این سریال با مشارکت امور استان‌های رسانه ملی و مرکز چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود. تصویربرداری سریال "بانوی سردار" به گفته پرویز شیخ طادی کارگردان آن تا ده روز دیگر به پایان خواهد رسید و در اوایل شهریور، همزمان با آغاز جشنواره تولیدات مراکز استانی که امسال در شبکه استانی چهارمحال و بختیاری (جهان بین) برگزار می‌شود روی آنتن رسانه ملی خواهدرفت. فصل دوم این سریال نیز به‌زودی وارد مرحله نگارش شده و از اواخر شهریور وارد مرحله تولید خواهد شد.­­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات