سکرت چت توییتر با رمزنگاری End-to-End در راه است


سکرت چت توییتر با رمزنگاری End-to-End در راه است

جمعه ی هفته ی قبل در حساب توییتر خود wongmjane@ نوشت: " توییتر دارد بر روی Secret DM (دایرکت مسیج محرمانه) رمزنگاری شده به صورت End-to-End کار می کند! (عکس: pic.twitter.com/2lLr5i1p42)." در ادامه با جزییات جالبی و جدیدی از سکرت چت توییتر با نت نوشت همراه باشید. The post سکرت چت توییتر با رمزنگاری End-to-End در راه است appeared first on...

0

چند روز پیش دختری به نام Jane Wong که دانشجوی رشته ی علوم کامپیوتر می باشد مجموعه ای از آپشن ها با لیبل “مکالمات محرمانه” یا Secret Conversations را در اپ توییتر خود مشخص کرد. او جمعه ی هفته ی قبل در حساب توییتر خود wongmjane@ نوشت: ” توییتر دارد بر روی Secret DM (دایرکت مسیج محرمانه) رمزنگاری شده به صورت End-to-End کار می کند! (عکس: pic.twitter.com/2lLr5i1p42).” در ادامه با جزییات جالبی و جدیدی از سکرت چت توییتر با نت نوشت همراه باشید.

به نظر می رسد که توییتر در حال تست کردن دایرکت مسیج یا سکرت چت رمزنگاری شده ی خود به صورت End-to-End می باشد که در این صورت کلیدهای رمزنگاری مکالمه فقط برای کاربران قابل رویت خواهد بود. این مساله این اطمینان را به کاربران می دهد که هیچ کسی حتی خود توییتر هم نمی تواند پیام های فرستاده شده و دریافتی شما را بخواند.

این ویژگی احتمالا پس از یک مبادله ی کوتاه بین Edward Snowden و رئیس توییتر یعنی Jack Dorsey مطرح شده است. Snowden سابقا خواستار سیستم پیام رسانی امن تر و با رعایت کامل حریم خصوصی افراد بود.

Edward Snowden در ۱۳ دسامبر سال ۲۰۱۶ در حساب توییتر خود Snowden@ نوشته بود:

“یک خواسته ی دیگر دارم Jack@: نظرت درباره ی دایرکت مسیج های محرمانه ای که پس از مدتی از بین می روند چیست؟ حتی اگر رمزنگاری E2E به طور پیش فرض برای همه ی کاربران کار نکند، باز هم ما یک شروع تازه می خواهیم!”

ویژگی هایی نظیر سکرت چت توییتر در دنیای امروز به شدت مفید و کاربردی می باشد، در حالی که کشورهایی نظیر ایران و روسیه اقدام به مسدود کردن سرویس های پیام رسان نظیر تلگرام کرده اند، گزینه های بیشتر برای پیام رسان های باز و افشاگر همواره مورد خوش آمد گویی قرار می گیرند (البته همان طور که می دانید توییتر هم در ایران مسدود است).

مقاله ی TechCrunch در این موضوع چیزی به جز خبر از یک شایعه ی غریب الوقوع را به ما نمی دهد. اما حتی اگر این خبر تایید هم نشود، باز هم می توان آن را امیدوارکننده دانست.

منبع: www.neowin.net

سکرت چت توییتر با رمزنگاری End-to-End در راه است سکرت چت توییتر با رمزنگاری End-to-End در راه است
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درد تازه