اهدای حمایل خادمی مسجد مقدس جمکران به خادم نبطیه


اهدای حمایل خادمی مسجد مقدس جمکران به خادم نبطیه

خبرگزاری شبستان: همزمان با نمایشگاه هفته فرهنگی قم حمایل خادمی مسجد جمکران به همراه قطعه ای از کاشی گنبد مسجد مقدس جمکران به شهردار نبطیه لبنان اهدا شد.

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان به نقل از مسجد مقدس جمکران، دکتر احمد کحیل، شهردار نبطیه، خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران شد.

در این مراسم که در غرفه این مسجد در نمایشگاه هفته فرهنگی قم برگزار شد، حمایل خادمی مسجد جمکران به همراه قطعه ای از کاشی گنبد مسجد مقدس جمکران به شهردار نبطیه اهدا شد.

شهردار نبطیه با بیان اینکه نام جمکران برای ما همراه با امید است، گفت: مسجد مقدس جمکران جایگاه و منزلت خاصی نزد مردم جبل عامل دارد.

دکتر احمد کحیل اظهار کرد: امیدواریم که حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران در نمایشگاه های فرهنگی نبطیه حضور فعال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در افزایش معرفت و شناخت مردم از اهل بیت(علیهم السلام) تلاش کنیم و فرهنگ مهدویت را به مردم انتقال دهیم.

علاوه بر این، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز دراین مراسم با اشاره به حضور چشمگیر مردم لبنان در این نمایشگاه گفت: از حضور مسئولان فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این نمایشگاه تقدیر می کنیم.
دکتر محمدمهدی شریعتمدار با بیان اینکه حضور پرشور مردم در این نمایشگاه مسئولیت ما را دوچندان می کند، گفت: این حضور پرشور به خاطر ویژگی های خاص شهر مقدس قم و نیز علاقه مندی مردم این منطقه به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است.

قائم مقام مدیریت روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران نیز در این آیین توضیحاتی را درباره ویژگی های مسجد مقدس جمکران ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) نیز توصیه فرموده اند که مردم به این مسجد رغبت کنند و آن را گرامی بدارند، یکی از وظایف ما معرفی جایگاه و منزلت این مسجد است.

امیر افضلی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در حکمشان به تولیت مسجد مقدس جمکران، یکی از وظایف را، نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) بیان فرموده اند.

افضلی اضافه کرد: از این رو تلاش و کوشش می کنیم در ترویج فرهنگ اصیل مهدویت و تبیین جایگاه مسجد مقدس جمکران در نقاط مختلف بکوشیم.

وی اظهار کرد: معرفی مسجد جمکران، معرفی فعالیت های فرهنگی خاص مسجد مقدس جمکران و پاسخ به پرسش ها و شبهه ها درباره مسجد مقدس جمکران از جمله اهداف ما برای شرکت در این نمایشگاه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: در مراسم دعای ندبه ای که در گلزارشهدای شهر نبطیه با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای گوناگون مردم نبطیه برگزار شد، یکی از پدران شهید نبطیه به کسوت خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران درآمد.

گفتنی است، هفته فرهنگی استان قم در لبنان، تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صبح و عصر در مجتمع تجاری ریفولی واقع در خیابان مرجعیون شهر نبطیه لبنان برای بازدید عموم دایر بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن